Scramblereggs

Rookie
8 aug 2022
8
0
Hallo Iedereen,

Mijn Honda CB 250 start niet, push/bump starten lukt wel maar valt gelijk weer uit zonder dat ik kan rijden. Ik heb geprobeerd om gelijk een beetje gas te geven als hij start, maar geen reactie als ik gas geef.

Had geen problemen hiervoor met de motor, alles werkte perfect. Probleem begon toen ik hem in de ochtend ging starten( Hij startte gewoon goed ook op die dag) na een beetje laten opwarmen was die uitgevallen en wilde niet meer starten.

Weet iemand hier wat het probleem kan zijn?
 
welkom op MF :]

heb je al de vlotterkamer afgetapt om te kijken of de brandstof nog schoon is / of daar troep zit ?
heeft hij langere tijd stilgestaan?
zit er verschil in hoe hij klinkt /lijkt aan te slaan met of zonder choke ?
 
welkom op MF :]

heb je al de vlotterkamer afgetapt om te kijken of de brandstof nog schoon is / of daar troep zit ?
heeft hij langere tijd stilgestaan?
zit er verschil in hoe hij klinkt /lijkt aan te slaan met of zonder choke ?
Bedankt!

Ik ben ook echt een noob met motors, moet dat ook laten weten!

Nee, ik heb de vlottekamer nog niet afgetapt. Hij is maar 5 dagen still gestaan, ik ga kijken of het anders klinkt met choke of zonder.
Ik merk dat mijn lichten wel dimmen als ik op het start knop druk, maar voor de rest geen andere bijzonderheden.
 
Bedankt!

Ik ben ook echt een noob met motors, moet dat ook laten weten!

Nee, ik heb de vlottekamer nog niet afgetapt. Hij is maar 5 dagen still gestaan, ik ga kijken of het anders klinkt met choke of zonder.
Ik merk dat mijn lichten wel dimmen als ik op het start knop druk, maar voor de rest geen andere bijzonderheden.
ok, gaat de startmotor wel rond gaan ? . De koplamp word soms uitgeschakeld tijdens het starten om zo alle kracht vd accu voor het starten te gebruiken, maar dan doet hij dat normaliter ook. Dat had je daar tot nu toe niet op gelet.

Staat de rode dodemans knop wel goed ? dan zou de startmotor meestal ook niet moeten draaien, maar je moet ergens beginnen.
 
Bedankt!

Tank zit bijna vol, Ik heb het bijna 4 weken geleden vol getankt.
Ik heb een keer of 15 getankt in de laatste vier weken :P

Maar hij viel uit toen hij eigenlijk al liep? Dus tot dat moment liep die ook normaal? En ineens, doei en klaar?

Dan zal het veel kans niet aan het start systeem zelf liggen.

Hoe veel spanning staat onbelast op de accu?
Als laad systeem van de accu stuk is dan gaat de spanning te ver omlaag en heb je geen goeie vonken meer en slaat hij ook af.
Als de startmotor vlot rond gaat dan weer kans dat het toch wat anders is.

Is het een ouwe cb? Jaren 70? Jaren 90? Best een nieuwe?
 
ok, gaat de startmotor wel rond gaan ? . De koplamp word soms uitgeschakeld tijdens het starten om zo alle kracht vd accu voor het starten te gebruiken, maar dan doet hij dat normaliter ook. Dat had je daar tot nu toe niet op gelet.

Staat de rode dodemans knop wel goed ? dan zou de startmotor meestal ook niet moeten draaien, maar je moet ergens beginnen.
Niet op gelet 😅. Dodemans knop staat op "run".
 
Ik heb een keer of 15 getankt in de laatste vier weken :P

Maar hij viel uit toen hij eigenlijk al liep? Dus tot dat moment liep die ook normaal? En ineens, doei en klaar?

Dan zal het veel kans niet aan het start systeem zelf liggen.

Hoe veel spanning staat onbelast op de accu?
Als laad systeem van de accu stuk is dan gaat de spanning te ver omlaag en heb je geen goeie vonken meer en slaat hij ook af.
Als de startmotor vlot rond gaat dan weer kans dat het toch wat anders is.

Is het een ouwe cb? Jaren 70? Jaren 90? Best een nieuwe?
Oh wauw!

Ik meet het later vandaag. Het is een cb two fifty van de jaren 90.
 
Luchtfilter er uit en dan starten terwijl je Deo in de inlaat spuit. Axe brand heel goed. Als hij dan start heb je een brandstof probleem. Anders moet je beginnen met de contactpunten. Als die ingebrand of afgesleten zijn kan je ook rare effecten krijgen.
 
Luchtfilter er uit en dan starten terwijl je Deo in de inlaat spuit. Axe brand heel goed. Als hij dan start heb je een brandstof probleem. Anders moet je beginnen met de contactpunten. Als die ingebrand of afgesleten zijn kan je ook rare effecten krijgen.
Of neem de moeite om remmenreiniger te kopen bij de action, nog goedkoper ook en die hele drommen met vrouwen komen toch niet, zoals in de Axe reklames , niet vanwege Axe heb ik proefondervindelijk kunnen ondervinden ;) 8-)🍆

en contactpunten op een motor uit 1990 ?
 
Luchtfilter er uit en dan starten terwijl je Deo in de inlaat spuit. Axe brand heel goed. Als hij dan start heb je een brandstof probleem. Anders moet je beginnen met de contactpunten. Als die ingebrand of afgesleten zijn kan je ook rare effecten krijgen.
Een CB250 uit de jaren 90 heeft geen contactpunten meer.
Ik zou toch ergens het brandstofsysteem of de carburateur verdenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan