Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geïnspireerd door defiduc toch maar een beugeltje gemaakt
[afbeelding]
Mooi! Zelf gelast/eigen draaibank?
Helaas defiduc. Heb nog wel een voorkuip liggen voor een NTV mocht er iemand interesse hebben. Let wel, het is alleen de voorkuip met windscherm, koplamp en zijspiegels voor op het stuur. De onderkant van de kuip is afgezaagd dus daar heeft niemand wat aan denk ik.
Heb een vraagje voor de bouwers: wie heeft er wel eens een koppelingshendel van een NTV vervangen? Moet dat per se een originele zijn of kan dat ook een universele zijn die verstelbaar zijn? Graag hoor ik of dit mogelijk is.
@kjiratsiekoedel
Had paar weken geleden precies hetzelfde. De knipperlichten bleven ineens constant branden ipv knipperen. Bleek dus een kabelbreuk te zijn ergens in de kabel van het handvat naar de rest vd kabelboom/koplamp. Beetje lopen trekken aan de kabel en nu doet ie het weer goed. Heb er nog geen tijd voor om deze helemaal te vervangen helaas.
@defiduc, hoe heb jij je zekeringhouder verlegd? heb je de kabel verlengd, of heb je de kabelboom open gehaald ofzo?
Ik ben nog op zoek naar twee onderdeeltjes, misschien dat iemand van jullie ze heeft liggen voor een schappelijke prijs..
Een choke hendeltje:
[afbeelding]
En een 'throttle pipe':
[afbeelding]
Geïnspireerd door defiduc toch maar een beugeltje gemaakt
[afbeelding]
Heb je al een foto dat het stuur is gemonteerd? Hoe kom je nu uit met gas en koppelingskabel en de choke?
Kan dat op de normale routing blijven of zijn die dan te kort?
lief klein tellertje Alles al helemaal aangesloten dan?
vind de hawk erg mooi worden, maar een beetje meer zwart zou em niet misstaan denk ik
De blauwe Hawk is erg goed geluktUpdate van een weekendje sleutelen:
We zijn begonnen met het strippen van de Cafe Racer, zodat alles naar de poedercoater/spuiter kan:
[afbeelding]
De Hawk 647 heeft kort kennis mogen maken met zijn nieuwe jas. Er moeten nog wat dingen aangepakt worden, dus alles is er weer af, maar van de eerste indruk werden we erg blij. Nu nog de twijfel of hij niet toch uit elkaar moet om frame+achterbrug+vorkpoten zwart te coaten en de velgen weer strak antraciet te maken...
[afbeelding]
[afbeelding]
Teller op de Hawk gemonteerd, een mooie tijdelijke plaats tot ik wat beters verzonnen heb...
[afbeelding]
De Hawk 746 heeft gedraaid en gereden, wat een beest! Heerlijk, een mooie diepe grom en hij loopt boterzacht.
Boterzacht? Natuurlijk niet! Heerlijk karaktervol, met bakken koppel vanaf onderin. De gasrespons is nog erg aan/uit, work in progress, maar hij roert zich al vanaf het eerste tikje gas open.
(en ja, op deze foto is de achterband leeg, hij is inmiddels opgepompt ^^)
[afbeelding]
Leuke brommer! Helemaal als die gratis is.Sinds kort eigenaar van een Hawk
De brommer had al een jaar of 5 stil gestaan in een schuur.
De eigenaar zag er niets meer in en ik heb de brommer gekregen
Je begrijpt dat er dan wel wat werk aan zit.
Voor ik ben begonnen met centen uitgeven heb ik eerst gekeken of ze nog wel rond wilde.
Daarna heb ik de oude benzine er uit gegooid, verse er in met FORTE reiniger.
Op dat moment werd het spannend, gaat ze aanslaan?
Na een hoop gepruttel en gerochel kwam de brommer weer tot leven.
Ze loopt dus en kan ik gaan "investeren"
Wat moet er gebeuren:
- accu
- Olie 10W40 + filter
- Ketting + tandwielen (zijn aanwezig)
- banden voor en achter
- Voorrem - klauw is vastgeroest
- remvloeistoffen
- ........tips......
Voorrem, is het zinvol om te reviseren? De cups zijn ook te ver verroest.
Of moet ik gewoon kijken voor een beter (compleet) exemplaar?
Nu ben ik een beetje uit de normale banden.
De laatste drie jaar een GSX 1100F 16" voorwiel, daarvoor bijna 9 jaar op een GS1150 gereden.
Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?
Khoor jullie graag,
Marcel
[afbeelding]