Hoe torpedeer ik een auto in een makkelijke stap!

T.R. Roadkill

MF veteraan
23 dec 2003
5.666
2
Den Bosch
stap 1) Ga ervan uit dat automobilistien rationeel denken en zich naar een verwachtingspatroon gedragen.

Hou je aan deze regel en binnen no time lukt het je een auto te torpederen, of minstens goed te raken.

Gisteren nacht was ik dus aan de beurt om op mijn bek te gaan. Kom een bochtje uit, heel rustig, het is daar druk, kom ik achter een auto uit, die midden op een eenrichtings weg rijd, op het einde kun je voorsorteren voor links of voor rechtdoor, het leek mij gezien de auto meer naar links ging , dat deze linksaf zou slaan, er kwam rechts van de auto ruimte (genoeg voor een auto) en ik moest rechtdoor, dus ik erlangs om voor rectdoor voor te sorteren, althans dat dacht ik, want de auto besloot om plots rechtsaf de naastgelegen parking op te rijden, helaas kwam ik daar dus aan, schrik, rem, schuif, saltotje erbij (beetje de poser uithangen tijdens het vallen/neerkomen |( ) en tjakka daar lag ik. Gelukkig niets gebroken of beschadigd aan mezelf, met dank aan RUKKA en HJC (spam). Daarna de automobilist de schrik op het lijf gejaagd door stijf van de adrenaline de deur open te rukken en te schreeuwen of ie GVD geen knipperlicht had. Hierna enigzins gekalmeerd, maar nog steeds stijf van de adrenaline in mijn eentje mijn 250kg zware GSX1100f opgetild (lukt anders nooit). Effe tot rust gekomen, nummer uitgewisseld en vanavond maar effe schade form invullen.

Motor heeft -1 spiegel (gelukkig makelijk te maken), -1 knipperlicht rechts (dat word dus zoeken :X ) en wat schuif schade en een scheurtje in de kuip. Ben naar huis gereden met spiegel en scherven in rugzak en linker knipper bengelend aan het draadje. Grap is dat zo gauw je weet dat je zelf niets mankeert alleen maar naar je motor zit te kijken, terwijl om je heen de mensen die het hebben gezien zich druk staan te maken of jij niets hebt. Nu (de volgende dag) heb ik wat blauwe plekken, stijve nek en een beetje hoofdpijn. Gaat goed komen, al denk ik niet dat ik iets van de verzekering hoef te verwachten, want rechts inhalen mag natuurlijk nooit (de scheiding van de rijstroken voor het voorsorteren begon pas verderop dus......)
 
ja idd, GSXje gaat dinsdag naar de garage voor groot onderhoud, dat word nu dus net iets groter, ben erop naar huis gereden, kon in de bochten niets raars voelen, maar ik laat er wel effe extra naar kijken.
 
Je zegt het zelf al, rechts inhalen mag in die situatie niet. Maar niet al te negatief, tenslotte is het inrijden van een inrit een bijzonder manoeuvre. Dan moet je alle verkeer dat zich links, rechts, voor en achter je bevindt voor laten gaan.

Het kan dus nog verkeren. Maar zelf ben je iig goed van af gekomen.
 
Je zegt het zelf al, rechts inhalen mag in die situatie niet. Maar niet al te negatief, tenslotte is het inrijden van een inrit een bijzonder manoeuvre. Dan moet je alle verkeer dat zich links, rechts, voor en achter je bevindt voor laten gaan.

Het kan dus nog verkeren. Maar zelf ben je iig goed van af gekomen.
das handige info, misschien heb ik mazzel......
 
Zwaar kloten :(

Succes met de schadeafhandeling

Hou die hoofd- en nekpijn goed in de gaten. Mocht je last krijgen van duizeligheid of misselijkheid oid toch ff langs de dokter "Better safer then sorry"
 
Je zegt het zelf al, rechts inhalen mag in die situatie niet. Maar niet al te negatief, tenslotte is het inrijden van een inrit een bijzonder manoeuvre. Dan moet je alle verkeer dat zich links, rechts, voor en achter je bevindt voor laten gaan.

Het kan dus nog verkeren. Maar zelf ben je iig goed van af gekomen.

Volgens mij is idd die autorijder schuldig, reed je al echt naast hem of alleen met je voorwiel? Je kunt nl. gewoon zeggen dat ie z`n knipperlicht niet aanhad, die is nl. verplicht bij het richtingveranderen. Alleen daarom al is hij in het nadeel
 
Volgens mij is idd die autorijder schuldig, reed je al echt naast hem of alleen met je voorwiel? Je kunt nl. gewoon zeggen dat ie z`n knipperlicht niet aanhad, die is nl. verplicht bij het richtingveranderen. Alleen daarom al is hij in het nadeel

nee ik reed nog niet naast hem, maar stond op het punt dat te gaan doen toen hij naar rechts afsloeg, die kerel zegt zelf natuurlijk dat ie zijn knipperlicht wel aan had, maar als dat echt zo was dan was ik er wel aan de andere kant langs gegaan.....
 
He panrider, je weet zeker niet zo uit je hoofd waar in de WegenVerkeersWet dat stuk staat (artikel bla, paragraaf blabla)?
 
stap 1) Ga ervan uit dat automobilistien rationeel denken en zich naar een verwachtingspatroon gedragen.

Hou je aan deze regel en binnen no time lukt het je een auto te torpederen, of minstens goed te raken.

Gisteren nacht was ik dus aan de beurt om op mijn bek te gaan. Kom een bochtje uit, heel rustig, het is daar druk, kom ik achter een auto uit, die midden op een eenrichtings weg rijd, op het einde kun je voorsorteren voor links of voor rechtdoor, het leek mij gezien de auto meer naar links ging , dat deze linksaf zou slaan, er kwam rechts van de auto ruimte (genoeg voor een auto) en ik moest rechtdoor, dus ik erlangs om voor rectdoor voor te sorteren, althans dat dacht ik, want de auto besloot om plots rechtsaf de naastgelegen parking op te rijden, helaas kwam ik daar dus aan, schrik, rem, schuif, saltotje erbij (beetje de poser uithangen tijdens het vallen/neerkomen |( ) en tjakka daar lag ik. Gelukkig niets gebroken of beschadigd aan mezelf, met dank aan RUKKA en HJC (spam). Daarna de automobilist de schrik op het lijf gejaagd door stijf van de adrenaline de deur open te rukken en te schreeuwen of ie GVD geen knipperlicht had. Hierna enigzins gekalmeerd, maar nog steeds stijf van de adrenaline in mijn eentje mijn 250kg zware GSX1100f opgetild (lukt anders nooit). Effe tot rust gekomen, nummer uitgewisseld en vanavond maar effe schade form invullen.

Motor heeft -1 spiegel (gelukkig makelijk te maken), -1 knipperlicht rechts (dat word dus zoeken :X ) en wat schuif schade en een scheurtje in de kuip. Ben naar huis gereden met spiegel en scherven in rugzak en linker knipper bengelend aan het draadje. Grap is dat zo gauw je weet dat je zelf niets mankeert alleen maar naar je motor zit te kijken, terwijl om je heen de mensen die het hebben gezien zich druk staan te maken of jij niets hebt. Nu (de volgende dag) heb ik wat blauwe plekken, stijve nek en een beetje hoofdpijn. Gaat goed komen, al denk ik niet dat ik iets van de verzekering hoef te verwachten, want rechts inhalen mag natuurlijk nooit (de scheiding van de rijstroken voor het voorsorteren begon pas verderop dus......)



Euhm je haalt hem rechts is en zeikt over ze knipperlicht terwijl hij gewoon rechtdoor reed (althans toen je er langs wilde)

Je bent zelf echt volledig fout hier.

Gelukkig heb je er niks aan over gehouden, succes met de afhandeling.
 
Volgens mij is idd die autorijder schuldig, reed je al echt naast hem of alleen met je voorwiel? Je kunt nl. gewoon zeggen dat ie z`n knipperlicht niet aanhad, die is nl. verplicht bij het richtingveranderen. Alleen daarom al is hij in het nadeel


En dan zegt hij dat dat ding wel aanstond en ben jij de waaghals op de motor

verlies je dus echt bij de verzekering :X
 
Yout not alone my friend... Alleen bij mij was het mijn eigen schuld.

ik las het net ja, mooi klote ook, gelukkig ging ik niet zo hard als jij, stoepranden geven een stuk minder mee dan weiland, wel zuur dat je motor in puin ligt, kom ik er beter af met een knipper en een spiegel (en wat geschaaf)
 
En dan zegt hij dat dat ding wel aanstond en ben jij de waaghals op de motor

verlies je dus echt bij de verzekering :X

ben ik ook bang voor, dat is dan maar zo, was meer het principe dat als hij wel richting aan had gegeven ik er nooit rechts langs was gegaan maar links. Ook als hij gewoon aan de recterkant had gereden ipv het midden van de weg was er niets gebeurt.........
 
Terug
Bovenaan Onderaan