het grote yamaha diversion topic(deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verkoop dat ding maar snel! Je komt steeds meer tegen, of niet...

;)

Neej mijn divi is perfect in technische staat, voor zover een divi dat kan zijn. Heb nog een andere fiets op het oog gehad die ik er bij wilde kopen. MAar heb toch stiekem gisteravond een andere erbij gekocht... *D nog onder voorbehoud maar ga dit weekeinde erheen
 
Het is een Xj 750 seca. 85 pk }) Ook leuk.

Ben benieuwd, moet wel even ervoor naar Eindhoven.
Heb er wel zin in!!!
 
Dan mag een fotootje van m'n divje toch ook niet ontbreken
full
 
Goed even een algemeen vraagje....



Verbruik... Wie wat en hoeveel bij welke Rijstijl

Ik heb vanavond na een tankje benzine redelijk hard scheuren toch nog weer 5,3 l/100km (1:19) gehaald...
Meestal gemiddeld zo rond de 5.5 a 5.0 liter /100 km en ik jengel wel redelijk hard aan het gas.
 
Goed even een algemeen vraagje....


Verbruik... Wie wat en hoeveel bij welke Rijstijl

Ik heb vanavond na een tankje benzine redelijk hard scheuren toch nog weer 5,3 l/100km (1:19) gehaald...
Meestal gemiddeld zo rond de 5.5 a 5.0 liter /100 km en ik jengel wel redelijk hard aan het gas.

Jengel je nog niet hard genoeg aan het gas. In het begin verbruikte mijne zo'n 1:20 - 1:22 (net rijbewijs etc..). Op het laatst was het soms 1:18 8-)
Jouw verbruik klopt dus wel denk ik. Bij normale rijstijl zal het +/- 1:20 zijn.
 
Mijne XJ900S-1998 over de laatste 19000km: 5.4 l/100 = 1:18(echter zelden boven de 6000rpm). De XJ600S-2003 van mijne madame doet het met 5.2 = 1:19 (altijd kortere ritten van max 15km)
 
Laatst bewerkt:
Jengel je nog niet hard genoeg aan het gas. In het begin verbruikte mijne zo'n 1:20 - 1:22 (net rijbewijs etc..). Op het laatst was het soms 1:18 8-)
Jouw verbruik klopt dus wel denk ik. Bij normale rijstijl zal het +/- 1:20 zijn.


Nou ik dacht het wel, is 10.000 rpm genoeg? *D
Laatste tripje duitsland was het wel wat minder hoor maar dat zijn echt wel uitzonderingen toen zat het richting de 6.1 l/100km
Hoe staat de queeste naar je nieuwe FIETS????????
 
Jengel je nog niet hard genoeg aan het gas. In het begin verbruikte mijne zo'n 1:20 - 1:22 (net rijbewijs etc..). Op het laatst was het soms 1:18 8-)
Jouw verbruik klopt dus wel denk ik. Bij normale rijstijl zal het +/- 1:20 zijn.

hehe, die 1:18 komt ook aardig in de buurt van mijn verbruik. Heb afgelopen week al 4x bij de pomp gestaan! Lang leve de spaarzegeltjes!! *D
Vandaag nog even de tank leeg rijden, en dan weer meten. waarschijnlijk nu wel een beter verbruik, alleen maar snelweg gereden.
 
Mijn Div is wel gevoelig voor veel snelweg rijden. Binnenwegen tussen 1:18 en 1:20, de hele dag Duitsland met steeds 160 km/h wordt het 1:15. Vind ik best, je krijgt waarvoor je betaalt.
 
hehe, die 1:18 komt ook aardig in de buurt van mijn verbruik. Heb afgelopen week al 4x bij de pomp gestaan! Lang leve de spaarzegeltjes!! *D
Vandaag nog even de tank leeg rijden, en dan weer meten. waarschijnlijk nu wel een beter verbruik, alleen maar snelweg gereden.

Dus ook uit de stad,.. Kunnen we nog een keer een divi grunn stad toer gaan rijden, zijn geloof ik nog wel meer divi rijders uit de stad. Kwam gisteren nl nog een zelfde paarse divi tegen als ik heb.
 
Nouja stad..., uit de provincie! App`dam! Lijkt me wel leuk om eens te gaan touren met een groepje door het groninger land!
 
Er zijn wel vaak tochtjes met lui van MF die uit de stad/provincie komen. Er is een drenthe en groningen topic onder wiwtd en groninger motorstudenten is onder algemeen wel te vinden.

MAar ik moet altijd wel ontzettend hard aan het gas jengelen om die lui een beetje bij te kunnen houden, meeste zijn nl. wel sportrijders.
Vaak rond 13:00 ikea parkeerplaats op zondag of zaterdag verzamelplaats.
 
Er zijn wel vaak tochtjes met lui van MF die uit de stad/provincie komen. Er is een drenthe en groningen topic onder wiwtd en groninger motorstudenten is onder algemeen wel te vinden.

Maar ik moet altijd wel ontzettend hard aan het gas jengelen om die lui een beetje bij te kunnen houden, meeste zijn nl. wel sportrijders.
Vaak rond 13:00 ikea parkeerplaats op zondag of zaterdag verzamelplaats.

ben wel eens mee geweest met zo'n groepje is wel leuk maar idd doorfietsen
en vanuit amersfoort maak je aardig wat kilometers voor een dagje

greets joker
 
hehe, die 1:18 komt ook aardig in de buurt van mijn verbruik. Heb afgelopen week al 4x bij de pomp gestaan! Lang leve de spaarzegeltjes!! *D
Vandaag nog even de tank leeg rijden, en dan weer meten. waarschijnlijk nu wel een beter verbruik, alleen maar snelweg gereden.

Achja, soms zijn bochtige dijkjes errug leuk ;)
Vol gas, vol in de ankers, gas, rem... :]

Tip als je veel snelweg rijdt (op 25kw), ga niet tegen de top aan rijden. Dus constant met gas vol open. Kun je beter ietsje langszamer rijden, kan het gas de helft minder ver open. Ik reed een keer lekker volgas op de snelweg, mn tank was in no-time leeg. Ver voordat ik het verwachtte moest ik de reserve al open zetten.
 
hehe, goede tip. Kzal er morgen aan denken alsk naar huis rij, is toch ff weer 168 km. Heb ff rondgevraagd bij collega(motorrijder)s, maar er moet toch echt meer uit te halen zijn dan max. 140 km/h. Waar zou zoiets aan kunnen liggen?
 
Ehh, wel volgas geven, plat op de tank gaan liggen, wachten op een beetje gunstige wind, haal je net de 160 8-)

Divvies gaan niet zo hard op 25kW.. (origineel ook al niet :X )

Owja, je kunt er wel wat aan doen. Even de openingen in de begrensringen wat groter maken (of meteen de originele erin..) :P :P
 
mwoah origineel gaan ze toch nog wel een 190 km/h ik op die van mij in duitsland een keertje rond de 205 gereden, incl correctie. Maar dat is onder gunstige omstandigheden.

Hier nog ff een foto van mijn div, Gisteren lekker aan het raggen touren in Groningen.

full
 
nice pic! Had je er een beetje mooi weer bij in groningen? Ik heb gisteren nog een heel stuk over de veluwe gereden, errug leuk! Kzal binnenkort ff wat foto`s posten hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan