Autoreply
MF veteraan
Het heeft geen zak met een hefboom te maken. Je valt op die dingen met je volle gewicht.Dan weet je toch wel hoe hefbomen werken, en dat iets tussen blok en stuur beschermd zit niet het volledige gewicht van de motor heeft te dragen?
Ik volg je gedachtegang (als je 'm om laat lazeren naar de binnenbocht met je stuur in de goede houding zal 't stuur een groot gedeelte van de klap opvangen), maar da's slechts een beperkt aantal gevallen, tijdens een meerderheid van de kleine en minder kleine valpartijen hoef je niet perse op je stuur te rekenen.
Voor mij is een van de grote pluspunten aan een boxer de valbescherming, je hebt niet gauw veel schade en je krijgt 't bijna niet voor elkaar om schade te rijden die ervoor zorgt dat je niet verder kunt rijden. Da's mooi meegenomen, maar voor een terreinfiets (die simpelweg geregeld valt) is het van levensbelang. Het feit dat je radiatoren daar zitten (één scheurtje en je komt niet meer verder, zeker in de woestijn) lijkt mij een fors probleem. Ze zullen bij Yamaha wel geen andere plek hebben kunnen verzinnen
Jij rijdt altijd met lege koffers, zonder bagage en je wordt door gods' hand opgetild als je onderuit gaatGrappig dat je er nu al 300kg van maakt trouwens, blijf jij je motor stevig vasthouden als je valt, is niet zo'n goed idee hoor ;-)
Naast BB's vragen ben ik met name benieuwd hoe makkelijk onderhoud (aan 't blok) is en of dat zelf nog een beetje te doen is, evt in provisorische omstandigheden.
Laatst bewerkt: