Hi!
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraag aan de technisch onderlegde personen.
Ik heb sinds februari mijn (a2) motorrijbewijs en vorige maand heb ik bij een dealer in Hoogeveen een Honda CB400 uit 1981 gekocht. De verkoper zei dat hij compleet gereviseerd is door de vorige eigenaar en dat er niks mis mee was. Thuis aangekomen heb ik hem even langsgebracht bij een garage en die constateerde het een en ander.
Om de motor rijveilig te maken moest het volgende gebeuren:
- koppelingshendel is krom en moet vervangen worden
- keerringen voorvork lekken en moeten vervangen worden
- carburatie moet worden afgesteld, loopt niet synchroon
- Achter wiellager moet vervangen worden
Kosten bedragen ongeveer €460,- (waarvan €325,- arbeidskosten en onderdelen ong. €75,-)
Naast het bovenstaande is er ook een lekkage aan het motorblok geconstateerd, krukas keerring links lekt + de voetpakking, waardoor het motorblok uit elkaar moet en wat me €1000,- extra gaat kosten.
Na dit bericht heb ik de verkoper een mail gestuurd met de mededeling dat er verschillende mankementen waren aan de motor en hem verzocht om het te repareren, aangezien de motor niet beantwoord aan wat ik daarvan mocht verwachten. Later belde hij mij op en zei dat ik mijn geld terug kreeg en hij de motor. Dat is natuurlijk een nette oplossing en als er geen andere mogelijkheid is, neem ik dat aanbod aan, maar ik wil de motor niet kwijt aangezien ik er ontzettend verliefd op ben.
Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om de motor te (laten) repareren zonder dat dit mij €1500,- gaat kosten. Ik heb namelijk verschillende verhalen gehoord dat het vervangen van de voorvork keerringen en het achter wiellager niet ontzettend moeilijk is om zelf te doen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het het beste is om afscheid te nemen van mijn motor, maar ik wil in ieder geval zeker weten dat ik alle mogelijkheden heb onderzocht.
Ik hoor graag van jullie!
Laura
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraag aan de technisch onderlegde personen.
Ik heb sinds februari mijn (a2) motorrijbewijs en vorige maand heb ik bij een dealer in Hoogeveen een Honda CB400 uit 1981 gekocht. De verkoper zei dat hij compleet gereviseerd is door de vorige eigenaar en dat er niks mis mee was. Thuis aangekomen heb ik hem even langsgebracht bij een garage en die constateerde het een en ander.
Om de motor rijveilig te maken moest het volgende gebeuren:
- koppelingshendel is krom en moet vervangen worden
- keerringen voorvork lekken en moeten vervangen worden
- carburatie moet worden afgesteld, loopt niet synchroon
- Achter wiellager moet vervangen worden
Kosten bedragen ongeveer €460,- (waarvan €325,- arbeidskosten en onderdelen ong. €75,-)
Naast het bovenstaande is er ook een lekkage aan het motorblok geconstateerd, krukas keerring links lekt + de voetpakking, waardoor het motorblok uit elkaar moet en wat me €1000,- extra gaat kosten.
Na dit bericht heb ik de verkoper een mail gestuurd met de mededeling dat er verschillende mankementen waren aan de motor en hem verzocht om het te repareren, aangezien de motor niet beantwoord aan wat ik daarvan mocht verwachten. Later belde hij mij op en zei dat ik mijn geld terug kreeg en hij de motor. Dat is natuurlijk een nette oplossing en als er geen andere mogelijkheid is, neem ik dat aanbod aan, maar ik wil de motor niet kwijt aangezien ik er ontzettend verliefd op ben.
Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om de motor te (laten) repareren zonder dat dit mij €1500,- gaat kosten. Ik heb namelijk verschillende verhalen gehoord dat het vervangen van de voorvork keerringen en het achter wiellager niet ontzettend moeilijk is om zelf te doen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het het beste is om afscheid te nemen van mijn motor, maar ik wil in ieder geval zeker weten dat ik alle mogelijkheden heb onderzocht.
Ik hoor graag van jullie!
Laura