Washi
Die hard MF'er
Ge-wel-dig. Hoe krijgen we elkander op het verkeerde been. Nou, zo dus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi beste rijder,
Ik ben nu bezig met wat onderhoud bij mijn trouwe NTV. Hij liep al een tijdje niet helemaal lekker. Met een koud blok moest ik (zonder choke) het gas er een beetje ophouden bij stoplichten anders viel ie uit. Maar nu heb ik sinds kort ook last van een slippende koppeling. Al de koppelingskabel bekeken en wat losser gemaakt, maar dat mag niet geheel helpen. Ik ga dus de koppelingsplaten bekijken en opmeten en nieuwe koppelingskabel plaatsen. In het ergste geval moeten die platen vervangen worden.
Daarnaast heb ik nu ook de tijd om even de carburateur schoon te maken. Het demonteren van luchtfilter is simpel, en vervolgens heb ik ook alle schroefjes die op de slangklemmen zitten van de inlaat rubbers ook losgedraaid.
Alleen ik krijg met geen mogelijkheid de carb los. Ik weet zeker dat ze alleen vast zitten dmv de inlaatrubbers. Maar wil niet teveel trekken aan de carb voordat ik zo een rubbertje sloop of erger.
Wie o wie kan mij even helpen met dit probleempje? Heb al gekeken in het WPH maar dat beantwoord niet geheel mijn vraag.
@Rmkremer: mooie fiets trouwens... wees ook maar zuinig op die Laser uitlaat: die zijn niet meer te koop en is een goede upgrade (en verklaart ook de 144 sproeiers: lekker laten zitten).
ps: op de foto heb je de kap van het luchtfilter eraf, die kap is ook een beperking voor je luchttoevoer... kijk maar eens naar de diameter van de "snorkel"... met foam/pod-filters heb je die beperking niet meer. Er zijn er een paar op het HawkGTForum die zonder kap rijden en het filter klemmen met een pen, maar eerlijk gezegd vind ik dat een wel erg provisorische aanpak om meer lucht in de motor te krijgen.
@Rmkremer: mooie fiets trouwens... wees ook maar zuinig op die Laser uitlaat: die zijn niet meer te koop en is een goede upgrade (en verklaart ook de 144 sproeiers: lekker laten zitten).
ps: op de foto heb je de kap van het luchtfilter eraf, die kap is ook een beperking voor je luchttoevoer... kijk maar eens naar de diameter van de "snorkel"... met foam/pod-filters heb je die beperking niet meer. Er zijn er een paar op het HawkGTForum die zonder kap rijden en het filter klemmen met een pen, maar eerlijk gezegd vind ik dat een wel erg provisorische aanpak om meer lucht in de motor te krijgen.
Heel eerlijk gezegd heb ik er helemaal geen kap bijzitten. Wat je op de foto ziet dat is het.
Vandaar ook míjn vraag of dit orgineel is en of dit zo wel kan.
Er schreef ook iemand iets over een katoenen filter, maar......?
Dit is het, kan er niet meer van maken.
Het is mogelijk om dit filter schoon te blazen met een luchtspuut, maar er zit dus geen schuimfilter omheen wat je kunt in oliën.
Moet zeggen. Het blokje loopt heerlijk. Pakt goed op en is lekker vel. Maar dat filter zit me dus niet echt lekker.
Haha vast gekit, zo kan het ook. Bij mij zit ie vast met tierips.Oké..
Dank je voor de reactie . Ik zal me er eens in verdiepen, mijn filter zit namelijk aan de onderzijde vast gekit aan het luchtfilterhuis.
Iemand hier interesse in een NTV?
Ik zoek nog een brik, heb je de NTV nog staan (en zo ja; waar dan?)?
Zou iets te maken kunnen hebben met een spanningsregelaar die niet helemaal lekker is...Ik ben er achter gekomen dat mijn electrisch systeem iets raars doet.
Volledig willekeurig (dus niet bij wisselend toerental) wordt al mijn verlichting af en toe veel feller en even later dimt het weer. Alle andere NTV's bij ons thuis hebben dat niet... Moet ik me zorgen maken? Of kan dit gebeuren?
Frans