Het Honda Forza topic

denbettes

Die hard MF'er
12 dec 2007
317
1
Oost-Vlaanderen
Hoi,

Deze topic om specifieke info rond de Forza te delen op het MF!

Peter :]

PS: de mijne is een grijze (met mauve schijn) Forza EX uit 2005, 2dehands gekocht met 8700 km voor 2700 €.

Leuk als je zelf foto's hebt en je type, jaartal vermeldt!
 
Laatst bewerkt:
Ik begin alvast met deze: heb navraag gedaan bij de dealer voor een origineel Honda windscherm. Daar had hij geen foto van, het had geen winddeflectors voor de handen en kostte 150 Euro geplaatst.
Het grote voordeel zou zijn dat het niet afbreekt bij een ongeval.
Toen maar gezocht naar een alternatief: het is de D306ST van GIVI geworden. Prijs is 66 Euro, niet geplaatst, maar ik las dat dat een makkie is. Extra voordeel: het lijkt windeflectoren te hebben voor de handen.
En nu wachten op levering (was in stock - dus binnen de 4 werkdagen - gratis aan huis).

Zaken op verlanglijstje: topkoffer, nieuwe banden, verwarmde handvatten, slot met ketting en mss een thermoscud en/of afdekzeil! :9~ En dan ook nog een GPS!
full
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat er op dit topic niet veel gebeurd.
Ik heb met name wel interesse om een tweedehands Forza aan te schaffen als het door de geldbeugel kan.
Ik het op het autosalon in Brussel een witte gezien, prachtige scooter.
Hopelijk zijn er hier Forza eigenaars die hun ervaringen willen delen.
 
Pas begonnen he Wim
Heb vandaag het scherm gemonteerd. Een halfuurtje werk, waarvan een kwartier om uit te zoeken hoe ik het kuipdeel moest verwijderen!
Het zet me enorm uit de wind! Ook mijn handen lijken het minder koud te hebben.
Waarschijnlijk zal ik het nog moeten inkorten. Ik kan er niet bovenkijken. Als het regent misschien hinderlijk. Aan de andere kant wel fijn om zelfs een tijdje met je vizier open te rijden bij 5° C !
 
Voor mij is hij perfect. Ik was vorige week nog op het auto en motosalon in Brussel en ben er nu nog meer van overtuigd dat hij de beste in zijn klasse is. Ook zeer goed afgewerk in vergelijking met concurrenten van zowel andere merken als Honda zelf!
De ABS heeft al eens gewerkt in combinatie met het CBS en ik had een perfecte noodstop!
Schakelen met de "tiptronic" heb ik nog niet uitgeprobeerd. De automaatstand is zó gemakkelijk.

Op de snelweg kan hij zeer goed mee. Ik rijd meestal niet zo snel. Wel even getest tot 120 km/h en hij kon zeker nog harder. Ik weet niet of dat met een groot scherm ook nog kan. Ik vermoed het.


Voor meer info over het Amerikaanse model (Reflex) van de Forza: http://autos.groups.yahoo.com/group/hondareflexowners/
 
Een tip voor wie graag een goede helm in de koffer van de Forza krijgt: ik heb de Schubert C2 en die kan opengeklapt op zijn kop met de opening naar voor net in de koffer. De voorkant blijft dan volledig vrij voor andere spullen.
 
Hallo denbettes,
ook ik heb me laten gaan voor deze pracht van een scooter. Een uit 2006 met amper 9180km inclusief originele top koffer, ook de kleur is identiek als die op jou foto voor aan deze topic (grijs gaande naar donkel violet). Deze w-end pas de zelfde scherm al jou geplaats (van givi) maar tot mijn spijt heb ik een relatief grote opening tussen daschbord en scherm, heb jij dit ook?

Voor de rest weet ik nog niet veel, enkel dat het even wennen is. Heb voor deze met een deauville650 en daarvoor met een virago750 gereden

Je hoor nog van mij

Groetjes,
Jean-Pierre
 
Welkom op het forum Jean pierre en proficiat met de scooter.

Denbettes is niet zo vaak op het forum, dus het kan wel eens even duren(tot ie weet dat jij er eentje hebt)
 
Ben vandaag voor het eerst mijne forza gaan tanken, niet slecht een verbruik van 3.49lt. Ook vandag bij Louis 2 spiegels verbreder gekocht (9.95€ stuk) en geplaats. Valt best mee nu kan ik eindellijk iets anders zien dan mijn schouders. Mijn nieuwe grote scherm (van givi) valt ook best mee, enkel een wind wervel achter mijn helm die zeer snel mij nek afkoel, moet hier voor nog iets vinden.

Tot nog eens,
Jean-Pierre uit Gingelom (Limburg BE)
 
Ben vandaag voor het eerst mijne forza gaan tanken, niet slecht een verbruik van 3.49lt. Ook vandag bij Louis 2 spiegels verbreder gekocht (9.95€ stuk) en geplaats. Valt best mee nu kan ik eindellijk iets anders zien dan mijn schouders. Mijn nieuwe grote scherm (van givi) valt ook best mee, enkel een wind wervel achter mijn helm die zeer snel mij nek afkoel, moet hier voor nog iets vinden.

Tot nog eens,
Jean-Pierre uit Gingelom (Limburg BE)
Die terugkomende wind langs achter is inderdaad niet leuk, met het originele hogere scherm van Honda heb je dat ook. Maar is wil je wel waarschuwen met dat groot Givischerm bij wat redelijke variabele wind kan je een serieuze patat krijgen en neergewaaid worden (ik vind dat men zoiets niet zou mogen verkopen), na een halve dag had ik het wel bekeken. Toen heb ik een Hondascherm geplaatst maar dat geeft dus ook allerlei vreemde bijwerkingen. Uiteindelijk die Forza zonder verlies kunnen verkopen en rij nu met een Carnaby met een schermpje dat maar 1/3e is van dat Forzascherm maar wel veel doeltreffender en zonder last.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag relatief veel en sterke winden, ook ik heb moeten ondervinden dat het niet al te leuk is met de grote scherm te rijden met zo en weer. Maar ga er wel van uit dat het te doen is, wordt dus vervolgd
 
Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat het scherm niet aan het stuur is bevestigd en dan ook de overdreven grootte. Als je interesse hebt krijg je van mij dat Givischerm gratis en kan je er misschien eens proberen een stuk vanaf te zagen en wat experimenteren. We wonen niet zo ver van elkaar, stuur maar een privéberichtje.
 
Laatst bewerkt:
Jean-Pierre: bovenaan even voorkeuren aanklikken, dan het derde blokje van boven aanvinken. Je kunt het bij jezelf niet zien maar dan verschijnt er naast de verrekijker(onder je naam), een blad. Als je daar op klikt(bij degene die je wilt mailen), volgt het vanzelf. Als je een bericht krijgt, kun je dan bovenaan de pagina zien(als je inlogt).

Idd, zal twenty dit ook moeten doen, anders kan hij alleen op jou reageren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo twenty, zo juist jou scherm er op geplaats, ik moet toe geven dat die van jou al zo een 10cm rond om kleiner was. En past als gegoten, maandag eerst zo me rijden en kijken of beter voelen hoe het zal aanvoelen, wie weet door mijn grote mischien is die scherm van jou zo al beter. Ik laat het weten

nog mals bedank voor die scherm, groetjes, Jean-Pierre
 
hoi,
ik heb een vraagje,ik heb een tweedehands Forza 250 ex gekocht en in Spanje geplaatst
Hij zit perfect rijdt geweldig maaaaaar,als ik met mijn vrouw te samen een ritje gaan doen van ongeveer 30km dan de scooter stilleggen start hij direct terug echter als we 1 of 2uur later terugkomen start deze niet meer hij draait wel rond maar slaat niet aan.
heb de onstekingskaars tegen het blok gehouden en perfecte vonk (ze was wel droog bij het uithalen na enige maal proberen te starten).
na nog een uur te hebben gewacht start hij weer.
ps het was er +-25 graden en de motortemp was normaal.
dit heeft hij nu al 2 keer geflikt.
De forza ex is geen simpele scooter heeft iemand een idee wat dat kan zijn?????
Als we in ons huisje in Spanje zijn is dit ons enige vervoer,dus zou hem toch graag iets betrouwbaarder hebben.
Alle hulp welkom!!!!!!!!!!!
We gaan begin Juni Terug
full
 
Hoi,
Ik weet niet of je nog met je probleem zit, maar het lijkt veel op mijn problemen. Mijn Forza is (ook) uit 2006, hij startte en liep prima, maar als ik had gereden en na even weer wilde starten dan sloeg hij niet meer aan. Het bleek uiteindelijk de brandstofpomp te zijn. Hoor je de brandstofpomp wanneer je het contact aanzet? zo nee, dan kan dat het zijn. Helaas een prijzig artikel.
Groet,
Edwin
 
Merci voor de reactie,het is inderdaad al opgelost en ja zit recht op de bal met de benzinepomp als je het verloop wil zien kijk dan even op dit forum.

Honda forza ex 250 startprobleem heeeelp aub !!!!!

Hij heeft in September 2000km perfect scootergenot gegeven.

Groeten en bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan