Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Niet super veel gereden en nog minder te melden hier. :+

Pak in deze tijd vaker de cbf600. En het sleutelen is aan cb400f-zijspan. Blokje aan het reviseren en span aanbouw omzetten naar ander frame.
 
Zo mooi dood hier, iedereen in winterslaap?
Ik dacht ' laat ik eens kijken wat er hier gebeurt bij al die avontuurlijke versys rijders ' ...
Zitten wAARSchijnlijk Jaarbeurs tickets te boeken/ zoeken waarbij je een gratis broodje Unox krijgt 😜 .
Hier in Portugal van dat klamme k*tweer waar van die wielrenners op af komen.

IMG_20240216_135657.jpg


Gewoon de motor pakken en een half uur later langs de weg staan. Zie ik niet gebeuren op de Alp D'huez 😉
 
Leuk Erwin! En dat gaat best prima zo te zien.

Mijn X300 doet het ook nog. Na de nieuwe distributieketting geen gekkigheid meer gehad. Al gaat het qua kilometers nu zeker wel wat rustiger sinds ik de 650 heb. Langzaam naderen we de 140.000 km.

Ik gebruik hem puur nog voor TET rijden. Mijn vriendin vaker voor ritjes op het asfalt. Een tijdje terug nog naar Limburg geweest. :)

HXcd6BR.jpeg
 
Hoi hoi, ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar van een x300 *O*

Ik heb (nog) geen rijbewijs maar na de eerste keer gezakt te zijn kon ik toch niet langer wachten en heb ik een mooi model uit België op de kop kunnen tikken.
71E17898-7523-4774-903F-85C405966F9D.jpeg



Na een kort stukkie snelweg naar huis gereden te hebben bleek het knipperlicht achter toch niet helemaal in orde te zijn.
Mailtje gestuurd naar de handelaar en ik kon die zelfde week nog terug om een andere van een ninja op te komen halen.

IMG_6769.jpeg


Tijdens het vervangen van dit knipperlicht maakte ik al kort kennis met de omslachtigheid van het sleutelen aan deze motor.
Om bij het knipperlicht te komen moest zowat heel de achterkant van de motor uit elkaar|(
Het werd me ook niet makkelijk gemaakt door de vorige eigenaar, deze had 1.5 van de 4 bouten die onder het buddy deel van het zadel zitten al dol gedraaid. Vermoedelijk terwijl hij probeerde het knipperlicht te repareren, want vervolgens heeft hij het bij het knipperlicht zelf maar met wat lijm en bouten proberen op te lossen.

Een van de eerste volgende mods die ik zelf heb uitgevoerd hierna is het toevoegen van een oplaadpoort op het dashboard.
Ik had onderschat hoe ver de motor uit elkaar moet om dit te kunnen doen.
image.jpg


Misschien dat ik hem zo maar laat, naked bikes zijn ook super hip tegenwoordig?

Dingen die verder nog op de agenda staan:
  • Eventueel handvatverwarming als de handkappen toch niet genoeg koude wind onderbreken.
  • Middenbok (komt ergens deze week binnen)
  • Kilometerstand opvoeren

Dat laatste puntje is nog even kijken hoe ik dit ga doen.
Helaas is mijn versys door de vorige eigenaar niet genoeg gebruikt. (Klinkt toch een beetje gek om het zo te moeten zeggen).
Hij is nog maar 5321 kilometers jong, 680 kilometer te weinig om hem BTW vrij in te mogen voeren.
Aangezien ik geen zin heb om nog eens ruim 800 euro boven op de bpm en rdw keuring te moeten betalen ben ik aan het kijken of ik eventueel die 700km hier in de garage er bij op kan zetten.

Mochten jullie nog tips hebben (of bereid zijn om eventueel een dashboard om te ruilen) hoor ik dit natuurlijk graag!

Ik zal hier waarschijnlijk nog wel vaker binnen vallen met vragen over onderhoud of andere zaken aangezien dit mijn eerste motor is.
Maar gelukkig ken ik de motor vanaf buiten al aardig goed.
 
679 / 1,5 = 453 rondes.
Nee bedankt _O-

Misschien mee naar een circuit? Dan gaat t wat vlotter.
Wij hebben nog wel een setje pasgemaakte 17' Ninja wielen met band.
Komen volgende maand te koop. Het komt er toch niet van om er mee te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan