Hallo,
Een collega van mij heeft onlangs een mooie Honda CB750 K7 uit 1978 gekocht.
Tijdens zijn testrit liep de motor goed en mooi maar na de motor een week later opgehaald te hebben begonnen de problemen.
Op de rit naar huis viel de motor al stil en lekte benzine uit de overstort van de carburateurs.
Volgens de vorige eigenaar heeft de motor wel lang stil gestaan.
Mijn eerste conclusie was dat de vlotternaalden blijven hangen.
Ik heb de carburateurs gedemonteerd en ultrasoon gereinigd.
Het zag er eigenlijk allemaal vrij goed uit.
Dus alles weer gemonteerd maar het probleem is er weer.
Ik heb toen een vlotterkamer eraf gedraaid en gecontroleerd of de vlotternaalden goed werken.
Dus met de hand de vlotter omhoog houden om te kijken of die afsluit. En dat werkt dus.
Ik heb toen de vlotters wat lager gehangen zodat ze eerder afsluiten.
Dat leek te helpen. Het lekken was weg. Maar vandaag na weer gestart te hebben beginnen de carburateurs weer te lekken.
Niet allemaal overigens.
De vlotternaalden zien er op het oog goed uit alhoewel ik niet kan zien of ze dan toch niet versleten zijn. Volgens de vorige eigenaar zijn de carburateurs gereviseerd maar dat vraag ik me dus af of het moet wel heel lang geleden zijn.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Tweede vraag betreft het lekken van olie aan de linkerzijde (dynamo) van de motor. Als de motor op de zijstandaard staat begint de motor langzaam olie te lekken. Er komt wat olie ergens onder het blok vandaan maar ook uit een van de drie boutjes op het dynamodeksel.
Misschien de keerring van de startergear lek of zo? Alle tips zijn welkom
gr. Hans
Een collega van mij heeft onlangs een mooie Honda CB750 K7 uit 1978 gekocht.
Tijdens zijn testrit liep de motor goed en mooi maar na de motor een week later opgehaald te hebben begonnen de problemen.
Op de rit naar huis viel de motor al stil en lekte benzine uit de overstort van de carburateurs.
Volgens de vorige eigenaar heeft de motor wel lang stil gestaan.
Mijn eerste conclusie was dat de vlotternaalden blijven hangen.
Ik heb de carburateurs gedemonteerd en ultrasoon gereinigd.
Het zag er eigenlijk allemaal vrij goed uit.
Dus alles weer gemonteerd maar het probleem is er weer.
Ik heb toen een vlotterkamer eraf gedraaid en gecontroleerd of de vlotternaalden goed werken.
Dus met de hand de vlotter omhoog houden om te kijken of die afsluit. En dat werkt dus.
Ik heb toen de vlotters wat lager gehangen zodat ze eerder afsluiten.
Dat leek te helpen. Het lekken was weg. Maar vandaag na weer gestart te hebben beginnen de carburateurs weer te lekken.
Niet allemaal overigens.
De vlotternaalden zien er op het oog goed uit alhoewel ik niet kan zien of ze dan toch niet versleten zijn. Volgens de vorige eigenaar zijn de carburateurs gereviseerd maar dat vraag ik me dus af of het moet wel heel lang geleden zijn.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Tweede vraag betreft het lekken van olie aan de linkerzijde (dynamo) van de motor. Als de motor op de zijstandaard staat begint de motor langzaam olie te lekken. Er komt wat olie ergens onder het blok vandaan maar ook uit een van de drie boutjes op het dynamodeksel.
Misschien de keerring van de startergear lek of zo? Alle tips zijn welkom
gr. Hans