Hoe zit het met geluidsregels?

Jeronimoss

MF'er
2 nov 2011
55
0
Oss
Ik wil voor mijn Kawasaki VN1500 Classic een set Vance & Hines Longshots aanschaffen. Voor normaal gebruik wil er passende dB killers bij hebben om bij treffens en toerritten eventueel zonder te rijden. Hoe zit het bij deze uitlaten + dB killers met het E-keurmerk en de geluidsregelgeving?
 
Heel simpel.
-een beetje meer geluid: een berisping.
-nog een beetje meer geluid: een boete
-heel veel geluid: hoge boete
-allejezus veel herrie: kentekenbewijs kwijt en een enorme boete.
Maar ik heb jaren met een open pijp gereden, door heel nl en nooit last gehad.
 
Ahaa, dan valt het allemaal wel mee... Ik begrijp wel dat ook met dB killers er geen E-keur is. Heeft er ook iemand ervaring met het invoeren van uitlaten vanuit Amerika?
 
Ten eerste; Er zijn wel degelijk uitlaten met uitneembare DB killers met E-keur te krijgen.
E-keur geldt dan alleen als de DB killers er in zitten.

Je mag bij een geluidscontrole een afwijking hebben van 2 DB, daar is nog wat ruimte.

Wat betreft invoer uit amerika: Op motoronderdelen zit een invoer heffing van 14%
Daarover komt nog de BTW. Ook over de transportkosten moet je BTW betalen.

De kans dat je duurder uit bent na inklaring van de douane is redelijk groot.

V&H kun je ook gewoon hier kopen.

Misschien een alternatief: Falcon double groove
Mooi RVS systeem en volgens mij ook voor jou motor leverbaar.
 
Heb jaren geleden wel eens onderdelen besteld in USA,maar nu is dat minder rendabel omdat de euro niet meer zo gunstig staat t.o.v. de dollar.
Hou ook rekening met vezendkosten en BTW-heffing.

Zou eerst eens rustig prijzen vergelijken op MP/Ebay en webshops.
Kan goed zijn dat je het dichter bij huis ,bijna voor dezelfde prijs koopt.

Hier nog wat leesvoer!.

BennyG in "Vance & Hines longshots"


gr
 
Ik wil voor mijn Kawasaki VN1500 Classic een set Vance & Hines Longshots aanschaffen. Voor normaal gebruik wil er passende dB killers bij hebben om bij treffens en toerritten eventueel zonder te rijden. Hoe zit het bij deze uitlaten + dB killers met het E-keurmerk en de geluidsregelgeving?
Misschien moet je het omdraaien: bij normaal gebruik je dB-killers eruit laten, zodat iedereen in jouw omgeving er last van heeft en je er hopelijk ook op aanspreekt.
En bij toerriten buiten je eigen omgeving de dB-killers erin, zodat de rest van Nederland geen overmatig last je van je heeft.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je het omdraaien: bij normaal gebruik je dB-killers eruit laten, zodat iedereen in jouw omgeving er last van heeft en je er hopelijk ook op aanspreekt.
En bij toerriten buiten je eigen omgeving de dB-killers erin, zodat de rest van Nederland geen overmatig last je van je heeft.


*O* *O* *O* en we hebben er weer een *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb jaren geleden wel eens onderdelen besteld in USA,maar nu is dat minder rendabel omdat de euro niet meer zo gunstig staat t.o.v. de dollar.
Hou ook rekening met vezendkosten en BTW-heffing.

Zou eerst eens rustig prijzen vergelijken op MP/Ebay en webshops.
Kan goed zijn dat je het dichter bij huis ,bijna voor dezelfde prijs koopt.

Hier nog wat leesvoer!.

BennyG in "Vance & Hines longshots"


gr

Ik heb gekeken voor V&H Longshots uit Amerika en vanuit Nederland. in dat geval scheelt het 20 euro in het voordeel van de States. Die zou ik dus in NL bestellen. De MAC pijpen komen in totaal 140 euro goedkoper uit t.o.v. de V&H.
Ik denk uiteindelijk op de V&H vanuit NL uit te komen...
 
Ik had op mijn 1500 de dual baggers van v&h er op, bij een geluidsmeting kwam ik toch erg hoog uit, wat de agent trouwens ook verbaasde, omdat het gevoelsmatig lager leek door het zware geluid. Volgens de tabel zou ik maximaal 106 mogen hebben omdat de motor uit amerika kwam.
 
De falcons zijn nog redelijk zonder Db killers en nu in de aanbieding bij Louis duitsland.

vindt het geluid ook beter klinken dan de V&H.
Wat kosten die V&H eigenlijk?
 
Dit is het dus geworden!
full
 
Vandaag de Vulcan naar de monteur gebracht om de afstelling aan te laten passen aan de nieuwe uitlaten. Meteen ook even een klein olielekje bij de versnelling nakijken en een knipperlicht repareren.
 
En hoeveel dB mag dat dan maximaal zijn..?? en binnen welke frequentie bereiken wordt dit dan gemeten..??
Ik zou het de EUSSR-fascisten vragen als ik jou was...
Die zijn nogal geil en strikt op idiote regeltjes...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan