Het weer word beter, de straat ziet blauw!:r

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Ja hoor, gisteren een boete voor verkeerde kant inrijden van eenrichtingstraat, okay eigen schuld, had ik volledig begrip voor en vond die agent ook heel netjes van me dat ik het zo sportief opvatte. Vandaag ga ik ff peukkie roken hier straatje verder, doe ik altijd met de motor, ga ik samen met me vriendin ff buiten staan daar (rustig plekkie). Is er controle. Noujah ik hoefde er niet langs. Toen gingen ze weg komen ze naar me toe!! Ik d8 WTF, moest ik stoppen. Noujah prima ik gestopt. Papieren enzow laten zien, 25kw uitdraai laten zien, hun tevreden, begonnen ze te zeiken dat me kenteken niet goed zichtbaar was hing te ver verscholen achter me achterlicht vonden ze. Zitten ze daar wat tegen te meppe. Noujah, alsof het nog niet genoeg was, gingen ze opzoek naar iets duurders. Me voorband vonden ze een slick :? Terwijl ik 1,2mm profiel heb (net nagemeten). Het profiel in het midden van de band is 1,2mm, tussen het middenstuk en zijstuk is het profiel minder diep uitgesneden dus is het iets minder, en aan de uiterste zijkanten is het heel diep uitgesneden en heb ik nog zeker 3mm profiel.

Krijg ik een boete voor een kale band! Zittie wat zielig te doen enzow dat ik meteen op me bek zou gaan als het regent enzow. Ik heb deze winter door de sneeuw en alles gereden en juist NU zou ik op me bek gaan volgens die gast!!

65 euro vandaag, 45 euro gisteren. Met die boete van gisteren heb ik vrede, eigen schuld, maar dat van vandaag slaat nergens op.

Was aardig pissed, rij ik 2KM verder stopt meteen weer een busje voor me neus en kijke die blauwe mannetjes, ik terugkijken en lekker doorrijden, krijg de schijt van ze! Als ik iets verkeerds doe, te hard rijden, of andere vorm van overtreding van verkeersregels en ze houden me aan, boeie, eigen schuld. Maar om dat mijn band in hun ogen geen 1mm heeft en volgens mijn schuifmaat 1,2mm profiel kan ik me echt om ergeren.

Ze hebben het niet eens opgemeten!

Pff... dat is er uit ik ga eten
 
snap je helemaal! soms zit t mee soms niet! heb hier helaas ook van die dagen :(
 
Dat tref je niet zeg, 2 dagen, 2 boetes, 2 keer op de man aangehouden/gecontroleerd. Lekker is dat :( . Maar wat is dan de minimale vereiste aantal mm's van de groeven op de band? En objectief mogen ze dan wel zijn, door bijvoorbeeld als politie zijnde een metertje mee te nemen. Je kan niet zo maar een maat schatten zegmaar.
 
Je profieldiepte moet ook minimaal 1,6 mm zijn, dus wettelijk gezien hadden ze gelijk.

Of ik heb het verkeerd gelezen of ik draai de dingen om, maar is 1,6mm niet voor de auto en is het bij de motor 1? (kan ik me nog vaag uit zo'n theorie boekie herrinneren) Nou ja ik ga het thuis ff opzoeken voor het idee.
 
Of ik heb het verkeerd gelezen of ik draai de dingen om, maar is 1,6mm niet voor de auto en is het bij de motor 1? (kan ik me nog vaag uit zo'n theorie boekie herrinneren) Nou ja ik ga het thuis ff opzoeken voor het idee.


zoiets dacht ik ook,

Ik zou zowieso een bezwaarschrift schrijven, gaat je wel lukken ivm dat ze het niet hebben nagemeten.
 
volgens mij is het bij de motor idd 1 mm profieldiepte wat er vereist is

(2 mm is verstandiger, maar dat zeggen we maar niet ;) )
 
Het is nog steeds zo dat het voor de motor minimaal 1 mm moet zijn en voor de auto minimaal 1,6 mm. Al zou ik zelf toch bij minder dan 2 mm profiel wel aan vervanging gaan denken, je hebt er tenslotte maar twee en die vormen (als het goed is) je enige contact met de weg.

Wettelijk gezien: als jij kunt aantonen dat het profiel op je band overal minimaal 1 mm is, hebben ze geen poot om op te staan, en zou ik een bezwaarschrift insturen.
 
nu naar je motor met schuifmaat, gele boetebriefje en digi camera,

foto's maken van je motor ingezoemd op de schuifmaat en de zijkant van de band duidelijk zichtbaar (letters) zodat je een referentie hebt dat je de band op verschillende gedeeltes op 1,2 mm hebt gemeten. (ook zijkant van je profiel)
zorg dat je ook het boetebriefje op de foto's laat zien!

maak ook een foto van je motor waar het kenteken op te zien is en het profiel van de band, als referentie voor de rest van de foto's om te bevestigen dat je de meting bij hetzelfde voertuig hebt gedaan als waar de boete voor is uitgeschreven!
(wederom met boetebriefje in beeld!)

hebben ze geen poot om op te staan en jij hebt waterdicht bewijs...zo ben ik zelf ook een keer bijna genaaid en heb toen niet hoeven betalen door de foto's.

anders is het jouw woord tegen dat van hun, en komt het pas over een jaar voor en vind de rechter het normaal dat de agenten het voorval zelf zijn vergeten, er alleen schriftelijk bewijs is, maar kun je gewoon dokken :( (heb ik helaas ook ervaring mee)

succes
 
Laatst bewerkt:
ik ben net mn theorie aant leren en daarin staat dat het 1 mm moet zijn
 
Laatst bewerkt:
Hoe kunnen ze zonder te meten zo een bekeuring geven? Wat een eikels.
Daar heb ik geen woorden voor, slaat echt nergens op.
Er zitten op je band van die "slijtnokjes" waaraan je kan zien of ie versleten is, hoe ziet dat eruit?
 
Vanmiddag reed ik op de A50 bij Apeldoorn.
Nou ik heb zeker wel 6 motoragenten gezien die langs de snelweg op de vluchtstrook stonden te loeren naar de weggebruikers.
Een half uurtje later rij ik op de A12. Zie ik daar weer 3 politieauto's staan op de vluchtstrook... :?
 
Hoe kunnen ze zonder te meten zo een bekeuring geven? Wat een eikels.
Daar heb ik geen woorden voor, slaat echt nergens op.
Er zitten op je band van die "slijtnokjes" waaraan je kan zien of ie versleten is, hoe ziet dat eruit?

Dit hebben ze bij mij ook een keer geflikt, maar na het indienen van het bezwaar heb ik de bekeuring weer terug ontvangen :) . Ik ben van mening dat je de minimale profieldiepte van 1 mm niet met het blote oog kan zien, tenzij de band echt kaal is. Dit was bij mij echter niet aan de orde.
 
Oke, wie weet er een goeie site waar voorbeelden opstaan voor bezwaarschriften.
Lijkt me heel handig, zoveel mogelijk schrijven zodat ze er in omkomen, fooking burocraten.
 
Klote voor je, twee prenten in 2 dagen tijd.

Het bewijst maar weer eens dat ze er alles aan doen om zoveel mogeljik prenten uit te schrijven. Ik ben een hele tijd terug een keer 2x geflitst op 1 dag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan