Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

4000 km op je mc360? Enkel setje?
Hoeveel profiel heb je dan nog?

Heb nu 2200 km op mijn mc360 gereden en vind wel weer tijd voor een nieuw setje banden.
 
4000 km op je mc360? Enkel setje?
Hoeveel profiel heb je dan nog?

Heb nu 2200 km op mijn mc360 gereden en vind wel weer tijd voor een nieuw setje banden.
4000km+ op één enkele set.

Voor is het om en om matig doordat ik één keer de fout heb gemaakt om met te weinig druk naar huis te rijden (zie foto). Achteren heb ik nog ruim 8mm profiel (+/- 12mm nieuw?).

1711622914049.png
1711622926935.png

Ze doen het voor nu nog prima zat om hier wat rond te rijden en af en toe wat TET te rijden. Ze hebben nog altijd meer grip dan al mijn vorige banden toen ze nieuw waren. Voor de eerst volgende crossdag worden ze vervangen voor de Xplorer01's. Afhankelijk van hoe de achterband dan erbij ligt gaat die op de reserve stapel om nog een paar km's eruit te trekken. Vandaar ook dat ik twee Rebel voorbanden besteld had en één achterband. Het lijkt erop dat voor toch wel wat meer slijt dan achteren.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je netjes gedaan.
Voren is wel echt op 😅. Ik ben te lui om steeds met bandendruk bezig te zijn, misschien wel maar eens doen om wat langer van grip te kunnen genieten.
 
Dat heb je netjes gedaan.
Voren is wel echt op 😅. Ik ben te lui om steeds met bandendruk bezig te zijn, misschien wel maar eens doen om wat langer van grip te kunnen genieten.
Klopt ja. Daarom gaan ze ook voor komende serieuzere gebeurtenissen eraf. De voorband ziet inmiddels al lange tijd zo uit, puur door één keer met 1.6 bar twee uur autosnelweg gereden te hebben. Normale druk erin op straat en het slijt amper. Nu hobbelt het wel heel flink 😂.

Ik rij zo, en wanneer ik onderweg naar een offroadplek ben, met 2.2 en 2.5 bar. Als ik aankom bij offroadgebeuren gaan beide naar 1.6 of 2.0 (1.6 crossbaan, 2.0 TET). Ik denk dat ik inmiddels richting de 5000km zit, aangezien ik alweer bijna 20.000km op de motor heb staan.

Nadeel van mijn aanpak is wel dat ik continu een bandenspanningmeter en een compressortje bij me moet hebben. En je moet er maar zin in hebben die te gebruiken. Ik kan wel snappen dat velen dat niet zien zitten. Voordeel: band gaat langer mee, wat weer beter is voor de centjes ^.^ .
 
Op de TET zeker op dat soort bandjes lekker de standaard bandenspanning. Daar zou ik zeker niet gaan lopen kutten met aflaten, bijpompen enz.

Je rijdt inmiddels crossbaan, dan hoef je voor de TET toch niks bijzonders meer te doen...?
 
Op de TET zeker op dat soort bandjes lekker de standaard bandenspanning. Daar zou ik zeker niet gaan lopen kutten met aflaten, bijpompen enz.

Je rijdt inmiddels crossbaan, dan hoef je voor de TET toch niks bijzonders meer te doen...?
Ik merk wel duidelijk verschil qua die 0.2 bar. Maar dat doe ik ook alleen maar als ik met iemand samen rij en/of ik weet dat ik een lange dag ga hebben. Ga ik even een klein stukje TET tot bij de motorzaak, dan ga ik de banden niet aflaten. Dan ben ik meer tijd kwijt met het aflaten en oppompen dan met het stuk TET.

Ik rij crossbanen..... nja... rijden, kruipen, rollen, geef het maar een naam 🤣. Crossbanen ervaar ik heel anders dan TET ondergronden. Maar mede omdat de crossbanen waar ik ben geweest alleen open waren als het kurkdroog was (op de ACE dagen na), en ik inmiddels meer blubberdagen TET gereden heb dan droge dagen. De TET hier in de omgeving wordt spekglad door al die mergel en klei. Dan laat ik de banden maar al te graag "iets" af. Maar wie weet is dat met de Xplorer01 achterband niet meer nodig, want die heeft van zichzelf al een ruimer raakvlak met de weg dan de MC360's.
 
Vraagje: hoeveel Km's halen jullie uit 1 tank? Ik zit nu op 270km (euro 98) en nog 10km in reserve over, aldus 't schermpke.
 
De brandstofmeter is niet bepaald nauwkeurig omdat hij pas in de laatste helft gaat werken
Dus als je de melding krijgt even tanken en kijken hoeveel liters dan weet je hoeveel je nog had
verbruik is ongeveer 1 op 20 tot 1 op 24
wel even kijken hoe je onderste tank slangetjes lopen (soms een bocht omhoog) en dat scheelt wel of de andere tankhelft het goed doorgeeft
 
Ik heb tot nu toe één keer 19,5 liter erin moeten gooien. Maar ik kan helaas niet meer herinneren wat toen op de dash stond behalve een knipperende meter. Mogelijk was dat ook omdat ik met geknepen billen op de motor zat tot ik bij de pomp was 🤣.
 
Vraagje: hoeveel Km's halen jullie uit 1 tank? Ik zit nu op 270km (euro 98) en nog 10km in reserve over, aldus 't schermpke.
Met mijn 1090 velgen 19v 17a
Met totaal de verkeerde gea
ring voor de kleinere velgen
16voor tandwiel
48 achter tandwiel

Ik geloof dat 16 42 overeen zou komen met standaard voor deze velgen

In ieder geval
Vandaag
342 km 20.14 liter inderdaad hij was blijkbaar meer dan leeg toen ik de tank station inreed🤯🙈 1 op 16.98
Inderdaad hij zuipt als een malle😀
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan