Honda CB 500 knipperlichten aansluiten

EJS1992

Die hard MF'er
1 nov 2010
278
5
Nijmegen
Ik heb recent een '95 Honda CB 500 aangeschaft waar niet-werkende led-knipperlichten op zaten, en ben die dus aan het vervangen voor de originele knipperlichten. Dan denk je 'ik volg gewoon de draadjes die er al zijn en dan moet het goedkomen', maar de ledknipperlichten bleken niet aangesloten dus er waren ook geen draden te volgen..

Van de achterlichten heb ik inmiddels gevonden hoe ik de draden moet aansluiten, maar waar zitten de aansluitingen aan de voorkant?
 
Heb ik ook al aan zitten denken, maar ik dacht ga eerst eens vragen of iemand het weet voordat ik de koplamp uit elkaar ga halen. Jammere is alleen dat ik niks heb om mee te meten!
 
Je nieuwe knippers gebruiken!!. Meestal zijn de aansluitingen dubbel uitgevoerd, d.w.z. + draad en massa draad zitten in een hoesje. Hier heb je er dus logischerwijs twee van.
Stekkers inpluggen en kijken of je de goede hebt.
Als je motor nog origineel bedraad is,kom je in je koplamp niet zo gek veel andere aansluitingen tegen!!.
Een simpele multimeter of spanningszoeker koop je al voor een paar centen,bij bv een bouwmarkt.

succes.
 
Laatst bewerkt:
De aansluitingen zaten idd ooit in de koplamp, jammer genoeg had de knuppel die de vorige knipperlichten eraf haalde ze doorgeknipt, dus de boel zit nu heel professioneel met kroonsteentjes in elkaar.. Thanks for the tips!
 
Dat is onmogelijk.

Iets met sarcasme enzo.


Bij een CB500 loopt de bekabeling van de richtingaanwijzers inderdaad vanuit de koplamp, de massa is geloof ik twee maal groen (voor beide richtingaanwijzers een aparte massa) en lichtblauw en oranje voor de beide plussen.

En ik gok dat het knipperrelais ook gewoon in je koplamp zit dus allicht dat je die kan volgen.
 
Laatst bewerkt:
Iets met sarcasme enzo.


Bij een CB500 loopt de bekabeling van de richtingaanwijzers inderdaad vanuit de koplamp, de massa is geloof ik twee maal groen (voor beide richtingaanwijzers een aparte massa) en lichtblauw en oranje voor de beide plussen.

En ik gok dat het knipperrelais ook gewoon in je koplamp zit dus allicht dat je die kan volgen.
Ik denk niet dat Hans dit sarcastisch had bedoeld maar alleen duidelijk wilde maken dat het gebruik van een kroonsteentje niet erg professioneel is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan