Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Bekijk bijlage 1988850
kuipje gelijkt wel een beetje dit is dan een tophalf ,leuk he ,ik had deze toen ik ca 22j was ,hier was ik in Oostenrijk met t ding :t
Daar lijkt mijn kuip inderdaad sterk op! Ik heb trouwens ook nog een tophalf, die er zo uitziet in de schuur liggen, maar vond deze die er nu op gaat wat leuker. Trouwens, de kuip die nu op de z650 zit, komt ook van een Z1000 af, heb hem gekocht van iemand die z'n Z1000 aan het origineel maken was, via Marktplaats, voor weinig.
 
Daar lijkt mijn kuip inderdaad sterk op! Ik heb trouwens ook nog een tophalf, die er zo uitziet in de schuur liggen, maar vond deze die er nu op gaat wat leuker.
Dit kuipje had ik bij Dogger gekocht ,die zat ergens in een schuur in het buitengebied ,deze Z was sinaasappel oranje van kleur en had schade aan de voorkant , ik heb er toen m n z1000 feul injection op ingeruild ,kreeg geld toe :) iedereen verklaarde me voor gek,
en dat klopte :+
 
Dit kuipje had ik bij Dogger gekocht ,die zat ergens in een schuur in het buitengebied ,deze Z was sinaasappel oranje van kleur en had schade aan de voorkant , ik heb er toen m n z1000 feul injection op ingeruild ,kreeg geld toe :) iedereen verklaarde me voor gek,
en dat klopte :+
Dat is wel heel toevallig! De kuip die ik nu op de z650 geknutselt heb, is ook bij Dogger gemaakt, staat in reliëf net onder de koplampen.
Trouwens, ook ik spoor niet helemaal, maar is algemeen bekend. ;)*O*
 
Nu we toch foto’s aan het posten zijn…. Ik dacht 1982.. Gekocht in de rode kleur, daarna overgespoten in het blauw👍
IMG_1620.jpeg
IMG_0535.jpeg
IMG_1615.jpeg
 
Denk er met heel veel plezier aan terug!
In 1981 mijn eerste Z650 gekocht. Ik heb er totaal 13 gehad. Nr 9 en Nr 13 nog steeds in bezit👍
Ik ben de tel kwijt hoeveel Kawas ik gehad heb ,gouden tijd :t nu heeft Kawa niets meer voor mij :N
en van de oldtimers wordt ik niet gelukkig om mee te rijden ,helaas -O-
 
Gister avond de kuipsteunen nog geplaatst, vanmiddag na werk tijd om de kuip te monteren.
Kijken of alles netjes uitkomt, dat doet het gedeeltelijk, maar dat geeft niet, aanpassingen heb je nou eenmaal toch.
Niks onoverkomelijk. Word best wel een leuk fietsje als ie af is, kuip netjes gespoten, gietwielen erin met vers rubber. 🙂
Bekijk bijlage 1988842
Bekijk bijlage 1988845
Bekijk bijlage 1988846
Bekijk bijlage 1988847
Bekijk bijlage 1988848
hoi coert , hier kleurnummer ter info.
ik zou persoonlijk wel die spiegels vervangen voor kleinere exemplaren
 

Bijlagen

  • KAWA.jpg
    KAWA.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 0
  • KAWA1.jpg
    KAWA1.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 0
hoi coert , hier kleurnummer ter info.
ik zou persoonlijk wel die spiegels vervangen voor kleinere exemplaren
Geweldig Ron, scheelt mij weer zoeken naar het ral nummer! *O*
En inderdaad, er komen kleinere, ronde spiegels op te zitten, die heb ik al liggen hier.
 
Kuip kwam me bekend voor, ooit begin tachtiger jaren nieuw gekocht op mn st. Mooi dat ie weer een goede bestemming heeft.
Nou, dat is wel heel toevallig zeg! Degene waar ik hem van kocht was een Z1000 weer origineel aan het maken, en het was ook nog eens een ST.
Zou me niks verbazen als dat de jouwe is geweest, vroeger, ook de kleur van de motor zelf was identiek namelijk..
 
Nou, dat is wel heel toevallig zeg! Degene waar ik hem van kocht was een Z1000 weer origineel aan het maken, en het was ook nog eens een ST.
Zou me niks verbazen als dat de jouwe is geweest, vroeger, ook de kleur van de motor zelf was identiek namelijk..
Heb je al een Kuipruit ?
 
Heb je al een Kuipruit ?
Ja, die heb ik. Maar die komt er pas op als de kuip gespoten is. Dat kan nog even duren, de temperatuur in m'n garage is nog veel te laag ervoor.
Met koude temperaturen spuiten kan wel, maar doe ik liever niet.
 
Nou, dat is wel heel toevallig zeg! Degene waar ik hem van kocht was een Z1000 weer origineel aan het maken, en het was ook nog eens een ST.
Zou me niks verbazen als dat de jouwe is geweest, vroeger, ook de kleur van de motor zelf was identiek namelijk..
Ben toendertijd nooit 1 tegengekomen met dezelfde kuip en kleurstelling dus kan bijna niet anders zou ik zeggen. Heb nog een foto, iets slechtere kwaliteit....succes met de verbouw.
 

Bijlagen

  • kawa st.jpg
    kawa st.jpg
    451,5 KB · Weergaven: 0
Nog wat kunnen doen met dit mooie weer?
Nou, ja en nee. Ben eerst in Ijsselstein een uitlaat wezen kopen voor het project. Een in nieuwstaat verkerende Motad 4-1, tijdsorigineel, en zeer mooi, voor slechts €120. Had al wel een uitlaat ervoor, maar die zorgt direct als de hermandad me ermee spot meteen voor een WOK melding.
Daarna alleen bij thuiskomst de garage en werkbank maar eens opgeruimt, was nodig ook, overal onderdelen.
Nu is alles weer netjes. Ik kan slecht tegen werken in een rommelige garage..
Motad 4-1.jpg

Morgen, na de F1, en een stuk met de ZRX rijden, weer verder met het project. :Y
 
Nou, ja en nee. Ben eerst in Ijsselstein een uitlaat wezen kopen voor het project. Een in nieuwstaat verkerende Motad 4-1, tijdsorigineel, en zeer mooi, voor slechts €120. Had al wel een uitlaat ervoor, maar die zorgt direct als de hermandad me ermee spot meteen voor een WOK melding.
Daarna alleen bij thuiskomst de garage en werkbank maar eens opgeruimt, was nodig ook, overal onderdelen.
Nu is alles weer netjes. Ik kan slecht tegen werken in een rommelige garage..
Bekijk bijlage 1992883
Morgen, na de F1, en een stuk met de ZRX rijden, weer verder met het project. :Y
Aha, was er weer een F1 optocht op de buis!
Dat kijk ik al jaren niet meer, ik rij bij het mooie weer van vandaag liever zelf op vier wielen..
 

Bijlagen

  • 20240406_162807.jpg
    20240406_162807.jpg
    530,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240407_160734.jpg
    20240407_160734.jpg
    716,3 KB · Weergaven: 0
Aha, was er weer een F1 optocht op de buis!
Dat kijk ik al jaren niet meer, ik rij bij het mooie weer van vandaag liever zelf op vier wielen..
Het was wel heel erg vroeg te zien hoor, die F1 race. ;)
Leuke auto, die MX5, maar ik hou het liever bij m'n Kawa's.
Project endurance 1.jpeg

Project endurance 2.jpeg
Project endurance 3.jpeg

Project endurance 4.jpeg

Alles gepast, en het zit goed met dat Motad systeem. Moet alleen de middenbok nog monteren op de z650, en dan kan het eronder.
Die as steunen zitten in de weg nu.
Verder nog de B2 nagekeken, maar daar was weinig werk aan, uiteraard.
Beugeltje maken voor de einddemper, maar dat komt goed.
De b2:
z650 b2  1.jpeg

z650 b2 2.jpeg

Die is er klaar voor.
Verder vandaag nog met de ZRX wezen rijden, want lekker weer, en weinig verkeer, zo op een zondag.
ZRX 1.jpeg

ZRX 3.jpeg

Het was een mooie dag!
De gietwielen die ik voor het project ga gebruiken, zijn van Melber, dat is volgens mij niet origineel Kawa toch?
Ze staan trouwens ook op de foto's.
 
Even een update, niet van het project, maar van de garage zelf.
Bij mij op de zaak waren ze aan het opruimen, en 1 kast kon wel weg. Daar zat ik al een paar maanden op te azen, aangezien ie niet gebruikt werd.
En nu is ie dus hier.
Werkplaats update 1.jpg

Werkplaats update 2.jpg

Werkplaats update 3.jpg

Nu heeft alle electrische gereedschap zijn plek, en nog wat meer spul ook. Wat weer zorgt voor een schone, en vrije werkbank, en wat meer ruimte. Ik haat werken in een overvolle plek.
De kast blijft niet maagdelijk blauw, want ik heb een hoop stickers, zelf, maar ook van mede MF-ers gehad de afgelopen tijd, dat ik ga plakken.
Met dank aan de MF-ers die me stickers gestuurt hebben! *O*

Binnenkort meer nieuws in dit theater der Kawafielen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan