Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was er graag bij geweest maar gaat niet lukken. Vertrek die dag richting zuid Frankrijk, maar daar is ook niks mis mee.
 
Inclusief mijzelf kunnen er maar drie cbf rijders . Denk maar even te verzetten naar andere datum . Misschien handig als jullie van de aankomende vier weken aangeven wanneer je kan . Dan kunnen we kijken op welke datum de meeste kunnen .

Ikzelf kan 3, 17.18.24.25 september
 
Zo, ook maar even voorstellen hier dan als nieuw member op Motor-Forum. Ik ben Sander, 41 jaar en sinds afgelopen week in het bezit van een CBF600Sa van 2004. Deze heb ik 1 op 1 geruild met mijn 1987 BMW K100 RT. Deze werd mij te zwaar en te log. Ik moet de motor elke keer door de steeg achter huis plaatsen. Regelmatig de spiegels eraf gebeukt. Daarnaast ben ik een alleen-mooi-weer-rijder en was het dus elke keer snel te warm op de Beemer met volle badkuip. Verdere motorhistorie Honda V30 Magna, Yamaha XJ600, Suzuki GSX600F en toen na een paar jaar niks de BMW.

Nu dus op een heerlijk soepele en wendbare CBF 600. Niet met elkaar te vergelijken, en dat doe ik ook niet. De CBF is technisch redelijk goed in orde (alleen het klokje begint elke keer op AM 1.00 als ik de motor op contact zet, geen idee wat het is maar stoor me er niet aan), maar optisch mankeert er wel e.e.a. aan. De vorige eigenaar heeft hem als commuter gebruikt en de fiets heeft veel weersinvloeden moeten doorstaan. Dat is aan de roestvorming her en der wel goed te zien.

Ik hoop hier op het forum veel ervaringen met andere CBF-rijders uit te wisselen en sowieso ook meer contacten met andere motorrijders op te bouwen.

full
 
Laatst bewerkt:
Zo, ook maar even voorstellen hier dan als nieuw member op Motor-Forum. Ik ben Sander, 41 jaar en sinds afgelopen week in het bezit van een CBF600Sa van 2004. Deze heb ik 1 op 1 geruild met mijn 1987 BMW K100 RT. Deze werd mij te zwaar en te log. Ik moet de motor elke keer door de steeg achter huis plaatsen. Regelmatig de spiegels eraf gebeukt. Daarnaast ben ik een alleen-mooi-weer-rijder en was het dus elke keer snel te warm op de Beemer met volle badkuip. Verdere motorhistorie Honda V30 Magna, Yamaha XJ600, Suzuki GSX600F en toen na een paar jaar niks de BMW.

Nu dus op een heerlijk soepele en wendbare CBF 600. Niet met elkaar te vergelijken, en dat doe ik ook niet. De CBF is technisch redelijk goed in orde (alleen het klokje begint elke keer op AM 1.00 als ik de motor op contact zet, geen idee wat het is maar stoor me er niet aan), maar optisch mankeert er wel e.e.a. aan. De vorige eigenaar heeft hem als commuter gebruikt en de fiets heeft veel weersinvloeden moeten doorstaan. Dat is aan de roestvorming her en der wel goed te zien.

Ik hoop hier op het forum veel ervaringen met andere CBF-rijders uit te wisselen en sowieso ook meer contacten met andere motorrijders op te bouwen.

[afbeelding]

Is de motor wel altijd netjes door de dealer onderhouden? Zo ja dan moet het toch gewoon een goede motor zijn. En wat voor kilometerstand heeft deze motor als het dagelijks is gebruikt?
 
Welkom Orion 75. Fijne motor zo cbf600, bevalt mij ook erg goed na een pan european st1100. Deze is lekker licht en gemakkelijk mee te rijden. Lijkt wel of je klokje geen spanning houd. Hij moet spanning houden na het uitzetten van de sleutel schakelaar. Zal eens zoeken in een schema, wat dit kan veroorzaken.

Mischien vind je het ook leuk om naar de meeting te komen ?
Zie bovenstaande berichten.
 
Dank jullie wel voor het welkom!

@Timmm, ja de motor heeft altijd goed onderhoud gehad. Er zat nog een stikker op van Motorcentrum West in Naaldwijk. Gebeld en die kon een behoorlijk uitgebreide onderhoudshistorie geven, inclusief recentelijk nieuw rubber, schijven en remblokken en kleppen stellen. Heeft nu 66.000 kilometer gelopen en "purrs like a kitten".

@Rider on honda, dat zou fijn zijn, niets onoverkomelijks, maar het zou makkelijker zijn als het klokje gewoon altijd de goede tijd aangeeft. Ik zal even kijken of het lukt om naar een meeting te komen. Hangt heel erg af van welke datum.

@diederiknl, dank je. Heb de Honda met geloten knip geruild met de 17 jaar oudere K. Was een deal die ik niet kon laten lopen. Was eigenlijk op zoek naar een Transalp of een TDM, maar ik moet zeggen dat dit mij ook heel goed bevalt.

Groeten,
Sander
 
Denk maar even te verzetten naar andere datum .
Lijkt me wel zo leuk om inderdaad een datum te kunnen prikken waarop veel leden kunnen... Mijn vrije dagen zijn de komende tijd ( onder voorbehoud ):

Augustus:
zaterdag 27
zondag 28

September:
zaterdag 3
zaterdag 10
zondag 11

Oktober:
zondag 2
zaterdag 8
zondag 9
zaterdag 15
zondag 16
zaterdag 22
zondag 23
zaterdag 29
zondag 30
 
Laatst bewerkt:
Zou dr ook wel bij willen zijn, kan helaas enkel alleen de genoemde dagen in oktober. Augustus en september vallen geheel af.
 
Gedoe met de koeling van de CBF1000 SC 58.


Na de eerste reparatie met hars van de radiateur ca 1000 km gereden, weer kapot, tweede reparatie met hars nu na 250 km weer lek.
Volgens de reparateur moet repareren met hars wel werken, maar, noppes dus.

Heeft iemand wel goede ervaringen, ? Zo ja , bij wie ?
Alternatief is nu een nieuwe koeler, of ev. een gerbuikte.
Weet iemand een gebruikte te koop ? De latere bouwjaren , SC64, zijn goed betaalbaar, de 2006-10 versie SC58, zijn hardstikke duur !

Jullie raadgevingen zijn heel welkom !!
 
Ik mag van mijn vrouw niet afspreken met vreemde mensen die ik alleen via het internet ken.
 
Kan iemand mij vertellen of ik me achterwiel er soms uit moet halen om de remklauw achter te verwijderen om nieuwe blokken te zetten . Voor is voor mij geen probleem , achter snap ik effe niet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan