Het RS250 & RGV 250 topic: 2takt gaat niet dood!! Deel 10!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik denk het wel! Heeft een jaar terug (of langer) te koop gestaan. Stond niet meer te koop maar ik wist 'm nog te staan *O*

Heb hem vorig jaar ook nog gesproken :Y
Maar volgens mij is deze helemaal uit elkaar geweest en motorisch goed. Ziet er netjes uit in ieder geval.
 
Klopt, helemaal uit elkaar geweest! Bedoeling is wel om deze in lucky strike te laten spuiten!
Twijfelen nog om daarvoor een 2e kappenset aan te schaffen of deze over te laten spuiten.
 
Klopt, helemaal uit elkaar geweest! Bedoeling is wel om deze in lucky strike te laten spuiten!
Twijfelen nog om daarvoor een 2e kappenset aan te schaffen of deze over te laten spuiten.

Er waren voor mij 2 redenen dat ik het niet gedaan heb:
-Hij wilde geen stuiver zakken met de prijs. (Persoonlijke reden voor mij om verder te kijken)
-Geen originele kleur. Hij was al overgespoten.

Om die laatste reden zou je hem best opnieuw kunnen laten spuiten. Origineel is hij toch al niet.
Aan de andere kant: Als je er goedkoop chinees kuipwerk in replica kleur op zet en je maakt een keer een schuiver, dan is de schade minder groot. Ligt er een beetje aan wat je er mee wil gaan doen denk ik.

Maar belangrijkste is dat hij motorisch in goede staat is :Y
 
Klopt, maar deze is wel heel mooi gespoten! Daarom twijfel ik..
Motor zal alleen gebruikt worden voor een rondje om de kerk, dus de kans op een schuiver is niet zo heel groot (gelukkig).
 
Klopt, maar deze is wel heel mooi gespoten! Daarom twijfel ik..
Motor zal alleen gebruikt worden voor een rondje om de kerk, dus de kans op een schuiver is niet zo heel groot (gelukkig).

Tja blijft lastig. Het kuipwerk ligt niet voor het oprapen. Dan zou ik een chinese replica erop zetten. Kun je later altijd nog kiezen voor overspuiten.
 
Tja blijft lastig. Het kuipwerk ligt niet voor het oprapen. Dan zou ik een chinese replica erop zetten. Kun je later altijd nog kiezen voor overspuiten.

Heb gehoord dat de bevestigingsgaten niet 100% overeen komen van een Chinese rep. En dat is dan 500euro excl. verzend via ebay!
Dan kan ik die 500eu beter in het spuitwerk investeren..
 
K heb mijn Zeeltronic binnen. Het ziet er goed uit :)
Nu nog inbouwen en aansluiten. Alu plaatje gefixt en ligt nu bij de poedercoater.

Heeft iemand nog ervaring met het aansluiten en tips? Ze zijn van harte welkom :Y
 
K heb mijn Zeeltronic binnen. Het ziet er goed uit :)
Nu nog inbouwen en aansluiten. Alu plaatje gefixt en ligt nu bij de poedercoater.

Heeft iemand nog ervaring met het aansluiten en tips? Ze zijn van harte welkom :Y
Als je er wat aan hebt, hier heb je mijn schema van de Ignitech:

Ignitech250gert03.GIF


De kleuren van de pick-ups schijnt ook onduidelijkheid over te zijn. Ik had de mijne eerst aangesloten volgens het schema van iemand anders, maar toen wilde ze niet aanslaan. Na het wisselen van de pick-ups was het starten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Als je er wat aan hebt, hier heb je mijn schema van de Ignitech:

[afbeelding]

De kleuren van de pick-ups schijnt ook onduidelijkheid over te zijn. Ik had de mijne eerst aangesloten volgens het schema van iemand anders, maar toen wilde ze niet aanslaan. Na het wisselen van de pick-ups was het starten lopen.

Bij de Zeeltronic zat een uitgebreid schema :) , dus als de kleuren e.d. kloppen dan moet het wel goed komen.

Het liefst sluit ik het zo aan, dat de originele SAPC makkelijk terug te zetten is.

@Gert: hoe heb jij dit gedaan bij je RS? Een connector gebruikt of solderen?

Als anderen nog ideeen hebben :}
 
Hee mensen, ik heb een klein probleem met een rs250. Ik vroeg mij af of jullie misschien een ingeving hebben. Het probleem is het volgende: in bochten naar rechts valt de motor in mijn visie te snel in waardoor de motor onstabiel wordt. Naar links is alles wel normaal. Ik heb een nieuwe band geprobeerd maar dat was niet het probleem. Iemand ideeën ?
 
Oke dankje voor de tips. Ik vind het nog steeds raar dat links geen probleem is. Ook vind ik de voorvork een beetje raar vanwege het feit dat een kant de demping doet en de andere kant het veerwerk, of vergis ik mij hierin? Voorvork is niet gereviseerd en heb niks veranderd ten opzichte van de tijd dat het nog goed was. Nou ja de vering maar eens een inspectie geven.
 
@Gert: hoe heb jij dit gedaan bij je RS? Een connector gebruikt of solderen?
Ik heb stekkers gebruikt. Eigenlijk is dat niet nodig, maar ja, je weet maar nooit.

Toen mijn brommer dan ook niet wilde starten, kon ik even makkelijk de standaard bende inpluggen en vervolgens was het één trap en lopen. Dus moest het in de Ignitech zitten.
Achteraf bleek dus dat die pick-ups omgedraaid moesten worden.

Als ik het weer zou doen dan zou ik de computer er gewoon in knijpen of solderen. Op de pickups na, deze zou ik eerst tijdelijk verbinden om te kijken of ze aanslaat en daarna pas definitief verbinden.
Wel even nakijken/meten of de juiste draad naar de juiste component gaat. Het zijn tenslotte maar een paar draadjes.

In mijn auto heb ik ook al eens een computer ingebakken en dat was wat meer werk:
http://www.celica.dds.nl/plaatjes/CDI/autmain cdi.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan