honda cb 500 bj 96 kmstd 62000

xj550

MF'er
17 feb 2013
36
0
Hallo
ik ben van plan om naar een cb 500 te gaan kijken
bj 1996

Nu mijn vraag
de honda heeft er 62000 al gelopen
is dit veel voor zn 500cc blok?
En wat kan een cb 500 blokje lopen?

de motor is dealer onderhoude
en alle onderhouds beurten gehad

Mvg
hoor graag jullie reacties
 
Kawasaki ER 5
Kun je deze vergelijken met de cb500

Staat er namelijk ook een tekoop
33.000 gelopen
Bj 98
1700€

Ook kwa hoofgte?
Ben zelf 1.86 lang
Vriendin 1.76

Wil er zelf natuurlijk ok op kunne rijde

Heb op een cbf gerede wel maar un 250
Maar deze was toen te klein voor mij
 
Als je vriendin lekker en met zelfvertrouwen zit op een CB
En als je vertrouwen hebt in de dealer en de motor gewoon doen.

Is idd niet de meest bijzondere motor maar is met open uitlaat en wat goedkoop velglint toch al snel een heel leuk ding.
Wat betreft saai worden, ja het is geen dikke supersport maar heb kom zelf van een R6 af en durf door het extra vertrouwen (en de kleine kostenpost bij een schuivertje) veel sportiever te rijden.
 
Ik heb eventueel ook nog een cb500 s te koop die voor een stuk minder weg mag!. Bouwjaar 1998 en slechts 32000 gelopen.... Als je interesse hebt dan hoor ik het wel... Iemand anders trouwens ook, staan nu drie motors en dat is wel beetje veel ;-)
 
Vandaag proef gereden op de cb500
En op un kawasaki er5
Heb toch gekozen voor de cb 500

De xj550
Helaas balhoofdlager lager kappot
Keerringen
En band,blijkt slecht te zijn

Kosten .350euro minimaal moest ik op tellen

Daarom dus nix meer via marktplaats voor mij
 
Vandaag proef gereden op de cb500
En op un kawasaki er5
Heb toch gekozen voor de cb 500

De xj550
Helaas balhoofdlager lager kappot
Keerringen
En band,blijkt slecht te zijn


Kosten .350euro minimaal moest ik op tellen

Daarom dus nix meer via marktplaats voor mij
Dat zijn dingen die je kan zien bij aanschaf.
Krijg jij bij een motorzaak garantie op slijtage van je banden?
 
Edit; mmm, toch gaan ze op MP ook richting de 1400-1500 Euro :?
Veel ex-lesmotoren staan er wel tussen dan.

Deze kan met 62dkm ook héél goed een ex lesmotor zijn.


Veel te duur voor zo'n motor joh. Kijk eens naar een FZR600. Beste prijs-kwaliteitsverhouding. Voor zo'n 900-1000 euro krijg je heel wat meer motor dan een CB500.

Wel meer motor, maar qua bouwkwaliteit haalde m'n FZR het echt niet bij De CB500's die ik gehad heb.


Vandaag proef gereden op de cb500
En op un kawasaki er5
Heb toch gekozen voor de cb 500

De xj550
Helaas balhoofdlager lager kappot
Keerringen
En band,blijkt slecht te zijn

Kosten .350euro minimaal moest ik op tellen

Daarom dus nix meer via marktplaats voor mij

Mja je betaald nu dus een goede 800 euro meer voor dezelfde fiets bij de dealer, daar kan je een hélé hoop voor laten vervangen. Die garantie heb je over 3 maand ook niets meer aan natuurlijk.

Maargoed, dat is een ieder voor zich natuurlijk, als jij je prettiger voelt bij het kopen bij een dealer moet je dat zeker doen ;)

Maar zoals al eerder aangegeven is het natuurlijk de grootste onzin te beweren dat een band versleten blijkt omdat de motor op marktplaats gekocht is :+
 
Vandaag proef gereden op de cb500
En op un kawasaki er5
Heb toch gekozen voor de cb 500

De xj550
Helaas balhoofdlager lager kappot
Keerringen
En band,blijkt slecht te zijn

Kosten .350euro minimaal moest ik op tellen

Daarom dus nix meer via marktplaats voor mij

Omg, Jwz juh bant is versleeten, dat zie je toch als je een motor koopt?
Kijk als je er de ballen verstand van hebt moet je geen motor van marktplaats kopen nee..

Lijkt me het uitgewezen moment om een doppenset te kopen en lekker te gaan sleutelen.

(niks van hier boven is kwetsend bedoelt) :W
 
Maar erger me er eenorm aan dat mensen zeggen hij is in orde
Je koopt hem met vertrouwen
En je rijd er een paar km mee en kom je er achter dat balhoooflagers kappot zijn
Bande gewoon scheurtjes in zittten in het profiel
Dus niet zijkant van de band
En je dan ineens de olie over de voorpote omlaag loopt
Als je een motor koopt en beweren dat deze in goede staat is
En dan in een maand tijd meteen zoveel koste er aan hebt
Is de lol er snel vanaf

Ik zou mensen geen motor durven te verkopen die niet technies goed is
Stel omdat motor niet goed is iemand onderuit gaat en dan in het ziekenhuis beland of erger tusse 6 planken zou ik me tog erg schuldig voelen

Bij un dealer niet goed ga je terug en kosten voor hun en moete ze zorgen dat t gemaakt word

Maar blijkbaar hebben jullie er een andere mening erover
Ook goed
Mijn vertrouwen is gewoon weg om via mp een motor te kopen

En hier laat ik het verder bij
Wat andere doen moete ze zelf weten
En ik wil niet zeggen dat iedereen je bezijkt
Maar vertrouwen kun je niet iederreen
En dat is jammer
 
Als je de kennis niet bezit dan moet je iemand meenemen die dat wel heeft en dan bedoel ik ook kennis van zaken heeft of een aankoop keuring laten uitvoeren.
Een motor bij een dealer kopen is evenmin een garantie tot perfectie.
 
Laatst bewerkt:
Maar erger me er eenorm aan dat mensen zeggen hij is in orde
Je koopt hem met vertrouwen
En je rijd er een paar km mee en kom je er achter dat balhoooflagers kappot zijn
Bande gewoon scheurtjes in zittten in het profiel
Dus niet zijkant van de band
En je dan ineens de olie over de voorpote omlaag loopt
Als je een motor koopt en beweren dat deze in goede staat is
En dan in een maand tijd meteen zoveel koste er aan hebt
Is de lol er snel vanaf

Ik zou mensen geen motor durven te verkopen die niet technies goed is
Stel omdat motor niet goed is iemand onderuit gaat en dan in het ziekenhuis beland of erger tusse 6 planken zou ik me tog erg schuldig voelen

Bij un dealer niet goed ga je terug en kosten voor hun en moete ze zorgen dat t gemaakt word

Maar blijkbaar hebben jullie er een andere mening erover
Ook goed
Mijn vertrouwen is gewoon weg om via mp een motor te kopen

En hier laat ik het verder bij
Wat andere doen moete ze zelf weten
En ik wil niet zeggen dat iedereen je bezijkt
Maar vertrouwen kun je niet iederreen
En dat is jammer
Heb je die motor op laten sturen of ben je eerst wezen kijken?
Als je zelfs al niet kan zien of je band versleten is neem dan iemand met meer inzicht mee (ongeveer iedereen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar erger me er eenorm aan dat mensen zeggen hij is in orde
Je koopt hem met vertrouwen
En je rijd er een paar km mee en kom je er achter dat balhoooflagers kappot zijn
Bande gewoon scheurtjes in zittten in het profiel
Dus niet zijkant van de band
En je dan ineens de olie over de voorpote omlaag loopt
Als je een motor koopt en beweren dat deze in goede staat is
En dan in een maand tijd meteen zoveel koste er aan hebt
Is de lol er snel vanaf

Het mes snijd aan 2 kanten, de verkopende partij heeft de plicht bekende gebreken te melden, de kopende partij heeft de plicht het te kopen object zelf deugdelijk te onderzoeken voor aankoop.

Scheurtjes in het profiel hoeft niet eens wat te betekenen, het loopvlak is bewust dikker om slijtage te voorzien, als daar kleine scheurtjes inzitten hoeft dat totaal geen probleem te zijn (maar dat is vanaf hier niet te beoordelen of dat het geval is).

Als er olie langs de voorvork loopt hoef je ook geen bovengemiddelde technische kennis voor te hebben dat dat niet klopt.

Een zwaar draaiend stuur of sturend met zware punten zou je ook met een testrit moeten voelen (of zelfs daarvor al).

En als je alle bovenstaande dingen dan over het hoofd hebt gezien, hoe kan je dan in hemelsnaam de kopende partij beschuldigen dat die het niet hebben genoemd :? het is dan toch ook mogelijk dat die het ook over het hoofd heeft gezien...? Vind het wel makkelijk wijzen zo.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan