Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Voor 20 euro is het de moeite waard om te proberen.

Soms is het echt crap en soms heb je gewoon echt goed spul voor belachelijk weinig geld.
 
Voor 20 euro is het de moeite waard om te proberen.

Soms is het echt crap en soms heb je gewoon echt goed spul voor belachelijk weinig geld.

Heb wel meer van AlieXpress. Kuipknippers zijn bagger, smoke achterlicht incl. knippers is wel goed. Zelf het kuipwerk is prima. Verder dan optische veranderingen zou ik niet gaan bij AlieXpress.
 
Ik heb ook wisselende ervaringen. Rizoma imitatie spiegels die ten eerste niet goed gepositioneerd waren wanneer vastgedraaid en ten tweede rondjes begonnen te draaien op de snelweg. Zo nog wel een paar dingen.

Maar ook gewoon een goed double bubble ruitje van 10 euro incl. verzendkosten (Fabri 80 euro???), een gear indicator van 25 euro (GiPro 100 euro???) en zo nog wel wat dingetjes.

:)
 
FOR 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 HONDA CBR600RR CBR600 RR Gear Indicator | eBay

Zo 1 die je in moet leren.

Werkt prima. Enkel wanneer de zon er vol op schijnt zie je niets. Maar goed... voor dat geld.
Los daarvan werkt die prima.

Nu zie ik mijn snelheid ook niet altijd wanneer de zon van achter er op schijnt. Beetje hetzelfde effect als met je telefoon zeg maar.

Het enige nadeel is dat je voor het inleren de motor op een achterbrok moet zetten en zo alle versnellingen door. Dat maakt nogal herrie wanneer je een open demper hebt.

Ik heb dit opgelost door het 'inleer-draadje" te verlengen zodat ik het al rijdend kon doen. Ik heb een quickshifter dus ik kon zo opschakelen zonder te koppelen en met mijn linkerhand het inleer draadje bedienen.

Gewoon ff herrie maken op een bok is makkelijker, maar mijn garagebox staat echt pal tegenover woningen en om die mensen te vriend te houden (zijn toch onze ogen wanneer wij daar niet zijn) leek mij dat geen goed idee.

Desalniettemin een voorbeeld van een spot goedkoop Chinees ding wat super goed werkt voor het geld!
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de link. Leuk winter projectje. Heb een standaard demper, dus moet wel goed komen met het geluid. Zat er al een tijdje naar te kijken maar € 100 vond ik een beetje veel.

Edit: Op Aliexpress kom ik de universele zelfs voor € 3 tegen.
 
Laatst bewerkt:
Ben niet echt fan van bar-end spiegels. Deze maken je motor een stuk breder en aangezien ik regelmatig woon-werk doe, is dit niet handig bij filerijden. :N
Heb er al aan gedacht ze er gewoon af te halen, wat dan ook niet legaal is -O-

Deze winter ga ik van die kleine bar-end spiegeltjes monteren. Ben benieuwd of dat bevalt.

Incl. afdekplaatjes kosten die spiegeltjes max € 20 via AlieXpress.
 
Dag allemaal,

Even mezelf voorstellen : ik ben Dimitri, 31 en woonachtig te Zele, België.
Na enkele jaren motorloos geweest te zijn (huisje, huwelijk en kindje) ben ik sinds mei terug de trotse eigenaar van een mooie cbr600rr uit 2007.

Ik heb enkele veranderingen aangebracht:zwart racing scherm, LED knipperlichten voor en achter, R&G tail tidy met LED licht en een Arrow titaniumdemper. [afbeelding]

Mooie fiets maar de (gave !) kleur en dichte zijkuipen zijn van een 2009-model ??
 
Laatst bewerkt:
Een Honda CBR 600 RR 2007 is idd de kuip open :Y
full
 
Thanks voor de link. Leuk winter projectje. Heb een standaard demper, dus moet wel goed komen met het geluid. Zat er al een tijdje naar te kijken maar € 100 vond ik een beetje veel.

Edit: Op Aliexpress kom ik de universele zelfs voor € 3 tegen.

Als het zo'n zelfde is, waarom niet. _O-

Wat een geld.
 
Ben niet echt fan van bar-end spiegels. Deze maken je motor een stuk breder en aangezien ik regelmatig woon-werk doe, is dit niet handig bij filerijden. :N
Heb er al aan gedacht ze er gewoon af te halen, wat dan ook niet legaal is -O-

Er zijn toch wel mooie universele spiegels te koop? Ik heb zelf ook wel eens zitten kijken naar spiegels met bijvoorbeeld knipperlichten er in.

Nu haal ik die dingen er tijdens een circuitdag altijd en om niet te veel te klooien heb ik ze daarom maar niet gehaald, maar aan het design lag het niet. Vaak ook niet heel duur. :)
 
Oeps, foutje is idd van 2009 |(
we hebben met een kenner te maken _O-
Voordat ik mijn '07-RR kocht met het plan er een racer van te maken had ik bijna zo eentje te pakken met minimale schade, vandaar dat ik het nog weet ;)

Inmiddels gestopt met racen en de RR is al even de deur uit voor een motor met wat relaxtere zit (FZ1n) maar deRR blijft altijd een beetje een oude liefde dus ik lees af en toe nog ff mee hier..
 
Laatst bewerkt:
Ben van mening dat spiegels het design van een moto geen goed doen, ze zijn eerder een noodzakelijk kwaad |(
En dan nog het feit dat ik redelijke kieskeurig ben _O-

Er zijn toch wel mooie universele spiegels te koop? Ik heb zelf ook wel eens zitten kijken naar spiegels met bijvoorbeeld knipperlichten er in.

Nu haal ik die dingen er tijdens een circuitdag altijd en om niet te veel te klooien heb ik ze daarom maar niet gehaald, maar aan het design lag het niet. Vaak ook niet heel duur. :)
 
Ik heb ook wisselende ervaringen. Rizoma imitatie spiegels die ten eerste niet goed gepositioneerd waren wanneer vastgedraaid en ten tweede rondjes begonnen te draaien op de snelweg. Zo nog wel een paar dingen.

Maar ook gewoon een goed double bubble ruitje van 10 euro incl. verzendkosten (Fabri 80 euro???), een gear indicator van 25 euro (GiPro 100 euro???) en zo nog wel wat dingetjes.

:)


Voor sommige dingen is dat zeker aan te raden

:Y
 
~
Voordat ik mijn '07-RR kocht met het plan er een racer van te maken had ik bijna zo eentje te pakken met minimale schade, vandaar dat ik het nog weet ;)

Inmiddels gestopt met racen en de RR is al even de deur uit voor een motor met wat relaxtere zit (FZ1n) maar deRR blijft altijd een beetje een oude liefde dus ik lees af en toe nog ff mee hier..[/quote


:W


;)
 
toch maar eindelijk iets erop gezet :P



[afbeelding]
Van het weekend ben ik al lekker opgeschoten met de racer. Hij is nu behoorlijk ver gestript, maar de Arrow bochten zitten erop en de Akra-demper ook. Het pair-systeem is eraf alleen heb ik geen goed bitje in de doppenset om de kleine schroefjes los te halen die de membraamplaatjes(?) op hun plek houden. Die schroefjes moeten era, omdat anders de afdekplaatjes niet goed afsluiten.

Ook de servomotor van de uitlaatklep eruit gehaald. Nutteloos ding bij een volledig systeem. Jammer dat je dan weer een eliminator moet kopen, omdat je motor niet meer zal starten. Zo blijven we lekker bezig.

Van het weekend nog een aantal klusjes op te lossen:
Luchtfilter
Andere stuuruitlag-beperkers
Schakelstangetje
Afdekplaatjes pair-systeem

Uiteraard de motor weer in elkaar zetten. Er liggen nogal wat onderdelen verspreid over de garagebox :P
 
He het heeft gereden :9


Ik al vanaf mijn ongeluk niet meer '(

Moet ook eerlijk zeggen dat ik er 0,0 zin in heb ...


Knieën gaan langzaam en mijn arm ga nog extra foto's laten maken
Het gaat altijd te langzaam met dat soort zaken. Heb geduld ;)
Hoewel dit soort advies altijd makkelijk is om te geven en niet zozeer om je eraan te houden als je er last van hebt :X
 
Van het weekend ben ik al lekker opgeschoten met de racer. Hij is nu behoorlijk ver gestript, maar de Arrow bochten zitten erop en de Akra-demper ook. Het pair-systeem is eraf alleen heb ik geen goed bitje in de doppenset om de kleine schroefjes los te halen die de membraamplaatjes(?) op hun plek houden. Die schroefjes moeten era, omdat anders de afdekplaatjes niet goed afsluiten.

Ook de servomotor van de uitlaatklep eruit gehaald. Nutteloos ding bij een volledig systeem. Jammer dat je dan weer een eliminator moet kopen, omdat je motor niet meer zal starten. Zo blijven we lekker bezig.

Van het weekend nog een aantal klusjes op te lossen:
Luchtfilter
Andere stuuruitlag-beperkers
Schakelstangetje
Afdekplaatjes pair-systeem

Uiteraard de motor weer in elkaar zetten. Er liggen nogal wat onderdelen verspreid over de garagebox :P

Wat? :?

Zit er bij de PC37 een klep in de uitlaat??? Die ben ik nog niet tegengekomen en ik heb zowel de demper als het spruitstuk\middenpijp er meermaals af gehad.

Heb ik niet op zitten letten?

Ik heb een GSXR gehad waar zo'n klep in zat. Die kon je zien zitten aan het einde het spruitstuk \ middenpijp.
 
He het heeft gereden :9


Ik al vanaf mijn ongeluk niet meer '(

Moet ook eerlijk zeggen dat ik er 0,0 zin in heb ...


Knieën gaan langzaam en mijn arm ga nog extra foto's laten maken

Lekker rustig aan herstellen. Het rijden nu is toch niet zo leuk als in de zomer.

Wat zeg ik? Afgelopen zondag vroren mijn handen er af. :( B|
Ben er sindsdien ook wel even klaar mee. :/
 
Ben van mening dat spiegels het design van een moto geen goed doen, ze zijn eerder een noodzakelijk kwaad |(
En dan nog het feit dat ik redelijke kieskeurig ben _O-

True.
Ze zitten er zeker niet op om het mooier te maken, maar sommige spiegel hebben wel een leuk design.

Bijvoorbeeld die van de nieuwe Fireblade! Of die van de GSXR'en (met knippers er in). Die van de Panigale ook.

Zonder blijft natuurlijk het mooist!
 
Terug
Bovenaan Onderaan