Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik ben op zich wel geinteresseerd, mijn Hawk tank is echt na 140km leeg. Alleen moet ik uitzoeken hoe het past en hoe ik m zwart krijg :)

De tank passend maken op de hawk kan maar je moet dan wel het voorste ophanging aanpassen. Bij de hawk zit dat in het frame geschoven en bij de NTV zit het op het frame. Dan moet je een beugeltje maken aan de achterkant want de NTV tank is langer dan die van de Hawk. Het zadel van de Hawk is dan dus niet meer passend. Dat zul je ook nog moeten aanpassen. Owja en het benzinekraantje komt tegen je subframe. Zwart spuiten kun je met een spuitbus doen. Aflakken met een 2K blanke lak en dan houdt het prima.
 
Hmmm, dat is best veel en laat ik nou net daar geen tijd/geld/ruimte voor hebben. Ja ik weet ook niet wat er nou mee aan de hand is maar na 143km max stopt ie er efht mee. Reserve of niet.
 
Dan rij je behoorlijk door of er is echt iets mis. :9

Hoogste score qua verbruik was met de NTV, iets van 1 op 15. Zowat constant aan het gas gehangen, moest de laatste paar meter lopen naar het tankstation. :+ })

Met de Hawk en een afwisselende rijstijl ongeveer 1 op 21, dus zo'n 190km op een tank voordat de reserve erop gaat.
 
die 140 is tot aan reserve (dus ongeveer 10L) toch? Dat was het verbruik wat ik ermee kreeg. (oude vrouwtjes rijstijl :] )
 
vandaag een leuke ombouwklus afgerond.
Was eigenlijk de bedoeling dat ik alleen het constructiewerk zou doen. Maar als je toch bezig bent. Ditje en datje...
De basis was er al. VFR achterwiel zat er al in. VTR tank zat er ook al op. VTR voorvork had ik nog liggen. Subframe voor het monsterzadel compleet nieuw gemaakt. Uitlaat hoog aan de linkerkant geplaatst.
full

full

full
 
Of bedoel je per ongeluk 140 mijl want dan klopt het weer..
Nee het is echt 140km. Met heel veel pijn en moeite misschien nog drie km extra. De laatste keer dat ik de reserve probeerde ging ie met 143km stoppen. Gelukkig was er op tien meter afstand een tankstation en kon ik m laten uitrollen. Dus nu tank ik altijd als ik zo rond de 130 zit en eerder als ik geen tank in de buurt verwacht.

Serieus geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen.
 
Dank jongens, vandaag heb ik de motor weer afgeleverd bij de eigenaar. Weer iemand blij en weer wat meer ruimte in de schuur. Nu heb ik nog een Hawk te koop staan en er nog een voor ons zelf. Die laatste ga ik misschien toch ombouwen naar Scrambler. Misschien maak ik daar wel een dubbele demper op, maar dan onder elkaar.
 
Dennis, niet ala Ducati doen.
Is zo misvormt, de oude Monsters met aan elke kant een demper kloppen beter.
Dat zou een Hawk of NTV ook niet misstaan.

Oh, ik mag helemaal niet meer meepraten hier :-P .
Ben natuurlijk tegenwoordig BMW rijder ( haha )
 
Dennis, niet ala Ducati doen.
Is zo misvormt, de oude Monsters met aan elke kant een demper kloppen beter.
Dat zou een Hawk of NTV ook niet misstaan.

Oh, ik mag helemaal niet meer meepraten hier :-P .
Ben natuurlijk tegenwoordig BMW rijder ( haha )

Welnee. Ideeën zijn altijd welkom. Nee. Scrambler zou dan met 2 megafoon uitlaten zijn. Of een enkele hoge demper.
 
vandaag een leuke ombouwklus afgerond.
Was eigenlijk de bedoeling dat ik alleen het constructiewerk zou doen. Maar als je toch bezig bent. Ditje en datje...
De basis was er al. VFR achterwiel zat er al in. VTR tank zat er ook al op. VTR voorvork had ik nog liggen. Subframe voor het monsterzadel compleet nieuw gemaakt. Uitlaat hoog aan de linkerkant geplaatst.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Ziet er strak uit, ik kijk al een tijdje naar een ntv maar de vraag prijzen op marktplaats zijn in de regel aan de hoge kant.

Vermaak me voorlopig nog wel met de vfr.
 
Dennis, twee megafoon dempers? GAAF.

Hank, het is heel goed kijken bij de NTV's . Meeste hebben meer gelopen dat gezegd wordt.
Ik heb de mijne pas verkocht met 55k ( origineel en aantoonbaar ), daardoor was de prijs ook wat aan de hogere kant. Maar door z'n originaliteit en upgrade naar deauville remmen en wiel z'n geld meer dan waard. De nieuwe er heeft er een hele goede koop aan gedaan. hij is bij mij weg gegaan voor €1300,-
 
Ziet er strak uit, ik kijk al een tijdje naar een ntv maar de vraag prijzen op marktplaats zijn in de regel aan de hoge kant.

Vermaak me voorlopig nog wel met de vfr.
Vanwaar wil je de VFR inruilen voor een NTV? (just curious :))
 
Vanwaar wil je de VFR inruilen voor een NTV? (just curious :))

Het is niet de bedoeling om de VFR in te ruilen, zoek wat lichters voor er bij.
Ben een beetje verslaafd aan de V motoren.

Heb voor de VFR een VTR sp1 gehad maar dat ging niet meer met de rug.
Ik heb ook wel een zwak voor de VTR 250 maar die zie je haast niet in Europa.
 
Het is niet de bedoeling om de VFR in te ruilen, zoek wat lichters voor er bij.
Ben een beetje verslaafd aan de V motoren.

Heb voor de VFR een VTR sp1 gehad maar dat ging niet meer met de rug.
Ik heb ook wel een zwak voor de VTR 250 maar die zie je haast niet in Europa.

Als je iets lichters zoekt adviseer ik je eerder een hawk dan een NTV. Zelfde blok maar serieus lichter. Ik weet er een voor een heel schappelijke prijs 😎
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan