Hi allemaal,
Alvast excuses als deze vraag recentelijk is beantwoord, maar ik zit met een probleem.
De accu van mijn Honda CBR600F is wel eens helemaal ontladen, waardoor mijn motor niet meer wilde starten en ik heb moeten bijladen. Daarom zorg ik er nu voor dat ik minimaal een keer per week met mijn motor een tocht maak om zo de accu op peil te houden.
Vanochtend ben ik met de motor naar mijn werk gegaan. Het starten ging prima ondanks de kou en vochtigheid (dichte mistbanken). Heb ongeveer 40 minuten gereden, voornamelijk over de snelweg met lichten aan. Ongeveer drie uur later wilde ik wegrijden, maar wilde de motor ondanks het warmere weer niet starten. Op mijn digitale display werd ook meteen een andere tijd aangegeven zodat het leek alsof hij lange tijd zonder stroom heeft gezeten.
Nu vraag ik mij af of het aan de accu ligt (die overigens niet in optimale staat verkeerd), aangezien ik er lang genoeg mee gereden heb een paar uur daarvoor, terwijl de omstandigheden destijds slechter waren. Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen om mijn motor weer aan de praat te krijgen? Hij staat nu in een andere stad, dus ik hoop dat ik op z'n minst naar huis kan rijden als ik ' m op de snellader zet.
Alvast excuses als deze vraag recentelijk is beantwoord, maar ik zit met een probleem.
De accu van mijn Honda CBR600F is wel eens helemaal ontladen, waardoor mijn motor niet meer wilde starten en ik heb moeten bijladen. Daarom zorg ik er nu voor dat ik minimaal een keer per week met mijn motor een tocht maak om zo de accu op peil te houden.
Vanochtend ben ik met de motor naar mijn werk gegaan. Het starten ging prima ondanks de kou en vochtigheid (dichte mistbanken). Heb ongeveer 40 minuten gereden, voornamelijk over de snelweg met lichten aan. Ongeveer drie uur later wilde ik wegrijden, maar wilde de motor ondanks het warmere weer niet starten. Op mijn digitale display werd ook meteen een andere tijd aangegeven zodat het leek alsof hij lange tijd zonder stroom heeft gezeten.
Nu vraag ik mij af of het aan de accu ligt (die overigens niet in optimale staat verkeerd), aangezien ik er lang genoeg mee gereden heb een paar uur daarvoor, terwijl de omstandigheden destijds slechter waren. Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen om mijn motor weer aan de praat te krijgen? Hij staat nu in een andere stad, dus ik hoop dat ik op z'n minst naar huis kan rijden als ik ' m op de snellader zet.