HJC (fs-11) whisperkit

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo,

Ik ben in het bezit van een HJC fs-11 helm. En nu weet ik dat sommige shoei helmen, zoals de xr1100 als ik mij niet vergis, een 'whisperkit' hebben.

Nu kan ik zo op internet geen whisperkit vinden van HJC zelf, maar lees wel dat sommige mensen hem ook voor hun HJC helm gebruiken (model weet ik niet), en dat het perfect past en ook goed werkt! Gaat er dus om dat het windgeruis/herrie verminderd wordt.
En ik geloof ook echt dat het flink scheeld, want als ik tijdens het rijden mijn hand bij de opening aan de onderkant van mijn helm houdt, houd dat gewapper/windgeruis in een keer bijna op! Is dan meteen een stuk stiller, en dat terwijl ik dan nog maar een deel afdek!

Dus mijn vraag is:
Zijn er hier MF-ers die ook een whisperkit op hun HJC helm hebben, en of dit dus goed aansluit?
Hoop dus dat die kit redelijk universeel is, maar misschien kunnen jullie dat bevestigen of vertellen op welke type helmen die o.a. nog meer op past?

Hoor graag van jullie!
 
Helmmuts lijkt me wel erg warm voor in de zomer... maar zonder gekkigheid, die muts zorgt voor minder lawaai??

Toch zou ik nog graag willen weten of die whisperkits op mijn HJC passen
 
Heb ik ook lang naar gezocht omdat ook bij mij het geluid drastisch afneemt bij het bedekken van de ruimte tussen helm en nek. Ik heb een FG15 en daarvoor een IS16 gehad en ze maken beide een tyfusherrie in mijn geval, zodanig dat het met otoplastieken maar net te doen is. Ik heb toen niks zinnigs kunnen vinden over het passen van whisperkits van andere merken op deze helmen en heb toen maar zo'n Booster helmsok bij motozoom gehaald. Ziet er niet uit, werkt wel en blijft goed zitten ook bij intensief gebruik. Prijs valt ook wel mee.

Verder draag ik geen helmmuts maar wel een sjaal, ook in de zomer. Qua warmte valt het best mee in de zomer, helpt ook prima tegen invliegende steekbeesten en ook goed tegen het geluid als je hem tegen je helm opzet. Ik heb altijd een stukje sjaal onder het bandje van de helm zitten zodat ie hoog blijft.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook lang naar gezocht omdat ook bij mij het geluid drastisch afneemt bij het bedekken van de ruimte tussen helm en nek. Ik heb een FG15 en daarvoor een IS16 gehad en ze maken beide een tyfusherrie in mijn geval, zodanig dat het met otoplastieken maar net te doen is. Ik heb toen niks zinnigs kunnen vinden over het passen van whisperkits van andere merken op deze helmen en heb toen maar zo'n Booster helmsok bij motozoom gehaald. Ziet er niet uit, werkt wel en blijft goed zitten ook bij intensief gebruik. Prijs valt ook wel mee.

Verder draag ik geen helmmuts maar wel een sjaal, ook in de zomer. Qua warmte valt het best mee in de zomer, helpt ook prima tegen invliegende steekbeesten en ook goed tegen het geluid als je hem tegen je helm opzet. Ik heb altijd een stukje sjaal onder het bandje van de helm zitten zodat ie hoog blijft.

Oke, bedankt voor je reactie!
Ga denk ik ook ff informeren bij de dealer van de week. ff horen of zij zo'n whisperkit hebben of evt een booster helmsok

Die booster helmsok helpt in jouw geval erg goed dus??
Zie dat ie 15 euro kost, en aangezien ik toch een matzwarte helm heb, valt die helmsok ook weer niet heel erg op denk ik..
Maar die herrie moet echt minder worden, want ik raak, of BEN denk ik al getraumatiseerd door het windgeruis..

Misschien dat ik deze dan vanavond al ga bestellen dan:
http://www.motozoom.nl/producten/Booster®-helmsok-PLUS-zwart-demontabel-75500222.html

Ben trouwens wel benieuwd hoe die whisperkit nu precies is opgebouwd. Want als ik kijk hoe groot het 'gat' nog is bij je helm vergeleken met die helmsok, zou je zeggen dat die helmsok nog een stuk stiller is..
Verschil in prijs zeker omdat het een merkitem is en ook het uiterlijk niet verminderd?

shoei-bottom.JPG

75500222.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk raar dat producenten hier nog niet aan 'gedacht' hebben. :?
 
Als ik zie hoe klein dat gat wordt waar je hoofd nog doorheen moet, zou ik zeker een helmmuts gebruiken. Het op en afzetten is zowiezo makkelijker mer een muts (oren blijven ''goed'' zitten) en het is helemaal niet erg veel warmer zeker als je een zijden muts hebt. Bovendien blijft je haar veel beter zitten. Voor dames niet onbelangrijk.. :Y
 
Ik heb die booster helmsok.gister besteld en ga het ervaren, maar dat windgeruis moet gewoon weg..
Ik laat het nog wel weten wat mijn ervaring is als ie binnen is
 
Terug
Bovenaan Onderaan