Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe vaak laten jullie bij de 1000 de klepspeling checken/afstellen?
Mijne gaat richting 46k nu.
 
nee... 60 euro schat ik zo :+
Doe al het onderhoud en inbouwen zelf.
Was alleen 50 euro voor het afstellen op de testbank.


Edit:

@ Lambal, elke 24.000 km.
 
Laatst bewerkt:
Zo de eerste fanmail uit Frankrijk is ook binnen B| Maakt mijn alpentoertje nog wat duurder



full
 
Gemeten snelheid 60 waar 50 is toegestaan, gecorrigeerd naar 55 en dan kom je op
90 euro uit. :( Zoals ik het lees is minder als 20 te hard allemaal 90 euro.

Hoop wel dat het hierbij blijft, was op de eerste dag van mijn 9 daagse rit door de Alpen.

maar ben er niet gerust op
 
Laatst bewerkt:
nee... 60 euro schat ik zo :+
Doe al het onderhoud en inbouwen zelf.
Was alleen 50 euro voor het afstellen op de testbank.


Edit:

@ Lambal, elke 24.000 km.

Niet duur die €50,- voor afstellen op de rollenbank, hoe lang zijn ze daar mee bezig geweest?
Hier kost dat in de buurt gauw €175+!
 
Slijt bij jullie de CBF600 voorband ook sneller als de achterband?
Stond verbaast te kijken dat ik laatst het profiel opgmeten had.
 
Nja, er hoefde niet veel te gebeuren.
Had de fiets zelf aardig goed afgesteld.
Paar runs voor de diverse data en daarna alleen het
mengsel aangepast voor het gas onder "cruisen". Dus constant rijden :P
In het geheel nog geen uur bezig geweest.
Afstellen gaat dan ook erg snel en makkelijk met de EJK unit er in.
 
Beste CBF-ers, na 3 Snuzuki's en 1 BMW ben ik me nu aan het oriënteren op een andere fiets. De CBF1000 staat momenteel bovenaan het lijstje. Op papier voldoet ie aan vrijwel alle criteria die ik aan een volgende motorfiets wil stellen. Ik heb er wel al, bij een dealer, een paar keer op gezeten, maar nog nooit een stukje mee gereden. Woont er een van jullie in (de buurt van) Kennemerland? Ik durf het bijna niet te vragen ........ ;)
(maar ik probeer het toch even, brutaal weg. "nee" heb ik, "ja" kan ik krijgen)
 
Slechte dealer, als je geen uitgebreide proefrit mag maken ! Ik zou maar naar een andere motorzaak uitkijken!!
Ik woon aan de andere kant van het land, anders mocht je van mij wel een ritje maken. Toch reageert elke fiets weer iets anders, dus rijden op wat je wilt kopen is het beste. Hier is Motor-Oost een aanrader, ze hebben zelfs kopers uit Dordrecht. Het is maar een idee.





Beste CBF-ers, na 3 Snuzuki's en 1 BMW ben ik me nu aan het oriënteren op een andere fiets. De CBF1000 staat momenteel bovenaan het lijstje. Op papier voldoet ie aan vrijwel alle criteria die ik aan een volgende motorfiets wil stellen. Ik heb er wel al, bij een dealer, een paar keer op gezeten, maar nog nooit een stukje mee gereden. Woont er een van jullie in (de buurt van) Kennemerland? Ik durf het bijna niet te vragen ........ ;)
(maar ik probeer het toch even, brutaal weg. "nee" heb ik, "ja" kan ik krijgen)
 
Ik woon in IJmuiden, maar mijn CBF is aangepast en rijd niet meer als standaard. Dit is dus geen goede vergelijking.
Ik weet dat er bij motoport Wormerveer en bij motorcity Amsterdam een CBF staat. Beide zijn makkelijk met proefritten en raad ze beide ook aan op service.
 
De CBF bij Motoport Wormerveer zit wat boven mijn budget. En niet mijn kleur ..... :(
Ik heb er wat moeite mee een proefrit te vragen, terwijl ik al van te voren weet dat die fiets het in ieder geval niet gaat worden. Enfin, ik zal eens bij Motorcity informeren. Op de website kun je niet zien welke occassions zij hebben. Bedankt in ieder geval voor de tip.
Motor-Oost is wel wat te ver weg.
 
Haha!, en dan heb ik nog niet eens antwoord gehad op mn post! :)
Bij mij is de slijtage vrijwel gelijk. Tijdens mijn 42dkm beurt heb ik twee nieuwe banden laten monteren. Ik heb nu ook een GT voorband. En deze blijft volgens de dealer net iets langer rond. Ben zelf ook wel een beetje benieuwd hoe het slijtage proces verder gaat. :Y
 
Misschien rem je een tikje te agressief ? Als je ook je achterrempedaal eens gebruikt, even nadat je de voorrem inknijpt, dan zal het beter gaan




Slijt bij jullie de CBF600 voorband ook sneller als de achterband?
Stond verbaast te kijken dat ik laatst het profiel opgmeten had.
 
Sowieso wel vreemd dat de slijtage voor sneller gaat dan achter. Op de achterband komt al het koppel terecht en merk je veel meer van hoe de rijstijl van iemand is.

Enfin, het remmen kan best een deel van de verklaring zijn. Echter remmen doe je toch maar een klein gedeelte van de totale tijd terwijl gas geven en dus kracht zetten op de achterband vrijwel continu plaatsvindt.
 
Slijt bij jullie de CBF600 voorband ook sneller als de achterband?
Stond verbaast te kijken dat ik laatst het profiel opgmeten had.

Heb je er rekening mee gehouden dat er op nieuwe banden meer profiel op een achterband
zit als op een voorband. Ik dacht voor 4 mm en achter 6mm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan