Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

welnee, leverancier zegt dat het voor die motor is. Als het niet past, stuur je het terug en vraag je om de juiste. Beetje vertrouwen hebben
 
dat kan ook. Maar dat haal ik niet uit de tekst. Het word dan eigenlijk een blinde gok wat je koopt.
Neu, maar dat hoeft ook niet. Ik zit zelf in de motoren en weet uit ervaring dat veel fabrikanten van dit soort technische producten geen specifieke foto's maken. Hoeft ook niet, want waarom zou je voor een 30mm zuiger een aparte foto maken als je ook die van een 32mm zuiger kunt gebruiken?

Dus wat Guntherrex zegt, beetje vertrouwen hebben ;) dit is Japparts, geen Ali, er wordt daar met aandacht gewerkt.
 
Neu, maar dat hoeft ook niet. Ik zit zelf in de motoren en weet uit ervaring dat veel fabrikanten van dit soort technische producten geen specifieke foto's maken. Hoeft ook niet, want waarom zou je voor een 30mm zuiger een aparte foto maken als je ook die van een 32mm zuiger kunt gebruiken?

Dus wat Guntherrex zegt, beetje vertrouwen hebben ;) dit is Japparts, geen Ali, er wordt daar met aandacht gewerkt.
Het is voor mij niet de eerste keer dat ik een motor op knap. In het verleden te vaak verkeerde revisie onderdelen geleverd gekregen. Vandaar mijn terughoudendheid. Maar goed om nog eens te lezen dat ik dat goed kan bestellen. 👍
 
Ben sinds een tijdje in bezit van een NTV650 uit 1991. Zijn er hier mensen die met de NTV E10 benzine tanken, en zo ja, geeft dat al dan niet problemen? Er worden mij door sommige allerlei gruwel verhalen verteld. Maar omdat ik de motor voor woon/werk dagelijks gebruik wil ik graag de goedkopere E10 tanken i.p.v. de veel duurdere V-Power of zoiets. Alvast bedankt.
 
Ik heb met zowel de NTV650 en de NT650V motoren altijd E10 getankt vanaf het moment dat het er was, nooit problemen mee gehad.
Rij nu ook met een NT650V en ook die weer op E10.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ben sinds een tijdje in bezit van een NTV650 uit 1991. Zijn er hier mensen die met de NTV E10 benzine tanken, en zo ja, geeft dat al dan niet problemen? Er worden mij door sommige allerlei gruwel verhalen verteld. Maar omdat ik de motor voor woon/werk dagelijks gebruik wil ik graag de goedkopere E10 tanken i.p.v. de veel duurdere V-Power of zoiets. Alvast bedankt.
Als je hem dagelijks gebruikt zal het weinig uitmaken, dan krijgt het vocht geen kans om uit de benzine te treden. Je krijgt met E10 vooral problemen als een motor langere tijd stil staat.
 
  • Eens
Waarderingen: KvM
Ben sinds een tijdje in bezit van een NTV650 uit 1991. Zijn er hier mensen die met de NTV E10 benzine tanken, en zo ja, geeft dat al dan niet problemen? Er worden mij door sommige allerlei gruwel verhalen verteld. Maar omdat ik de motor voor woon/werk dagelijks gebruik wil ik graag de goedkopere E10 tanken i.p.v. de veel duurdere V-Power of zoiets. Alvast bedankt.
Ik heb een paar jaar (+/-50.000km) op de NTV woonwerk gedaan. Altijd E10 erin, niks aan de hand. Nooit geen centje pijn gehad. Nu staat hij vrij veel stil, dus weggezet met 98, maar van de zomer rijd mijn zusje er weer regelmatig op, gaat er weer gewoon E10 in.
 
Hi allemaal, ik heb met wat pijn in de hart mijn honda te koop staan omdat ik er geen tijd meer voor heb en deze teveel stil staat.
Hij staat hier op de verkoophoek.
Stuur me een een berichtje bij interesse :)
 
vraagje mijn ntv gooit de koelvloeistof via het expansievat er uit als die warm word
heb er een andere radiatordop op gezet maar dat maakt niet uit.
wat zou het kunnen zijn.
 
of er lucht in het systeem zit dacht ik niet.
als ik de dop er af haal zie ik de koelvloeistof stromen.
ik heb niets vervangen.
ik heb de motor net gekocht de motor loopt netjes.
ik zag dat de koelvloeistof wat laag stond die bij gevuld.
die stond namelijk erg laag zeg maar bijna leeg.
dat baarde mij al wat zorgen.
de motor warm laten draaien en toen gooide hij alles er weer uit.
en toen was de radiator weer onder pijl.
kan het de thermostaat zijn misschien?
 
Je zegt het zelf al, bijgevuld en hij gooit het er uit dan zit er teveel in.
Bij het expantie vat staat de minimum en maximale stand aangegeven en daar moet je naar kijken.
 
heeft er iemand nog een hele rechter zijkap liggen voor een ntv ?
de kleur maakt niet uit.
 
Technisch vraagje.
Omdat de naald van de thermometer niet bewoog heb ik de thermo unit vervangen (zie foto).
Nu beweegt de naald ietsje (zie video).

Ik heb net 250km gereden en naald bleef op de 'C' staan. Nou is het best fris, maar ik had eigenlijk verwacht dat de naald wel iets zou doen. Is dit normaal en gaat de temperatuur vanzelf omhoog als het buiten warmer wordt? Of werkt het nu niet naar behoren?

Tips zijn welkom
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240331_164120_DuckDuckGo.jpg
    Screenshot_20240331_164120_DuckDuckGo.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 0
  • 20240331_163702.mp4
    24 MB
Technisch vraagje.
XXXXXXXXXXX
Is dit normaal en gaat de temperatuur vanzelf omhoog als het buiten warmer wordt? Of werkt het nu niet naar behoren?

Tips zijn welkom
Ik zou me niet teveel zorgen maken. De NTV is qua koeling best wel ruim bemeten. Ook bij mijn NTV's en Hawkjes vertoonde de temperatuurmeter nauwelijks leven. Alleen zomers (en dan vaak nog alleen bij stadsritjes) kwam de naald duidelijk omhoog en sloeg de ventilator aan. No worries, mate!
 
thermostaat blijft misschien open staan... Hoewel iets me zegt dat de NTV meestal niet veel temperatuur laat zien op het metertje...
 
thermostaat blijft misschien open staan... Hoewel iets me zegt dat de NTV meestal niet veel temperatuur laat zien op het metertje...
Heb gisteren inderdaad op meer plekken gelezen dat het metertje vaak weinig doet en het blok goed tegen de hitte kan.

Stel dat de thermostaat open blijft staan. Hoe kan ik dat dan zien of checken?

Vanochtend de fan geaard. En die slaat aan. Die werkt dus.
 
thermostaat eruit halen en in een pannetje met water doen op het fornuis en een thermometer erin steken. nameten bij welke temperatuur ie begint open te gaan en bij welke temperatuur hij 100% open is.

Of als je nog een thermometer moet kopen meteen een nieuwe erin gooien voor de zekerheid en de test laten voor wat het is :+
 
thermostaat eruit halen en in een pannetje met water doen op het fornuis en een thermometer erin steken. nameten bij welke temperatuur ie begint open te gaan en bij welke temperatuur hij 100% open is.

Of als je nog een thermometer moet kopen meteen een nieuwe erin gooien voor de zekerheid en de test laten voor wat het is :+
Dit kan ik wel proberen als die van de hopenlijk warme zomer nog steeds niet aanslaat.
Ik gebruik dan wel koelvloeistof ipv water :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan