fendo
Die hard MF'er
Pb gestuurd.@fendo
Jaahaaa, dan ben je veel beter af met een rek voor 72€ dan met een rek en een topkoffer, die je desnoods in de kliko gooit, voor 50€...
Ik begrijp je helemaal...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pb gestuurd.@fendo
Jaahaaa, dan ben je veel beter af met een rek voor 72€ dan met een rek en een topkoffer, die je desnoods in de kliko gooit, voor 50€...
Ik begrijp je helemaal...
Ik ook :-)Pb gestuurd.
Ik ook weerIk ook :-)
Dat wordt nog dringen bij jou voor de deur. Verkeersregelaars inhuren? Receptioniste? Boekhouder?Het GEHEEL (draagstel, basisplaat, alle bouten en moeren en toestanden EN een topkoffer voor 2 helmen) mag nog altijd weg voor 50 eurotjes.
tenk joe verrie muts ik ga kijken naar andere handvatten.22mm of 7/8 inch.
Er zijn twee standaardmaten: 25mm, dat zie je van wat ik heb begrepen voornamelijk bij Harleys. En 22mm op de rest vd motoren.
Hoi Wuppie. Ik heb de MPR4 ook op de 900 liggen, maar ben er niet kapot van. Ik vind de banden snel cuppen, zowel voor als achter. Ik ga de volgende keer weer voor Bridgestone T30.Zo, de Div is weer van nieuwe sloffen voorzien, van MPR3 naar MPR4, die bevielen me op de FJR prima.
Kwam met de Div haast de bocht niet meer om, bandjes waren aardig vierkant geworden. Divje is qua wendbaarheid toch al een lomp apparaat vergeleken met de Ténéré. Maar de eerste (voorzichtige) 50 km met de nieuwe bandjes voelen al weer een heel stuk beter en vertrouwder.
Ik heb eens rondgevraagd en gekeken maar de rekken zijn anders. Ze passen niet op elkaar. Jammer. In ieder geval bedankt.@fendo
Ik lees hier net dat je een 600 hebt. Dat koffersysteem dat ik heb is voor een 900 en ik denk niet dat het compatibel is met jou fiets...
Pb voor topkofferrekik vind de T30 voor weer erg snel cuppen.
stuiter nu al weer door de bochten heen.
ik heb nog een topkoffer montage set voor de 600 liggen ook de plaat nog
Er zijn ook vrouwen van de Diversions en zelfs die er heel wat meer van weten dan sommige mannen! Bijv. @motormuisie en @wuppieHallo mannen van de Diversions,
Afgelopen week ben ik met een vriend meegegaan kijken naar een nieuwe motor voor hem. Hij heeft net zijn A2 en zag een mooie xj600 op A2 staan via marktplaats.
De motor was netjes en zag er goed onderhouden uit. Bij een korte testrit viel me meteen iets op.
Als je hem in één van de laatste 2 versnellingen zet komt er een lelijk geluid uit het blok. Alsof er iets aanloopt, je voelt het ook door de motor heen komen (trillingen).
Ik hem hem even op de bok gezet en door alle versnellingen geschakeld en het geluid lijkt in de buurt van het voortandwiel (van de ketting) weg te komen. Als je de koppelinghendel inknijpt is het weg. Tijdens het rijden verdwijnt het geluid ook bij het inknijpen van de koppeling. Dit geluid is er bij zowel laag als hoog toerental.
Volgens de huidige eigenaar is de motor onderhouden bij een bevriende monteur, geen bon, maar volgens hem was dat geluid niets ernstig.
De motor heeft ongeveer 45k op de teller.
Wat maken jullie hier van?
(Ik heb geen ervaring met diversions, maar ik wordt er zenuwachtig van)
Hallo mannen van de Diversions,
Afgelopen week ben ik met een vriend meegegaan kijken naar een nieuwe motor voor hem. Hij heeft net zijn A2 en zag een mooie xj600 op A2 staan via marktplaats.
De motor was netjes en zag er goed onderhouden uit. Bij een korte testrit viel me meteen iets op.
Als je hem in één van de laatste 2 versnellingen zet komt er een lelijk geluid uit het blok. Alsof er iets aanloopt, je voelt het ook door de motor heen komen (trillingen).
Ik hem hem even op de bok gezet en door alle versnellingen geschakeld en het geluid lijkt in de buurt van het voortandwiel (van de ketting) weg te komen. Als je de koppelinghendel inknijpt is het weg. Tijdens het rijden verdwijnt het geluid ook bij het inknijpen van de koppeling. Dit geluid is er bij zowel laag als hoog toerental.
Volgens de huidige eigenaar is de motor onderhouden bij een bevriende monteur, geen bon, maar volgens hem was dat geluid niets ernstig.
De motor heeft ongeveer 45k op de teller.
Wat maken jullie hier van?
(Ik heb geen ervaring met diversions, maar ik wordt er zenuwachtig van)
Er zijn ook vrouwen van de Diversions en zelfs die er heel wat meer van weten dan sommige mannen! Bijv. @motormuisie en @wuppie
Apart dat het bij de 2 laatste versnellingen is, je zou eerder slijtage verwachten in de 1e en 2e, ik zou het niet weten, maar als het alleen bij die 2 versnellingen is, zou je denken dat het aan de bak ligt. Lage of hoge snelheid maakt niks uit?
Hallo mannen van de Diversions,
Afgelopen week ben ik met een vriend meegegaan kijken naar een nieuwe motor voor hem. Hij heeft net zijn A2 en zag een mooie xj600 op A2 staan via marktplaats.
De motor was netjes en zag er goed onderhouden uit. Bij een korte testrit viel me meteen iets op.
Als je hem in één van de laatste 2 versnellingen zet komt er een lelijk geluid uit het blok. Alsof er iets aanloopt, je voelt het ook door de motor heen komen (trillingen).
Ik hem hem even op de bok gezet en door alle versnellingen geschakeld en het geluid lijkt in de buurt van het voortandwiel (van de ketting) weg te komen. Als je de koppelinghendel inknijpt is het weg. Tijdens het rijden verdwijnt het geluid ook bij het inknijpen van de koppeling. Dit geluid is er bij zowel laag als hoog toerental.
Volgens de huidige eigenaar is de motor onderhouden bij een bevriende monteur, geen bon, maar volgens hem was dat geluid niets ernstig.
De motor heeft ongeveer 45k op de teller.
Wat maken jullie hier van?
(Ik heb geen ervaring met diversions, maar ik wordt er zenuwachtig van)
Heeft iemand nog ergens de foto's hiervan die bij het artikel horen?Ik zag deze (oude) link. Zijn hier nog foto's van het vernieuwen van de keerringen bij een 600?
Bensi in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 11)"
NOPE, sorry, maar dat Photobucket account is op de één of andere manier (lang geleden) corrupted en niet meer bruikbaar voor de oude foto's.Heeft iemand nog ergens de foto's hiervan die bij het artikel horen?
Straatpiloot. Ik heb je nogmaals een pb gestuurd.Pb voor topkofferrek
ik hoor alleen een lekke uitlaat voor de rest draait ie mooi