Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand interesse in een mooi Honda logo, om de garage/mancave te pimpen? Het is een dunne metalen plaat op hout, afmeting 102cm x 70cm.

1c5eca5994212b3bbe9f1d466c617af7_zpsykn9dudj.jpg


Voor een fles Bacardi Oakheart mag ie opgehaald worden.
 
Alstublieft! Dit is m'n lijstje met accessoires etc. Hopelijk heb je er iets aan :]

Wellicht zijn er een paar dubbel met de startpost.

Homepagina
Barracuda Motorfiets Accessoires
KGL Racing, de online motor shop voor iedere motorliefhebber
2008-2013 - CB 1000 R - Honda Motorkleding | Helmen | Laarzen | Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP
MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen!
HONDA: dedicated product line created by Rizoma -
Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
Welkom
Motoraccessoires | mPartz.nl
Sparks Online
CB1000R Shop - All accessories and parts for the Honda roadster - CB1000R Shop - L'Usine Motos
Motoronderdelen en motorfiets onderdelen van topkwaliteit
Uitlaten en motoronderdelen voor alle motoren
https://gegshop.nl/nl/


Nieuwe liefhebber erbij! Dus ik lees mee in dit topic.
Bijna eigenaar van een zwarte CB1000 R. Zodra er foto's zijn komen ze hier terecht.
Ook inmiddels een whishlist opgesteld:

- Hugger
- Heel Plate stickers
- kort kentekenplaathouder
- Stuurdemper

Via Ali inmiddels led knipperlichten besteld inclusief relais.
De links in de start post zijn enigszins achterhaald, dus ik ben benieuwd wie mij kan helpen met het mooie linkjes naar onderdelen van mijn wishlist.
Thanks!
 
Hallo mannen,

Heb sinds kort een cb van 2009!
kibcnp8sgee2i.jpg

Super vlot motootje! zeer content van men keuze, men vorige was een vfr800 en de cb brengt me nu al veel meer plezier dan ik ooit op de vfr had! :]
Er zit een leovince + kat vervanger + pc3 op van de vorige eigenaar.
Ben vandaag naar de testbank geweest voor een dyno run, om te kijken of de vorige eigenaar zijn best had gedaan om hem deftig af te stellen en niet zomaar een map van internet te halen.

Alles staat tip top afgesteld, heb dan ook geen problemen. Van de afr meting heb ik geen afdruk maar wel van de pk-koppel curves. Let wel op, dit is aan de krukas gemeten.
6gfm1frweakz2.jpg


Super om te weten, men makker was meegekomen met zijn tuono factory van 2007 (de V-twin dus) en die had max 107,2 Nm op diezelfde bank! een CB is toch goed gerief precies 8-)
 
Netjes. Die van jou heeft iets meer koppel.
Mijne heeft 125pk en iets meer dan 100nm, let wel op het achterwiel.

dynorunShare_zpsrli5ogcr.png


Vorige week voorvork kering laten fixen bij de motorzaak.
Kreeg van de monteur te horen dat de remmen niet goed vrij kwamen. Liep wat zwaar.
Had al wel eens gehad tijdens rijden dat de achterrem aan ging lopen, even schopje tegen rempedaal en omhoog trekken en was vaak wel weer over. ( totaal 2 keer gebeurd in 2 jaar tijd)

Nu maar eens de boel goed schoon gemaakt en kijken of ik ergens iets tegen kom wat niet zo hoort te zijn.

Voorremmen los gemaakt ( moest toch banden wisselen) Cupjes gaan mooi soepel in en uit. Toch de boel maar meteen weer glimmend/blinkend gemaakt.

Achterrem ook maar eens er af gehaald ( achterband moest ook vervangen worden, dus makkelijk bij te komen zo)
Hiervan de cupjes ook goed gangbaar.

Hmm crap, wat zou er aan de hand zijn.

Achterrem pedaal intrappen, hey cupjes komen toch wel erg moeilijk terug/niet meer terug.
Eigenlijk alleen beide cupjes terug te krijgen doormiddel ontluchtingsnippel los draaien. Terwijl ze onderling wel goed gangbaar zijn. De ene komt er soepel uit als je de ander inknijpt. Wil je bijde cupjes terug drukken niks, geen mm.

