Welkom in deel 21 van Het grote Yamaha Diversion topic.
In dit topic bespreken, berijden, onderhouden en repareren we twee typen Yamaha Diversion: De XJ600 S/N en XJ900 S/N. De S-versie heeft een (top)kuip, de N is "naked".
Hoewel de 600 en 900 veel gemeen hebben, is vrijwel geen enkel onderdeel uitwisselbaar.
Regenpak mee of word t zonder lekker touren?
De belangrijkste informatie uit de vorige topics is hier te vinden:
(klik op de tekst om de link te openen)
De belangrijkste informatie uit de vorige topics is hier te vinden:
OP1: Motorolie en cardan olie.
OP2: Tips & trucs, onderhoud en onderdelen.
OP3: Enkele Diversion's van de aanwezigen, al dan niet met piloot.
OP4: Online winkels & motorsloop.
OP5: Controle voor het rijden.
OP6: Onderhoudsschema en banden.
OP7: Bougie-controle.
OP8: Veel voorkomende problemen om op te letten bij aanschaf (dit onderdeel moet nog geschreven worden, hulp met typen hiervoor is welkom!)
OP9:Handleidingen
Disclaimer: De Diversion is een hele geschikte motor om zelf te (leren) sleutelen. Hoewel we ons best doen om alle informatie hier zo compleet mogelijk te houden, kunnen er altijd fouten insluipen waardoor we de juistheid van de informatie niet kunnen garanderen. Vergeet niet dat wij "slechts" hobbyisten zijn. Denk altijd zelf na wat je doet, lees het WPHB (Werkplaatshandboek), vraag zo nodig hier in het topic om raad, en bij twijfel: vraag om raad bij een expert (lees: motordealer).
XJ600 S/N
Motorblok van de XJ 600 S/N:
Een algemene indruk van de XJ 600 S: Jessica33 in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
XJ900 S/N
Motorblok van de XJ 900 S/N:
Een algemene indruk van de XJ 900 S : BertV in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
Diversion in reclame
Youtube
Toevoegingen/Aanpassingen aan de OpeningsPost
Wil je ook (met foto) in de OP of heb je je motor verkocht en ben je voor een ander merk/type gegaan?
Heb je een HOWTO (al dan niet met foto's) van een reparatie gemaakt?
Of klopt er iets niet?
Stuur even een Privebericht of plaats het hier in het topic.
Opzet van dit topic
De opzet van het Diversion-topic danken we aan Speedy76 , van wie we helaas al lange tijd niets vernomen hebben. We hopen het beste, maar vrezen het ergste...
Wat ging hieraan vooraf?
het grote yamaha diversion topic(deel 1)
Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)
Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 4)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 11)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 12)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 13)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 14)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 15)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 16)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 17)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 18)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 19)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 20)
In dit topic bespreken, berijden, onderhouden en repareren we twee typen Yamaha Diversion: De XJ600 S/N en XJ900 S/N. De S-versie heeft een (top)kuip, de N is "naked".
Hoewel de 600 en 900 veel gemeen hebben, is vrijwel geen enkel onderdeel uitwisselbaar.
Regenpak mee of word t zonder lekker touren?
De belangrijkste informatie uit de vorige topics is hier te vinden:
(klik op de tekst om de link te openen)
De belangrijkste informatie uit de vorige topics is hier te vinden:
OP1: Motorolie en cardan olie.
OP2: Tips & trucs, onderhoud en onderdelen.
OP3: Enkele Diversion's van de aanwezigen, al dan niet met piloot.
OP4: Online winkels & motorsloop.
OP5: Controle voor het rijden.
OP6: Onderhoudsschema en banden.
OP7: Bougie-controle.
OP8: Veel voorkomende problemen om op te letten bij aanschaf (dit onderdeel moet nog geschreven worden, hulp met typen hiervoor is welkom!)
OP9:Handleidingen
Disclaimer: De Diversion is een hele geschikte motor om zelf te (leren) sleutelen. Hoewel we ons best doen om alle informatie hier zo compleet mogelijk te houden, kunnen er altijd fouten insluipen waardoor we de juistheid van de informatie niet kunnen garanderen. Vergeet niet dat wij "slechts" hobbyisten zijn. Denk altijd zelf na wat je doet, lees het WPHB (Werkplaatshandboek), vraag zo nodig hier in het topic om raad, en bij twijfel: vraag om raad bij een expert (lees: motordealer).
XJ600 S/N
Motorblok van de XJ 600 S/N:
Een algemene indruk van de XJ 600 S: Jessica33 in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
XJ900 S/N
Motorblok van de XJ 900 S/N:
Een algemene indruk van de XJ 900 S : BertV in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)"
Diversion in reclame
Youtube
Toevoegingen/Aanpassingen aan de OpeningsPost
Wil je ook (met foto) in de OP of heb je je motor verkocht en ben je voor een ander merk/type gegaan?
Heb je een HOWTO (al dan niet met foto's) van een reparatie gemaakt?
Of klopt er iets niet?
Stuur even een Privebericht of plaats het hier in het topic.
Opzet van dit topic
De opzet van het Diversion-topic danken we aan Speedy76 , van wie we helaas al lange tijd niets vernomen hebben. We hopen het beste, maar vrezen het ergste...
Wat ging hieraan vooraf?
het grote yamaha diversion topic(deel 1)
Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)
Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 4)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 5)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 11)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 12)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 13)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 14)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 15)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 16)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 17)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 18)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 19)
Het grote Yamaha Diversion topic (deel 20)
Laatst bewerkt: