Ach ach ach @Motormuisie ... Sterkte en beterschap!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ach ach ach @Motormuisie ... Sterkte en beterschap!
Motor wilde niet starten....bij het indrukken van de startknop >KLIK<....nog een keer KIllswitch gechecked >KLIK<.... Gauw andere accu er in gezet....startknop weer >KLIK<, toen bedacht ik me iets, motor in versnelling ff duwen met koppeling los en toen startknop en startte hij.
Hoe kan dit? Binnenkant van de startmotor dingetje met koolborstel is vorig jaar vervangen, zal het toeval geweest zijn?
Startrelais? KLikken wil niet persé zeggen dat ie ook contact maakt.
Volgende keer als ie alleen klikt even met een grote schroevendraaier de contacten van je startrelais overbruggen. ALs ie dan wel start zou ik het toch bij je startrelais zoeken.
Heeft mijn yamaha wr450f ook wel eens, maar bij mij ligt het er dan aan dat hij hem niet door de compressie heen krijgt. Dan inderdaad ook even in de versnelling heen en weer en dan lukt het of even op de kickstarter staan en je kan hem weer starten.
Als dit bij jou het geval is betwijfel ik.
zo, motor grote beurt gedaan.
nieuwe banden, olie, ook cardan, filtertje.
schroefjes hier en daar.
maar...
als ik het stuur los laat, dat doe ik dus maar niet.
iemand het ooit meegemaakt dat het onderste balhoofdlager problemen geeft?
voordat ik de boel uit elkaar trek.
Gecupt voorbandje?? Teovallig Bridgestones er onder?
Bedankt voor je reactie, maar reisgids is het denk ik niet, ff duwen in versnelling en toen was hij weer te starten.
Vorig jaar had ik dat ook en toen lag het aan versleten koolborstel.
Hij heeft er nieuwe banden onder. Die zijn niet gecupt. Hooguit niet goed gebalanceerd. Als ie het voor de beurt niet deed zou ik het niet direct in de balhoofdlagers zoeken. Hoewel het vrij eenvoudig te controleren is natuurlijk.
Meestal zijn de koolborstel de oorzaak, maar het startrelais is zoveel makkelijker te controleren.
Koolborstels zijn vorig jaar vervangen, zou wel snel zijn.
dat deed die ook al voor de bandenwissel en destijds dacht ik juist dat het de cupping was, nu dus naar eventuele andere oorzaken aan het zoeken.
als de motor op de bok staat is er niets van speling te voelen in het stuur, draait soepel.
Zaterdag de voorkant er maar aftrekken, ik vermoed minder ronde lagerrollers omdat het schudden ook in de bochten merkbaar is.
of het wegdek is overal even slecht
Ik ben op zoek naar inlaatrubbers voor mijn diversion 900 .
Wie heeft er 4 stuks voor mij of waar kan ik ze het beste bestellen?
Zijn niet goedkoop:
Yamaha XJ900S 1997 4KM5 HOLLAND 274KM-300E1 INTAKE - buy original INTAKE spares online 83 euro.......per stuk.
Weet niet of deze passen:
INTAKE MANIFOLD KIT 4 PIECES For Yamaha XJ 900 | eBay