Voor de info, heb een 2010 met ABS.

Achter de rempomp er maar eens tussenuit gehaald om schoon te maken.
Wat ik daar achter de rubber dop tegen kwam waar het tasje doorheen schuift schok ik toch wel even van.
Kwam me een berg roest onderuit zetten. Niet zo gek dus dacht ik dat ie hapert. Eerste borg/zegerring los gehaald en zo het asje er uit kunnen pakken. Nog meer roest.

Alles schoon, en roest vrij gemaakt en weer ingevet. Omgekeerde volgorde weer gemonteerd. Alles loopt soepel. Mooi.
Monteren en warempel de achterrem kwam weer mooi vrij.

Bandjes gewisseld voor nieuwe s20evo. ( oke voorband moet even opnieuw, verkeerdom erop gelegd :) oeps, maar wilde perse even rijden om de boel te testen.

Remmen werken weer top, en wat gaat het weer snel veel te hard.

Owja de aliexpress bar-end mirror blijft ook mooi zitten en trilt niet met 160+ Denk dat ik de rechter niet ga monteren. Lekker eigenwijs en maar 1 monteren.
IMG_2516_zps1jnlbtc1.jpg

IMG_2518_zpszoe1krbx.jpg
 
Bedankt voor alle linkjes!

- Heel Plate stickers (Check)
- kort kentekenplaathouder (Check)
- kleine knipperlichten (Check)
To Do:
- hugger
- Bar end mirror 7/8

Speurtocht naar de hugger is begonnen, ik heb nu een aantal merken:

Ermax:
Ermax hugger (achterspatbord) Honda CB1000R / ABS 2008-2017 - G&G Shop

CarboFox:
Rear Hugger Fender Mudguard Fairing For Honda CBR1000RR 1000 2008-2011 Carbon | eBay

Pyramid:
Honda CB1000R (2010+) Rear Hugger / Rear Fender: Carbon Look 071001A | eBay

Puig:
http://www.puig.tv/tuning-bikes/honda-cb1000r-2013/rear-mudguards/c171en/f453-r31-m3433/

DPM:
Acessories Honda CB1000R 2009/2012 machined from solid aluminium, designed and manufactured in Italy by deprettomoto.com - deprettomoto.com

Moet zeggen dat ik een hugger inclusief kettingbeschermer beter vind staan maar ze zijn nogal aan de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,

Heb sinds kort een cb van 2009!
[afbeelding]
Super vlot motootje! zeer content van men keuze, men vorige was een vfr800 en de cb brengt me nu al veel meer plezier dan ik ooit op de vfr had! :]
Er zit een leovince + kat vervanger + pc3 op van de vorige eigenaar.
Ben vandaag naar de testbank geweest voor een dyno run, om te kijken of de vorige eigenaar zijn best had gedaan om hem deftig af te stellen en niet zomaar een map van internet te halen.

Alles staat tip top afgesteld, heb dan ook geen problemen. Van de afr meting heb ik geen afdruk maar wel van de pk-koppel curves. Let wel op, dit is aan de krukas gemeten.
[afbeelding]

Super om te weten, men makker was meegekomen met zijn tuono factory van 2007 (de V-twin dus) en die had max 107,2 Nm op diezelfde bank! een CB is toch goed gerief precies 8-)


Hey John metal,

Welkom en goed gekozen qua motor ;) Ja heerlijk he een PC+katvan+Luchtfilter op je motor.
 
Netjes. Die van jou heeft iets meer koppel.
Mijne heeft 125pk en iets meer dan 100nm, let wel op het achterwiel.

[afbeelding]

Vorige week voorvork kering laten fixen bij de motorzaak.
Kreeg van de monteur te horen dat de remmen niet goed vrij kwamen. Liep wat zwaar.
Had al wel eens gehad tijdens rijden dat de achterrem aan ging lopen, even schopje tegen rempedaal en omhoog trekken en was vaak wel weer over. ( totaal 2 keer gebeurd in 2 jaar tijd)

Nu maar eens de boel goed schoon gemaakt en kijken of ik ergens iets tegen kom wat niet zo hoort te zijn.

Voorremmen los gemaakt ( moest toch banden wisselen) Cupjes gaan mooi soepel in en uit. Toch de boel maar meteen weer glimmend/blinkend gemaakt.

Achterrem ook maar eens er af gehaald ( achterband moest ook vervangen worden, dus makkelijk bij te komen zo)
Hiervan de cupjes ook goed gangbaar.

Hmm crap, wat zou er aan de hand zijn.

Achterrem pedaal intrappen, hey cupjes komen toch wel erg moeilijk terug/niet meer terug.
Eigenlijk alleen beide cupjes terug te krijgen doormiddel ontluchtingsnippel los draaien. Terwijl ze onderling wel goed gangbaar zijn. De ene komt er soepel uit als je de ander inknijpt. Wil je bijde cupjes terug drukken niks, geen mm.

Voor de info, heb een 2010 met ABS.

Achter de rempomp er maar eens tussenuit gehaald om schoon te maken.
Wat ik daar achter de rubber dop tegen kwam waar het tasje doorheen schuift schok ik toch wel even van.
Kwam me een berg roest onderuit zetten. Niet zo gek dus dacht ik dat ie hapert. Eerste borg/zegerring los gehaald en zo het asje er uit kunnen pakken. Nog meer roest.

Alles schoon, en roest vrij gemaakt en weer ingevet. Omgekeerde volgorde weer gemonteerd. Alles loopt soepel. Mooi.
Monteren en warempel de achterrem kwam weer mooi vrij.

Bandjes gewisseld voor nieuwe s20evo. ( oke voorband moet even opnieuw, verkeerdom erop gelegd :) oeps, maar wilde perse even rijden om de boel te testen.

Remmen werken weer top, en wat gaat het weer snel veel te hard.

Owja de aliexpress bar-end mirror blijft ook mooi zitten en trilt niet met 160+ Denk dat ik de rechter niet ga monteren. Lekker eigenwijs en maar 1 monteren.
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi motor man ziet er goed uit in die kleuren combo!
 
Bedankt voor alle linkjes!

- Heel Plate stickers (Check)
- kort kentekenplaathouder (Check)
- kleine knipperlichten (Check)
To Do:
- hugger
- Bar end mirror 7/8

Speurtocht naar de hugger is begonnen, ik heb nu een aantal merken:

Ermax:
Ermax hugger (achterspatbord) Honda CB1000R / ABS 2008-2017 - G&G Shop

CarboFox:
Rear Hugger Fender Mudguard Fairing For Honda CBR1000RR 1000 2008-2011 Carbon | eBay

Pyramid:
Honda CB1000R (2010+) Rear Hugger / Rear Fender: Carbon Look 071001A | eBay

Puig:
http://www.puig.tv/tuning-bikes/honda-cb1000r-2013/rear-mudguards/c171en/f453-r31-m3433/

DPM:
Acessories Honda CB1000R 2009/2012 machined from solid aluminium, designed and manufactured in Italy by deprettomoto.com - deprettomoto.com

Moet zeggen dat ik een hugger inclusief kettingbeschermer beter vind staan maar ze zijn nogal aan de prijs.

Hey vraagie, Die heel plate stickers is dat nog gelukt als daadwerkelijk stickers of ga je ze wrappen. Ik heb een tijdje gekeken hier en daar voor mezelf en jou. Maar ik kon niks vinden helaas.
 
Al bekend wat voor 1 het gaat worden Mr. Bullet

Mijn opvolger kan zomaar een dikke 2 cilinder worden, ktm aprilia ducati

Ik neig heel sterk naar de Ducati 848 SF echter mijn hartje gaat ook sneller lopen van de R1 met crosplane blok dus we gaan binnenkort even wat motoren proberen.
 
Laatst bewerkt:
Mijne is verkocht gister! Nu zoeken naar een nieuwe motor.

He wat jammer dat ie weg is ;). Maar goed om te horen dat je een nieuwe liefhebber hebt kunnen vinden.

Inderdaad wat is je volgende motor? al ideeën erover?

laat maar ik zie het al haha
 
Laatst bewerkt:
lastige keuzes soms omdat beide waarschijnlijk geen optie zijn.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar zithouding.
Lekker op beide gaan proefrijden.
 
beste
even een vraagje, ik heb mijn CB altijd binnen in de garage staan, nu neemt deze op de standaard behoorlijk wat ruimte in.
Dit wil ik voorkomen door een paddockstand(enkelzijdig) of een inrijklem te gebruiken....
heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 optie?? Welke de makkelijkste/handigste is voor de CB

maak graag van jullie ervaring gebruik!!!!

Gr Gretje
 
beste
even een vraagje, ik heb mijn CB altijd binnen in de garage staan, nu neemt deze op de standaard behoorlijk wat ruimte in.
Dit wil ik voorkomen door een paddockstand(enkelzijdig) of een inrijklem te gebruiken....
heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 optie?? Welke de makkelijkste/handigste is voor de CB

maak graag van jullie ervaring gebruik!!!!

Gr Gretje

Eenzijdige paddock klikkerdeklik klaar en handig het rijwielgedeelte schoonhouden 🙋‍♂️
 
beste
even een vraagje, ik heb mijn CB altijd binnen in de garage staan, nu neemt deze op de standaard behoorlijk wat ruimte in.
Dit wil ik voorkomen door een paddockstand(enkelzijdig) of een inrijklem te gebruiken....
heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 optie?? Welke de makkelijkste/handigste is voor de CB

maak graag van jullie ervaring gebruik!!!!

Gr Gretje

Ik heb een Paddock stand enkelzijdig achter en daardoor staat die mooi recht op, wat weer wat ruimte scheelt. Maar dat is meer het idee dat je er beter langs kan lopen dus niet heel veel ruimte winst. Onderhoud aan je ketting word er ook makkelijker van.

Ik heb ook stands gezien met wieltjes eronder zodat je hem heen en weer kan rollen. dus misschien strakker tegen een muur kan zetten is dat een idee? Alleen dan ga je weer leuk met de prijs omhoog.

Link
 
Laatst bewerkt:
Hey vraagie, Die heel plate stickers is dat nog gelukt als daadwerkelijk stickers of ga je ze wrappen. Ik heb een tijdje gekeken hier en daar voor mezelf en jou. Maar ik kon niks vinden helaas.

Ik heb via AliExpress 3D Carbon sticker vellen besteld. Zwart en grijs. Ik zal dus zelf moeten knippen. Zodra het er is zal ik het wel laten weten.
 
Ik heb via AliExpress 3D Carbon sticker vellen besteld. Zwart en grijs. Ik zal dus zelf moeten knippen. Zodra het er is zal ik het wel laten weten.

Ah toch wat ik ook voorstelde en van plan ben. Ja gek eigenlijk dat ze zulke dingen niet verkopen he.. Misschien maar heel veel knippen en dan een handeltje beginnen :P
 
Hoi, ik heb bij die van mij ook zelf de heelplate stickers gemaakt, tevens een stukje stickers op het frame waar laars tegenaan komt.
Is goed te doen en ziet er veel beter uit.
Ik ben ze wel ooit ergens op internet tegen gekomen van iemand die ze zelf machinaal maakte en verkocht, maar tegen de hoofdprijs, daar kun je veel stickervel voor kopen.
Als je eenmaal een voorbeeld/mal hebt is het een kinderspel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb bij die van mij ook zelf de heelplate stickers gemaakt, tevens een stukje stickers op het frame waar laars tegenaan komt.
Is goed te doen en ziet er veel beter uit.
Ik ben ze wel ooit ergens op internet tegen gekomen van iemand die ze zelf machinaal maakte en verkocht, maar tegen de hoofdprijs, daar kun je veel stickervel voor kopen.
Als je eenmaal een voorbeeld/mal hebt is het een kinderspel.


Hmmm ziet er goed uit. zag het ook al op een Engels forum voorbij komen. Maar daar waren alleen de heel plates gedaan.
 
hallo
nog even een vraagje tussendoor...heeft er iemand ervaring mee om het logo van honda op de tank(sticker) eraf te halen??? of hierdoor schade aan de tank komt??

gr gretje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan