Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou ik was vandaag aan mijn laatste voor dit jaar geweest om Olie op temperatuur te krijgen, en passeerde een ouder stel op de fiets waarvan de man met grote ogen en duim omhoog wijzend naar W650
Dus met een olie en filter ververst, spullie in de tank, carburateurs leeg getapt accu eruit en nu tot het lente komt.
Was ook met mijn Sachs Roadster 800 bezig geweest, dus heel wat km en nu
Hallo Iwan De mijne staat ook al onder zijn deken. Gister (zaterdag ) was het hier nog echt lekker weer om even rond te rijden maar ik moest in de tuin werken (bladeren opruimen) verder is het veel te koud voor mij om nog te rijden. Ik heb een vaste aansluiting op mijn motor gemaakt om de lader op aan te sluiten en ik hang hem er elke week even aan. Nu kun je mooi aan je remklauw werken in de winter. Als je nu eerst een proefmodel maakt uit MDF. Ik ben wel reuze benieuwd.
Groet Jan
Ja leuk is dat dergelijke reacties. Ik heb zoiets dergelijks ook meegemaakt toen ik een terras op reed om een drankje te nemen. Er zaten nog enkele motormuizen. Een van die mannen zegt "mooie Triumph heb je daar bij je" Dat was lachen natuurlijk.Nou ik was vandaag aan mijn laatste voor dit jaar geweest om Olie op temperatuur te krijgen, en passeerde een ouder stel op de fiets waarvan de man met grote ogen en duim omhoog wijzend naar W650
Dus met een olie en filter ververst, spullie in de tank, carburateurs leeg getapt accu eruit en nu tot het lente komt.
Was ook met mijn Sachs Roadster 800 bezig geweest, dus heel wat km en nu
Ja leuk is dat dergelijke reacties. Ik heb zoiets dergelijks ook meegemaakt toen ik een terras op reed om een drankje te nemen. Er zaten nog enkele motormuizen. Een van die mannen zegt "mooie Triumph heb je daar bij je" Dat was lachen natuurlijk.
Groet Jan
Ik heb hier ergens op het forum een artikel gelezen over roest in de benzinetank. Het is allemaal een beetje vaag wat nou de oorzaak hiervan is en wat je er tegen kunt doen.
Hieronder mijn mening daar over.
Brandstof en Condensatie.
Hoe komt het water in je brandstof?
1. Condensatie.
Bij aardolieproducten, inclusief gas, diesel en olie hoeft alleen de temperatuur maar 7°C te veranderen voordat er vocht wordt aangemaakt.
De tank zal tijdens een ritje behoorlijk opwarmen door de uitgestraalde warmte van het motorblok en de zon. Wanneer de tank dan weer afkoelt, zal er condensvorming in de tank optreden. Tijdens het rijden raakt de tank steeds verder leeg en daardoor wordt er weer verse vochtige lucht aangezogen en het proces kan zich weer opnieuw herhalen. Als het vocht eenmaal is gecondenseerd zal het op de wand van de tank neerslaan en indien de druppels groot genoeg zijn naar beneden zakken en zich onder in de brandstoftank verzamelen.
2. Even tanken
Je koopt brandstof met een deel water. De brandstof bedrijven houden niet zo van dit onderwerp, maar het wordt toegestaan om brandstof te verkopen met maximaal 3% water erin, voordat ze er iets aan te doen.
Brandstof en water lijken een natuurlijke affiniteit voor elkaar hebben.
Nu jullie mening hierover
Groet Jan
Je kan de W ook verwennen met competition102 verkrijgbaar bij Firezone tankstations.
102 octaan, loopt hij heerlijk op en Ethanol vrij. (Ethanol is de grote boosdoener, trekt vocht aan en kan rubbers oplossen)
competition 102® | Salland Olie
Hallo Jack. Rijd jij op deze benzine? Hoe lang al? Heb je dan geen "gommings "verschijselen?
Groet Jan
Hallo Jack. Rijd jij op deze benzine? Hoe lang al? Heb je dan geen "gommings "verschijselen?
Groet Jan
Jan, ik rijd er een maand of 4 probleemloos op in al mijn motoren maar vooral in mijn aprilia omdat deze een kunstof tank heeft en de Ethanol in de reguliere brandstoffen de vervelende eigenschap heeft om kunstof en oude rubbers op te lossen en vocht aan te trekken.
Maar zeker aantebevelen bij weinig gebruik of langdurig stilstaan omdat deze door Ethanol vrij te zijn geen/minder vocht aantrekt.
En leuk bijkomend voordeel Octaan 102, voelt merkbaar sneller aan.
Wil je de motor voor langer dan een winter wegzetten is Aspen benzine (google maar eens) aan te bevelen maar dan heb ik het wel over jaren niet gebruiken en kost dacht ik rond de € 4,00 , voor mij voldoet Firezone 102 compitione prima.
Ook RON-95 kan je probleemloos in een volle tank bewaren. Wat je wel moet doen is het hele benzinecircuit na de benzinekraan af te tappen en dus droog zetten.Om nu de hele tank weer af te tappen en vervolgens weer vol te tanken met Firezone 102 Competitie gaat mij toch net iets te ver.
Ook RON-95 kan je probleemloos in een volle tank bewaren. Wat je wel moet doen is het hele benzinecircuit na de benzinekraan af te tappen en dus droog zetten.
Dat kan je doen door bij een dichte benzinekraan daar de benzineslang los te nemen en de carburateurs af te tappen. De benzineslang pas bij het nieuwe seizoen weer op de kraan aansluiten.
Jan, volledig afgetankt met anti verouderings additief is prima, zorg dat dit dan ook in de vlotterbak zit, aftappen kan natuurlijk ook nog maar iedere maand 10 minuten laten lopen zou ik niet doen ivm. vochtopbouw /condensatie in de olie daar deze nooit op bedrijfstemperatuur komt mijn insziens, gewoon laten staan bandjes iets harder oppompen en aan de druppellader of accu eruit .
En van het voorjaar weer lekker
Gister met een stel motorvrienden naar motormuseum Hagestein van Teus Burggraaff geweest. De collectie omvat meer dan honderd bijzondere historische motoren, op een oppervlakte van 800m2. Dit is werkelijk de moeite waard om een bezoekje te brengen, We hebben van het begin tot het einde lopen kwijlen daarbinnen; zo mooi.
Motormuseum Hagestein is op zaterdag en zondag gesloten en op doordeweekse dagen alleen te bezichtigen op afspraak. U kunt een afspraak voor bezichtiging maken via mevr. Frasa, tel. 030-6019660, e-mail info@burtec.nl.
Groet Jan
Hoi Eddy,Groet Eddy [afbeelding]
Groet Eddy [afbeelding]