Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nieuwe liefhebber erbij! Dus ik lees mee in dit topic.
Bijna eigenaar van een zwarte CB1000 R. Zodra er foto's zijn komen ze hier terecht.
Ook inmiddels een whishlist opgesteld:
- Hugger
- Heel Plate stickers
- kort kentekenplaathouder
- Stuurdemper
Via Ali inmiddels led knipperlichten besteld inclusief relais.
De links in de start post zijn enigszins achterhaald, dus ik ben benieuwd wie mij kan helpen met het mooie linkjes naar onderdelen van mijn wishlist.
Thanks!
Hallo mannen,
Heb sinds kort een cb van 2009!
[afbeelding]
Super vlot motootje! zeer content van men keuze, men vorige was een vfr800 en de cb brengt me nu al veel meer plezier dan ik ooit op de vfr had!
Er zit een leovince + kat vervanger + pc3 op van de vorige eigenaar.
Ben vandaag naar de testbank geweest voor een dyno run, om te kijken of de vorige eigenaar zijn best had gedaan om hem deftig af te stellen en niet zomaar een map van internet te halen.
Alles staat tip top afgesteld, heb dan ook geen problemen. Van de afr meting heb ik geen afdruk maar wel van de pk-koppel curves. Let wel op, dit is aan de krukas gemeten.
[afbeelding]
Super om te weten, men makker was meegekomen met zijn tuono factory van 2007 (de V-twin dus) en die had max 107,2 Nm op diezelfde bank! een CB is toch goed gerief precies
Netjes. Die van jou heeft iets meer koppel.
Mijne heeft 125pk en iets meer dan 100nm, let wel op het achterwiel.
[afbeelding]
Vorige week voorvork kering laten fixen bij de motorzaak.
Kreeg van de monteur te horen dat de remmen niet goed vrij kwamen. Liep wat zwaar.
Had al wel eens gehad tijdens rijden dat de achterrem aan ging lopen, even schopje tegen rempedaal en omhoog trekken en was vaak wel weer over. ( totaal 2 keer gebeurd in 2 jaar tijd)
Nu maar eens de boel goed schoon gemaakt en kijken of ik ergens iets tegen kom wat niet zo hoort te zijn.
Voorremmen los gemaakt ( moest toch banden wisselen) Cupjes gaan mooi soepel in en uit. Toch de boel maar meteen weer glimmend/blinkend gemaakt.
Achterrem ook maar eens er af gehaald ( achterband moest ook vervangen worden, dus makkelijk bij te komen zo)
Hiervan de cupjes ook goed gangbaar.
Hmm crap, wat zou er aan de hand zijn.
Achterrem pedaal intrappen, hey cupjes komen toch wel erg moeilijk terug/niet meer terug.
Eigenlijk alleen beide cupjes terug te krijgen doormiddel ontluchtingsnippel los draaien. Terwijl ze onderling wel goed gangbaar zijn. De ene komt er soepel uit als je de ander inknijpt. Wil je bijde cupjes terug drukken niks, geen mm.
Voor de info, heb een 2010 met ABS.
Achter de rempomp er maar eens tussenuit gehaald om schoon te maken.
Wat ik daar achter de rubber dop tegen kwam waar het tasje doorheen schuift schok ik toch wel even van.
Kwam me een berg roest onderuit zetten. Niet zo gek dus dacht ik dat ie hapert. Eerste borg/zegerring los gehaald en zo het asje er uit kunnen pakken. Nog meer roest.
Alles schoon, en roest vrij gemaakt en weer ingevet. Omgekeerde volgorde weer gemonteerd. Alles loopt soepel. Mooi.
Monteren en warempel de achterrem kwam weer mooi vrij.
Bandjes gewisseld voor nieuwe s20evo. ( oke voorband moet even opnieuw, verkeerdom erop gelegd oeps, maar wilde perse even rijden om de boel te testen.
Remmen werken weer top, en wat gaat het weer snel veel te hard.
Owja de aliexpress bar-end mirror blijft ook mooi zitten en trilt niet met 160+ Denk dat ik de rechter niet ga monteren. Lekker eigenwijs en maar 1 monteren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor alle linkjes!
- Heel Plate stickers (Check)
- kort kentekenplaathouder (Check)
- kleine knipperlichten (Check)
To Do:
- hugger
-Bar end mirror 7/8
Speurtocht naar de hugger is begonnen, ik heb nu een aantal merken:
Ermax:
Ermax hugger (achterspatbord) Honda CB1000R / ABS 2008-2017 - G&G Shop
CarboFox:
Rear Hugger Fender Mudguard Fairing For Honda CBR1000RR 1000 2008-2011 Carbon | eBay
Pyramid:
Honda CB1000R (2010+) Rear Hugger / Rear Fender: Carbon Look 071001A | eBay
Puig:
http://www.puig.tv/tuning-bikes/honda-cb1000r-2013/rear-mudguards/c171en/f453-r31-m3433/
DPM:
Acessories Honda CB1000R 2009/2012 machined from solid aluminium, designed and manufactured in Italy by deprettomoto.com - deprettomoto.com
Moet zeggen dat ik een hugger inclusief kettingbeschermer beter vind staan maar ze zijn nogal aan de prijs.
Al bekend wat voor 1 het gaat worden Mr. Bullet
Mijn opvolger kan zomaar een dikke 2 cilinder worden, ktm aprilia ducati
Mijne is verkocht gister! Nu zoeken naar een nieuwe motor.
beste
even een vraagje, ik heb mijn CB altijd binnen in de garage staan, nu neemt deze op de standaard behoorlijk wat ruimte in.
Dit wil ik voorkomen door een paddockstand(enkelzijdig) of een inrijklem te gebruiken....
heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 optie?? Welke de makkelijkste/handigste is voor de CB
maak graag van jullie ervaring gebruik!!!!
Gr Gretje
beste
even een vraagje, ik heb mijn CB altijd binnen in de garage staan, nu neemt deze op de standaard behoorlijk wat ruimte in.
Dit wil ik voorkomen door een paddockstand(enkelzijdig) of een inrijklem te gebruiken....
heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 optie?? Welke de makkelijkste/handigste is voor de CB
maak graag van jullie ervaring gebruik!!!!
Gr Gretje
Hey vraagie, Die heel plate stickers is dat nog gelukt als daadwerkelijk stickers of ga je ze wrappen. Ik heb een tijdje gekeken hier en daar voor mezelf en jou. Maar ik kon niks vinden helaas.
Ik heb via AliExpress 3D Carbon sticker vellen besteld. Zwart en grijs. Ik zal dus zelf moeten knippen. Zodra het er is zal ik het wel laten weten.
Hoi, ik heb bij die van mij ook zelf de heelplate stickers gemaakt, tevens een stukje stickers op het frame waar laars tegenaan komt.
Is goed te doen en ziet er veel beter uit.
Ik ben ze wel ooit ergens op internet tegen gekomen van iemand die ze zelf machinaal maakte en verkocht, maar tegen de hoofdprijs, daar kun je veel stickervel voor kopen.
Als je eenmaal een voorbeeld/mal hebt is het een kinderspel.