Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is idd ook een optie maar het blijft toch een onaangenaam gevoel geven om op dat laatste streepje te blijven staren en niet weten of het gaat pinken of dat je plotseling leeg staat ..... :/ :$

Naast het feit dat alleen het laatste streepje er staat, brand er toch ook een oranje reserve-tank-lampje?
Dat laatste streepje gaat echt niet knipperen.

En zoals beschreven: na een aantal keer tanken (met een stabiele rijstijl...) weet je wel hoe ver je kunt gaan.

Anders een keer uitproberen: gewoon een jerrycan met benzine meenemen.
 
He , tof is er dan toch nog een 'reserve' lampje ? Waar bevind zich dat , ik heb er geen weet van ?
Idd , had ik ook al zitten aan denken om met een reserve tank uit te proberen of er nog een waarschuwing komt voor hij leeg is .

Alvast bedankt ,
Erik

Naast het feit dat alleen het laatste streepje er staat, brand er toch ook een oranje reserve-tank-lampje?
Dat laatste streepje gaat echt niet knipperen.

En zoals beschreven: na een aantal keer tanken (met een stabiele rijstijl...) weet je wel hoe ver je kunt gaan.

Anders een keer uitproberen: gewoon een jerrycan met benzine meenemen.
 
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m1091082476-honda-cbf-600-2005-met-abs-najaar-koopje.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=12
Wit zonder originele stickers ? Lijkt me overspuitwerk, wat soms kan wijzen op valpartij... Hoeft natuurlijk niet, maar toch.
 
Wit zonder originele stickers ? Lijkt me overspuitwerk, wat soms kan wijzen op valpartij... Hoeft natuurlijk niet, maar toch.
Bij andere types fietsen zou je nog aan ex-overheid kunnen denken maar kan me niet voorstellen dat de politie of KMar met CBF's zou rijden. Lijkt ook een (andere) striping op het voorspatbord te zitten.

Ik zou gewoon een flink end gaan rijden en kijken of alles gewoon functioneert. Geen rare ratels in de motor of bak. Ook even een tijd stationair laten draaien en kijken of te temp niet te ver oploopt. Gevoel zegt vaak ook al wel veel. En ik zie dat het een ABS-je is, pluspunt natuurlijk.
 
He , tof is er dan toch nog een 'reserve' lampje ? Waar bevind zich dat , ik heb er geen weet van ?
Idd , had ik ook al zitten aan denken om met een reserve tank uit te proberen of er nog een waarschuwing komt voor hij leeg is .

Alvast bedankt ,
Erik
Zo te zien heb jij een mooie topkoffer achterop je motor zitten. Dan kan je toch prima een fuel bottle meenemen. Heb je in ieder geval nog meer zekerheid mocht je tank helemaal leeg zijn.
fuel-bottle-grp-coke.jpg

En een oranje brandstof lampje heeft volgens mij alleen een CBF (600) van 2007 en ouder. En hoe dat bij een CBF1000 zit weet ik niet.
 
Bedankt jongens ik ga het eens uitproberen .
Wel raar dat er niemand het zelfde dashboard heeft als op de mijne ,hij is toch ook al een paar jaartjes oud....
 
Oké, thnx! :t Die test had ik nog niet gedaan, maar mooi om te weten!

Volgens het boekje heb je 3 liter reserve. Verbruik van een CBF600 is ongeveer 20+km/Liter Dus zo kom ik op 60 km uit. En dat is mij altijd nog goed gegaan. Als het lampje aan gaat dan rij ik wel heel netjes dus niet sneller dan 100km/h en mooi laten uitrollen :]
 
Sinds vrijdag heb ik een CBF600sa uit 2006.
Omdat je hier meestal met een minimale hoeveelheid brandstof vertrekt van de verkoper weet ik nu al uit ervaring dat je, zodra het lampje gaat branden, nog veel meer dan 60 km kan rijden. Volgens het boekje is het een 20 liter tank, waarvan 4 liter reserve. Als het lampje gaat branden en je rijdt nog 60 km verder... Dan gaat er net aan 16 liter in als de motor recht staat.

Heel wat anders dan een 1000RR, als daar het lampje gaat branden is de eerste de beste pomp noodzakelijk.
 
Laatst bewerkt:
@ Orion75, ik moet dus echt opnieuw leren rijden voor ik weer 100% veilig kan rijden.
Ik heb twee jaar op een CBR1000RR gereden, en dat was echt "mijn meisje". Een bergpas in Oostenrijk met die duuzend? Geen probleem.
Een flauw bochtje met die CBF nu... oooo, chips.

Maar ik heb genoeg kennis en vaardigheid om het met elke motor veilig te houden.
 
Eén van de 4 schroeven waarmee mijn ruit vast zit ( 600 uit 2004 ) is dol aan de binnenkant, iemand een tip hoe ik die er toch makkelijk ( zonder hulp van een monteur ) eruit kan krijgen ? De ruit heeft een barst en moet ik dus eerdaags vervangen...

Mocht iemand nog een Givi verhoogde ruit hebben hou ik me aanbevolen... :)
 
Even met een plat tangetje onder de schroefkop, de schroefkop omhoog duwen en met een schroevendraaier losdraaien. Druk met het tangetje omhoog houden. Vraag twee is wel hoe je daarna de nieuwe ruit vast gaat zetten.
 
Volgende week zaterdag kan ik mijn nieuwe tweedehandsje ophalen :]
Vanmiddag een nieuwe jas en broek gekocht ben er weer helemaal klaar voor *O*
 
Thanks guys! Ik was een weekje bochten rijden in de Dolomieten, ik zal binnenkort eens bij de motor gaan kijken met mijn zusje. Kan zij proefrijden of ze een CBF net zo fijn vind als ik, en kan ik hem even 'technisch' testrijden.

Bij andere types fietsen zou je nog aan ex-overheid kunnen denken maar kan me niet voorstellen dat de politie of KMar met CBF's zou rijden. Lijkt ook een (andere) striping op het voorspatbord te zitten.

Ik zou gewoon een flink end gaan rijden en kijken of alles gewoon functioneert. Geen rare ratels in de motor of bak. Ook even een tijd stationair laten draaien en kijken of te temp niet te ver oploopt. Gevoel zegt vaak ook al wel veel. En ik zie dat het een ABS-je is, pluspunt natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan