Het Yamaha TweeTakt Topic

IMG_4419.jpeg

≥ Yamaha RD 250 LC — Motoren | Oldtimers — Marktplaats
 
Vraagje voor de kenners hier. Ik heb een tijd geleden een extra gebruikte draadboom gekocht zodat ik deze kan gebruiken om mijn Zeeltronic te monteren op mijn RD350. Nu ik een beetje beter ga kijken zie ik draadconnecties die omwonden zijn met blauw tape? Is dit zo standaard uit de Yamaha fabriek gekomen? Zo niet ga ik niet verder modderen met deze maar koop ik een compleet nieuwe zodat ik zeker weet dat het goed zit.

Yamaha RD250lc RD350lc NEW Complete Wiring Loom / Harness 4L1 4L0 | eBay
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2024-03-29 at 13.23.20.jpeg
    WhatsApp Image 2024-03-29 at 13.23.20.jpeg
    415,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dat is fijn voor je. Dat het bij jou niet gebeurd is wil niet zeggen dat het onzin is. Lang geleden was het ineens mode om voorvorken van cross zijspannen te verchromen en daar zijn toen een paar flinke ongelukken mee gebeurt. Er is toen een artikel in Motor verschenen met wat de gevolgen van verchromen KUNNEN zijn. En bij de classic zijspannen rijdt ook iemand met een verchroomd frame dat al op een paar plaatsen gescheurd is. (Na het verchromen)
 
Oh nee ik zeg ook niet dat het nooit gebeurt, er was watmet waterstofbroosheid oid, de precieze details zijn wat vaag...maar het is dus ook niet zo dat je een chromoly frame absoluut niet kan verchromen. En ik weet in mijn kennissenkring ook twee vernikkelde Bakker frames die gescheurd zijn, daar lijkt het me eerder de constructie van het frame die voor het falen zorgt, dat is zelfs wel eens met een net gebouwd Bakker frame gebeurt tijdens een Endurance rit.
 
Dan nog...

Tegenwoordig niet meer mogelijk of bijna onbetaalbaar..

Wordt nou waarschijnlijk zoiets;


Dus frame en achterbrug
 
Oh nee ik zeg ook niet dat het nooit gebeurt, er was watmet waterstofbroosheid oid, de precieze details zijn wat vaag...maar het is dus ook niet zo dat je een chromoly frame absoluut niet kan verchromen. En ik weet in mijn kennissenkring ook twee vernikkelde Bakker frames die gescheurd zijn, daar lijkt het me eerder de constructie van het frame die voor het falen zorgt, dat is zelfs wel eens met een net gebouwd Bakker frame gebeurt tijdens een Endurance rit.
Koekenbakker:+
 
Moto Martin is wel verchroomd. en die van mij is na 43 jaar nog niet uit elkaar gedonderd. :)
Volgens de verhalen ook vernikkeld.
Fitted with Martin’s own design of fork and cast aluminium wheels made for him by Betor and JPX respectively, this maze of relatively small-diameter thinwall tubing was invariably nickel-plated, and surmounted by a distinctive café racer body kit complete with a spoiler incorporated in the seat, which became a Moto Martin trademark.
Ik heb ooit geprobeert of het mogelijk was mijn Rickman frame te verchromen, dat werd door experts afgeraden omdat het de kopperlassen zou aantasten. Zelfs opnieuw vernikkelen werd afgeraden. Dat was wel mogelijk na lang aandringen maar met het risico
voor mij. Uiteindelijk maar laten spuiten, want vernikkelen was toen al 1500,- guldentjes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan