Hoe ver is die van jouw door de pootjes gezakt ?

hoeveel zou jij doen ?

  • niets, bochten zijn toch alleen maar eng

    Stemmen: 1 5,3%
  • 5 mm

    Stemmen: 4 21,1%
  • 10 mm

    Stemmen: 5 26,3%
  • 15 mm

    Stemmen: 0 0,0%
  • tot op de bodem dat ding

    Stemmen: 3 15,8%
  • ik zou hem zelfs ophogen als ik jou was

    Stemmen: 6 31,6%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Nicks4Nix

MF veteraan
26 nov 2002
2.046
92
Eindhoven (Noord Brabant)
Facebook
ik wil binnenkort mijn GSXR750 ('00) iets laten zakken voor om een aantal dingen te corrigeren :
- hogere veervoorspanning (en daardoor iets hoger voor) om het duiken en kwispelen te verminderen
- mogelijk verschil in omtrek supercorsa's tov origineel (wie weet de omtrek van de michelin's ?)

wie heeft zn fiets door zn voorpoten laten zakken ? ik ben vooral benieuwd naar hoeveel en hoe is het bevallen ? is er nog verschil tussen droog en nat weer ?

ik weet dat ie dan meer de bocht in wil vallen en dat ie nerveuzer zal zijn. de vraag is alleen hoeveel ...

deze dus ....
full
 
Die van mij is iets door zijn voorpootjes gezakt,maar daarentegen is ie achter ook iets verlaagd.
Toen ik achter nog niets had laten verlagen,toen viel het me op dat ie de lijn wat beter volgt en directer stuurt.
Je gooit hem ook makkelijker en sneller een bocht in.
Mijn motor is een 750SRAD.
 
mij pootjes steken 22mm verder naar boven dan toen ik m kocht.. toen stond het vlak.. zat hem moegn (als t een beetje redelijk weer is) nog wat lager. is trouwens 1 na onderste streepje
 
Ik heb tailrisers gemonteerd, stuurt een stuk scherper. Op hoge snelheid is het fijner op lage snelheid is het iets teveel van het goede..
 
Ik heb tailrisers gemonteerd, stuurt een stuk scherper. Op hoge snelheid is het fijner op lage snelheid is het iets teveel van het goede..

heb je dan niet het idee dat je heeel erg hoog zit ?
hoeveel heb je m omhoog gegooid dan ? en wat ik me afvraag is hoe vervelend het invallen wordt als het bv regent ofzo ...
 
Waarom wil je die afwijkingen corrigeren? Merk je er iets aan dan? Ik heb ook de voorspanning iets verhoogd en rij nu ook op SC's maar voor mij hoeft er eigenlijk niks te veranderen hoor..
 
heb je dan niet het idee dat je heeel erg hoog zit ?
hoeveel heb je m omhoog gegooid dan ? en wat ik me afvraag is hoe vervelend het invallen wordt als het bv regent ofzo ...

Het is wel vervelender met krappe langzame bochtjes, maar het went aardig. Ik vindt het meer voordelen hebben dan nadelen. Je zit wel wat hoger maar daar heb je alleen last van als je hem wil verplaatsen. De voetjes hebben iets minder grip. De motor staat zo'n 5 centimeter hoger denk ik.
 
Een TL is hoog genoeg. Iets lager zou mogen als ie geen benen hebt van 2m/st.
Maar mooi ding, die soes... Goed dempertje! :}
 
Waarom wil je die afwijkingen corrigeren? Merk je er iets aan dan? Ik heb ook de voorspanning iets verhoogd en rij nu ook op SC's maar voor mij hoeft er eigenlijk niks te veranderen hoor..

ik heb erg veel last van kwispelen van de achterkant als ik hard in de remmen ga. nu zal dit (als het goed is) verminderen als ik voor de preload verhoog en wat meer compressie geef. maarrrr ... nu ben ik niet zon zwaar menneke dus zal ie als het op static sag uitkomt te hoog gaan staan. zowiezo lijkt het mij wat fijner "meer op de voorkant" te zitten dus wil ik het wel eens proberen ....
verder heb ik nog ergens gelezen dat door de omtrekverschillen tussen verschillende bandmerken er ook een hoogte-afwijking ontstaat, dus vraag ik me ook af wat de verschillen tussen een sc en een standaard pilot zijn.

ik zil zowiezo ook nog even stalen remleidingen erop laten leggen dus als ze dan toch bezig zijn kan ik m misschien ook nog even laten zakken ...
 
Ik kwam ook tailrisers tegen op het internet voor mijn motor maar wat zijn de voordelen van deze dingen. Hij brengt de achterkant van de motor omhoog maar waarom? Is het alleen een extra sportiefe look?
 
ik heb erg veel last van kwispelen van de achterkant als ik hard in de remmen ga. nu zal dit (als het goed is) verminderen als ik voor de preload verhoog en wat meer compressie geef. maarrrr ... nu ben ik niet zon zwaar menneke dus zal ie als het op static sag uitkomt te hoog gaan staan. zowiezo lijkt het mij wat fijner "meer op de voorkant" te zitten dus wil ik het wel eens proberen ....
verder heb ik nog ergens gelezen dat door de omtrekverschillen tussen verschillende bandmerken er ook een hoogte-afwijking ontstaat, dus vraag ik me ook af wat de verschillen tussen een sc en een standaard pilot zijn.

ik zil zowiezo ook nog even stalen remleidingen erop laten leggen dus als ze dan toch bezig zijn kan ik m misschien ook nog even laten zakken ...
Als ie aan de achterkant zwabbert onder het remmen moet je hem volgens mij niet verder door de kroonplaat laten zakken! Denk dan eerder aan de uitgaande demping van je achterveer.. beetje verder open misschien?
Verder op zijn kop zetten zou ik doen als je sneller sturen wenst en zo, maar NIET als je je motor al instabiel vindt, want volgens mij wordt het zo alleen maar erger.

Meten is weten, meet eens op hoeveel de statische inzakking aan de voorkant is en wat die doet als je je veer voorspanning (voorkant) verandert. Misschien nog wat meer ingaande demping aan de voorkant geven..
OF rustiger en lager in de toeren terugschakelen bij het remmen...

Maar ik ben geen verings-expert! En ook al rij ik dezelfde motor, je "probleem" heb ik nooit opgemerkt.

Ik vind dit wel een vraag voor iemand als Porky...
 
Laatst bewerkt:
wat leuk om te lezen zeg, zelfs zo'n onfeilbare kutjapanner met teveel plastic troep eraan moet je nog laten zakken om hem aan het sturen te krijgen, ik dacht echt dat Guzzi Le Mansen zo'n beetje de laatste productiemotoren waren waar dat echt bij MOEST om een normaal weggedrag te krijgen...toch wel weer een fijn idee dat ook de jappen het nog steeds niet snappen :)
 
@Haga:

ik weet t, het lijkt alsof ik er nog een schepje bovenop wil doen, maarrrr ... het kwispelen waar ik nu last van heb leert ie wel af als ik meer preload en compressie ga gebruiken, daar ben ik niet bang voor. maar omdat ik dit ga doen zal ie voor hoger gaan staan. en om dit nu te compenseren wil ik m wat laten zakken ...

ik moet zeggen dat ik nooit officieel de sag gemeten heb, maar ik rij op 5 lijnen preload voor en ga hem op iets van 3 of 2 zetten om het duiken te verminderen. met die 5 lijnen heb ik nog altijd dik een halve cm en een tie-rap over onder op de vork.


@Bral:

nee, laat maar.
 
kwispelen?? meer rebound dempnig achter, begin met 0.25 open van max.

met 98/750 heb ik op de achterveer 6.6 mm dmv 3 standaard 22mm ringen gelegd.
Poten laten zakken verminderd grondspeling....

trouwens zinloos om de poten te laten zakken als je eerst je pre-load hebt verhoogd.... Je draait aan dezelfde knop nl: rijhoogte.
 
meer rebound achter staat ook op de planning ja. samen met meer PreL/Com voor zal dat ervoor zorgen dat hij wat minder naar voren zal komen.

trouwens zinloos om de poten te laten zakken als je eerst je pre-load hebt verhoogd.... Je draait aan dezelfde knop nl: rijhoogte.

dit lijkt me niet helemaal correct. meer preload zorgt ervoor dat de veren al wat strakker staan zonder belasting. hierdoor zal ie wat hoger blijven staan met mij erop. maarr, ook zullen de veren ietswat zwaarder worden zodat de initiele kracht om ze in te duwen ook hoger wordt. hij zal dus wat minder snel voorover kiepen als ik de rem uitgooi. en om die wat hogere rijhoogte wil ik dus iets laten zakken (denk ik)
 
Ehm..kweenie of ik het topic nu erg "misbruik" maar eh, mijn zzr'etje (2enhalf) duik ook best veel. Nu kan ik m'n achterveer "ophogen" dmv een soort grote stelschroef. (geen gasbuisje dus) Zal dit de wegligging verbeteren :] , het duiken verminderen en de stuureigenschappen ten goede komen?? (strakker de bocht in, want mn achterveer is erg slap)
Alvast harstikke bedankt :} , want zit eigelijk al een tijdje met deze brandende vraag. *D
 
Heb em van voren ongeveer 10mm laten zakken en van achter ongeveer 5 mm hoger gezet(bij de schokbreker), weet zoniet hoeveel dat scheelt op de buddy. Stuurt nu super.
 
Terug
Bovenaan Onderaan