Hallo.
Ik zal we even vlug voorstellen, mijn naam is Tom ben 21 jaar en kom uit het wonderschone Boekel in Noord-Brabant ben metaalbewerker van beroep maar ik doe vooral lassen.
Mijn hobby's zijn natuurlijk motoren ( anders zou ik hier nou ook niet zijn )
Misschien hebben sommige van jullie al eens mijn Honda Cb 750 Four k2 project uit 1972 voorbij zien komen.
Nou naast die motor die ik volledig aan het restaureren ben heb ik natuurlijk ook een motor nodig om dagelijks mee te kunnen rijden en op vakantie te kunnen.
Ik doe dit nu nog altijd op een Suzuki gs uit 1979 maar aangezien die maar 25 kw is en ik nu volle bak mag rijden werd het tijd voor iets anders.
(De Suzuki wordt overigens niet verkocht, zit al sinds dat de motor 2 jaar oud was in de familie)
Ik ben geen scheurneus helemaal niet zelfs, doe altijd graag wat rond tuffen, maar een beetje vermogen is wel prettig natuurlijk.
Ik kwam voor het eerst in aanraking met een Bol Dor toen een kennis van mij die een zwarte 750 had aan mij vroeg of ik die motor voor hem verkoop klaar kon maken, die motor had al lang stilgestaan en moest weer opgestart worden.
Meneer wou er een X bedrag voor en alles wat ik er meer voor kon krijgen was van mij!
Omdat de motor nog best netjes was en het X bedrag erg laag was zag ik mijn kans schoon en heb ik die aangegrepen.
Uiteindelijk toen de motor klaar was met moeite afstand van gedaan ( had hem graag willen houden maar wegen omstandigheden "lastige ouders " ging dat op dat moment niet door.
Maar vanaf toen wist ik het!
Mijn volgende "echte" motor wordt een Bol Dor en dan niet zomaar een maar een F2 model met kuip en het liefst een 900.
Na een behoorlijk lange zoektocht mailde ik een specialist uit het midden van het land met een bericht wat hier op leek:
HELP ik kan maar geen mooie, originele 900 F2 met kuip vinden, kleur is niet belangrijk maar het liefst een rood met witte.
De beste man mailde hierover terug en zei, het kan moeilijk zijn om een mooie originele te vinden ja, maar toevallig ben ik mijn verzameling aan het inkrimpen en wil ik deze eventueel wel aan je verkopen.
Deze staat sinds een jaar of 8 in mijn privecollectie
Bij de mail zaten een paar foto's van wat op het eerste oog een erg nette, originele motor leek.
Echter zei de man, de motor ligt nu half uit elkaar want de motor heeft na een lange tijd stilstaan niet meer gelopen, en dus moest er het een en ander aan gebeuren om deze weer rijdend te maken, als de motor klaar was mocht ik gerust een keer komen kijken!
Ik zei, bespaar je de moeite maar want ik sleutel zelf ook graag!
Dus zo gezegd zo gedaan, een keer wezen kijken, de motor op mondeling akkoord overgenomen en een paar weken naderhand opgehaald.
De motor stond er toen zo bij.
Ik had de motor even voor het gemak in de werkplaats van mijn pa neergezet.
Een hoop onderdelen kreeg ik erbij om de motor weer in elkaar te zetten maar ook om de motor op wat punten te repareren/verbeteren.
Ook heb ik er een setje koffer bijgekocht.
De beste man had zelf al een hoop aan de motor gedaan in het afgelopen jaar namelijk:
* nieuw Jama 4 in 2 uitlaatsysteem
* buddyseat opnieuw overtrokken ( met patroon en stiknaad)
* progressieve voorvorkveren gemonteerd
* ketting vernieuwd
* nokkenasketting vernieuwd
* Goodridge (zwarte) staalomvlochten remleidingset ( moeten nog gemonteerd worden )
*onlangs nw voor en achterband gemonteerd
* nw Hagon achterschokdempers gemonteerd
Ik had met de beste man afgesproken dat ik dan nog alle nodige onderdelen erbij kocht om de motor weer klaar te maken
* revisie setjes voor alle remklauwen
* Staalomvlochten remleidingen
* filters, vloeistoffen, remblokken en wat andere kleine dingen.
De motor liep op het moment dat ik de motor kocht niet.
De carburateurs waren vies.
Dat leek aannemelijk want de motor verkeerde verder in erg goede technische staat ( veel slijtage delen vervangen )
De motor heeft overigens wel al 75.000 km afgelegd.
Updates krijgen jullie te zien in de vorm van reacties, ik wens iedereen veel leesplezier toe en alvast een fijne jaarwisseling *
Groeten.
Ik zal we even vlug voorstellen, mijn naam is Tom ben 21 jaar en kom uit het wonderschone Boekel in Noord-Brabant ben metaalbewerker van beroep maar ik doe vooral lassen.
Mijn hobby's zijn natuurlijk motoren ( anders zou ik hier nou ook niet zijn )
Misschien hebben sommige van jullie al eens mijn Honda Cb 750 Four k2 project uit 1972 voorbij zien komen.
Nou naast die motor die ik volledig aan het restaureren ben heb ik natuurlijk ook een motor nodig om dagelijks mee te kunnen rijden en op vakantie te kunnen.
Ik doe dit nu nog altijd op een Suzuki gs uit 1979 maar aangezien die maar 25 kw is en ik nu volle bak mag rijden werd het tijd voor iets anders.
(De Suzuki wordt overigens niet verkocht, zit al sinds dat de motor 2 jaar oud was in de familie)
Ik ben geen scheurneus helemaal niet zelfs, doe altijd graag wat rond tuffen, maar een beetje vermogen is wel prettig natuurlijk.
Ik kwam voor het eerst in aanraking met een Bol Dor toen een kennis van mij die een zwarte 750 had aan mij vroeg of ik die motor voor hem verkoop klaar kon maken, die motor had al lang stilgestaan en moest weer opgestart worden.
Meneer wou er een X bedrag voor en alles wat ik er meer voor kon krijgen was van mij!
Omdat de motor nog best netjes was en het X bedrag erg laag was zag ik mijn kans schoon en heb ik die aangegrepen.
Uiteindelijk toen de motor klaar was met moeite afstand van gedaan ( had hem graag willen houden maar wegen omstandigheden "lastige ouders " ging dat op dat moment niet door.
Maar vanaf toen wist ik het!
Mijn volgende "echte" motor wordt een Bol Dor en dan niet zomaar een maar een F2 model met kuip en het liefst een 900.
Na een behoorlijk lange zoektocht mailde ik een specialist uit het midden van het land met een bericht wat hier op leek:
HELP ik kan maar geen mooie, originele 900 F2 met kuip vinden, kleur is niet belangrijk maar het liefst een rood met witte.
De beste man mailde hierover terug en zei, het kan moeilijk zijn om een mooie originele te vinden ja, maar toevallig ben ik mijn verzameling aan het inkrimpen en wil ik deze eventueel wel aan je verkopen.
Deze staat sinds een jaar of 8 in mijn privecollectie
Bij de mail zaten een paar foto's van wat op het eerste oog een erg nette, originele motor leek.
Echter zei de man, de motor ligt nu half uit elkaar want de motor heeft na een lange tijd stilstaan niet meer gelopen, en dus moest er het een en ander aan gebeuren om deze weer rijdend te maken, als de motor klaar was mocht ik gerust een keer komen kijken!
Ik zei, bespaar je de moeite maar want ik sleutel zelf ook graag!
Dus zo gezegd zo gedaan, een keer wezen kijken, de motor op mondeling akkoord overgenomen en een paar weken naderhand opgehaald.
De motor stond er toen zo bij.
Ik had de motor even voor het gemak in de werkplaats van mijn pa neergezet.
Een hoop onderdelen kreeg ik erbij om de motor weer in elkaar te zetten maar ook om de motor op wat punten te repareren/verbeteren.
Ook heb ik er een setje koffer bijgekocht.
De beste man had zelf al een hoop aan de motor gedaan in het afgelopen jaar namelijk:
* nieuw Jama 4 in 2 uitlaatsysteem
* buddyseat opnieuw overtrokken ( met patroon en stiknaad)
* progressieve voorvorkveren gemonteerd
* ketting vernieuwd
* nokkenasketting vernieuwd
* Goodridge (zwarte) staalomvlochten remleidingset ( moeten nog gemonteerd worden )
*onlangs nw voor en achterband gemonteerd
* nw Hagon achterschokdempers gemonteerd
Ik had met de beste man afgesproken dat ik dan nog alle nodige onderdelen erbij kocht om de motor weer klaar te maken
* revisie setjes voor alle remklauwen
* Staalomvlochten remleidingen
* filters, vloeistoffen, remblokken en wat andere kleine dingen.
De motor liep op het moment dat ik de motor kocht niet.
De carburateurs waren vies.
Dat leek aannemelijk want de motor verkeerde verder in erg goede technische staat ( veel slijtage delen vervangen )
De motor heeft overigens wel al 75.000 km afgelegd.
Updates krijgen jullie te zien in de vorm van reacties, ik wens iedereen veel leesplezier toe en alvast een fijne jaarwisseling *
Groeten.
Laatst bewerkt: