Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Eindelijk mijn suup en de andere xt`s weer opgehaald.
Ik heb nu een (tijdelijk) onderkomen gemaakt in mijn achtertuin.

DSCN0024_zpslvvdhhj6.jpg

DSCN0026_zpsqrqkhjcn.jpg


Alleen de suup moest even aan het infuus.
Hopelijk is de accu niet overleden.
 
Heb mijn XTZ ook wat opgefrist:
- voorvorken een onderhoudsbeurt laten geven inclusief nieuwe veren van Wilbers (via HK Suspension;
- nieuwe voorvorkrubbers;
- nieuw zadelovertrek (weer een originele rode);
- geen valbeugels meer;
- koplampen vervangen voor heldere exemplaren.

Ziet er allemaal weer wat frisser uit :Y :

 
Erg mooi hoor RonaldS10. Je mag die van mij ook eens onder handen nemen ;)

Vandaag hebben we Iggy op de suup met span gezet. Hij reed ermee alsof hij er al jaren mee reed. Erg leuk en zo te zien had hij er ook plezier in.
Later wel weer veel kuiswerk, maar zo mooi als die van RonaldS10 wordt die niet of ik moet helemaal niet meer rijden en alleen maar poetsen !
 
Jongeman Ray,
Ik zie voor elke dag een ander vervoermiddel. Ik zeg gezond met een van de twee aan de rechterkant (als je ervoor staat) naar Zuid-Spanje! Waar is overigens die nu al legendarische bbq? Maar het ziet er weer robuust uit jongeman.

Klickstart, mooie plaatjes .... en ja, op twee (en waarschijnlijk ook drie) wielen op het onverhard is Iggy niet van deze wereld.

RonaldS10, ziet er goed uit. Zijn dat de lampen van een TDR 175?
 
Wie o wie was vorige week op zijn aangepaste suup in Amsterdam? Blauw wit met een rally scherm van aluminium. Ff de naam vergeten. Edit. Het was hookeniggy

Vleugje week gaan crossen in de kuil van ijmuiden. Best lastig met zn zware machine door het mulle zand. =)

Iemand nog een xt tt of honda rx in de verkoop?
 
Laatst bewerkt:
Wie o wie was vorige week op zijn aangepaste suup in Amsterdam? Blauw wit met een rally scherm van aluminium. Ff de naam vergeten. Edit. Het was hookeniggy

Vleugje week gaan crossen in de kuil van ijmuiden. Best lastig met zn zware machine door het mulle zand. =)

Iemand nog een xt tt of honda rx in de verkoop?
Ja, deze jongeman: Motorshopper: Te koop: XT600e :] Is volgens mij de middelste in de rij hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Erg mooi hoor RonaldS10. Je mag die van mij ook eens onder handen nemen ;)

Vandaag hebben we Iggy op de suup met span gezet. Hij reed ermee alsof hij er al jaren mee reed. Erg leuk en zo te zien had hij er ook plezier in.
Later wel weer veel kuiswerk, maar zo mooi als die van RonaldS10 wordt die niet of ik moet helemaal niet meer rijden en alleen maar poetsen !

Had zo'n schik met dat span,(maar was ook wel duidelijk haha) geeft een hele nieuwe dimensie, aan de Super Tenere, of een extra dimensie, wat rijd dat gaaf, en in het echt nog stoerder dan op de foto, heel erg dank voor deze nieuwe ervaring, in m'n nopkes, moet ik wel zeggen *O* *O* *O*
 
@ Gerard, je kan ook zulke mooie complimenten geven kerel, ik zal trachten Raymond mee naar het zuiden te nemen, moet toch binnenkort die kant weer uit, ben wel benieuwd naar die legendarische barbacoa!

@Seren, ja ik was vorige week in Amsterdam, op m'n Suup met m'n fameuze alu ridderscherm, hah, was jij op de moto?

@Raymond, zal je even een pm sturen, mooi onderkomen trouwens, en ook nog even gezellie koffie gedaan bij Wim, en z'n nieuwe suup onderkomen mogen aanschouwen, heel mooi.

Grtz Hgstr
 
Hoi Hookeniggy, inderdaad had je pret met het span!
Ik reed achter je, en natuurlijk is het geluid van een Suup machtig mooi als je er achter rijdt, en als ik je dan de bochten om zag gaan, de kluiten uit de grond trekken ( afstand houen, Doudou)....
Door de modder zag gaan.....
Tedju man, of je geboren bent op dit span!
Wat reed jij er machtig mooi mee.
En het was natuurlijk heel leuk, na onze ontmoeting in Spanje, om je eens hier te zien.
Hopelijk gaan we ons nog vaker zien.
Altijd welkom hier he, dat weet je.
Doei,
Doudou
 
De linkerspiegel zit er ook weer op, gisteren even naar Roukema gereden en een nieuwe koppelings hevel gehaald. Het stuk waar de spiegel ingedraaid zit was namelijk afgebroken. Ook meteen de remschijven en blokken vervangen, vrijdag ga ik met de Suup naar Frankrijk dus hij moet wel helemaal in orde zijn.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog interesse in eenverhogingssetje voor de achterkant? Zijn kortere dogbones waardoor de achterkant 5cm hoger komt. Eenvoudig te installeren.
gebruik ze niet omdat ik de originele hoogte voor mezelf toch fijner vind.
voor 20 euro mag je ze hebben.
Stuur maar een pb bij interesse.

groeten,
Ronald
 
@All thanks.

Die rooie xt staat idd nog te koop maar is niet echt geschikt voor offroad werk.
Daar is hij natuurlijk wel voor aan te passen. :9
Over een paar maanden wil ik mijn 3tb (witte) misschien wel verkopen.
Die is behoorlijk aangepast voor offroad.


@Sarvin.....op de fiets naar Spain????

@RonaldS10, je suup ziet er heel netjes uit!

Iggy, pb`tje terug
 
@Raymond

Die rode is mooi maar niet wat ik zoek. Ik zoek een oude xt, tt, of honda rx
 
Heb nog een TT600 (59x) staan van m'n zoon waar wel wat werk aan is.
Motor loopt wel maar pakt wat meer olie als standaard,lekke band-voorvorkkeering lek
verder wel compleet, kmst onbekend.
Ding is te zien op ARM Filmpje T vDijk 2013 daarna nog enduro Bergeijk mee
gereden en TvD 2015.
Mag (moet niet) weg voor 600,- met boel onderdelen

Die rode is mooi maar niet wat ik zoek. Ik zoek een oude xt, tt, of honda rx~[/quote]
 
Raymond die xt550 van je stond toch te koop? Je advertentie is wel van motorshopper verdwenen maar ik zie dat je 'm nog hebt in je mooie hok :)

wou dat ik plek had voor zo'n hok :9


@ klick; mooie foto's!

@ Ronald; ziet er wel errug fris uit zo, ga eens gauw door de modder want een suup hoort niet zo mooi te zijn :+
 
Bedankt voor de reacties!


Tja: gebruik hem niet offroad, dus modder zal ie niet veel zien.
Zo blijft ie ook mooi en langer heel.... O-)

Voorlopig even niet rijden: voorwiel wordt opnieuw gespaakt door Haan ( zat een kleine slag in) en krijgt een nieuwe voorband.
 
Haha Dou Dou, zover ik weet reden m'n pa en ma geen zijspan, maar 'k zal toch eens navragen....
(nu kan het nog he) ja mooi om na Spanje weer in de lage landen zo'n rendezvous jong,had de schik van m'n leven zeg, dat nodigt naar meer hihi

@en Joris ook weer terug van weggeweest, mooi om je weer eens te zien posten, krijgen we nog prentjes uit Frankrijk te zien?

enne op zoek naar een goedwerkende achterrem klauw voor de Suup, wie heeft er nog wat liggen of weet waar ik er een kan vinden?
Bij voorbaat dank
 
Ja ik weet het... O-) maar stiekem is de nieuwe Africa Twin toch wel wat Yamaha ook had moeten doen met de Super Ténéré:

58404_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg


07CRF1000LAfricaTwin.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan