Hoeveel is benzinepomp druk van Honda NTV

Keesje60

MF'er
26 jan 2016
147
63
Tiel
Beste medeforummers, Ik ben bezig aan een Honda NTV650 Revere van een vriend. Deze houdt soms in. En het lijkt of die dan onvoldoende benzine krijgt. De filter/benzinekraan is schoongemaakt. Het benzine filter is vervangen. En de contactpunten van de benzinepomp zijn niet ingebrand. Als ik de pomp laat werken lijkt die prima te pompen. Als ik de uitgang afsluit, dan stopt die. Dus geen lekkende membraam lijkt me. Alleen is de druk heel erg laag. Ongeveer 0,5 PSI !! Is dat niet heel weinig? Ik kan in de workshopmanual niks vinden hierover. Wie kan me helpen??

PS: De veiligheidschakelaar is omzijld. De pomp krijgt rechtstreeks 12 volt
 
een bezinepomp voor een carbu-fiets moet ook helemaal geen druk maken, enkel debiet. de druk mag niet hoger zijn dan de tegendruk van de vlotternaald, anders duwt de benzinedruk de vlotter open en blijft er benzine stromen...
 
Bedankt! De tankontluchting is ok. We hebben de Hayes manual. Origineel is er niet te vinden.
Kan nog wel de opbrengst meten. Maar hoeveel moet dat zijn?
_O-:W

loopt naar één van de kasten in de schuur:
WPHB kast.jpg

rommelt eens tussen de boeken:
NTV 650 WPHB.jpg

en kijkt er eens in.. Ziehier:
NTV 650, fuel pomp.jpg
 
Heb net de opbrengst gemeten 600 cc per halve minuut. dus ongeveer 1200cc per minuut.
Dat is dus meer dan genoeg.
Mischien eens de carburators schoonmaken als het inhouden blijft terugkomen.
 
het inhouden wordt dan nóg erger, als je de pomp er tussenuit haalt. Gebeurt ook wel bij de eerste generaties VFR 750 en CBR 900, zelfde constructie (tank opening zit op zelfde hoogte als de aanvoer carb's).. Zal idd met een minder gevulde tank dan erger kunnen worden (gezond boeren verstand), zelf nooit gedaan. Nadeel ervan is dat de motor met een armer mengsel kán gaan lopen, iets wat ook niet bevorderlijk is..
 
Ik wilde toch nog even melden dat er na een aantal (proef)ritten , de motor perfect functioneerde.
Waarom de motor is gaan stotteren en inhouden blijft een raadsel.
Er is trouwens nooit E10 benzine gebruikt. Dus daar kon het ook niet aan liggen.
We konden dus helemaal geen fouten vinden.
Probleem opgelost dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan