Honda CBR1000F 1988 barrel te koop

Cyber--

Die hard MF'er
1 aug 2007
895
1
Alphen aan den Rijn
Bij deze bied ik mijn hurricane te koop aan!

Het is een SC21, eerste model dus, uit 1988. Ze is in 1991 in Nederland komen wonen en is van 1997 tot 2007 door iemand keihard mishandeld. Vooral haar kuipen lijken nergens meer op. Ik ben begonnen met dit op te lossen, maar aangezien de CBR net iets te klein voor mijn benen is heb ik een andere motor gekocht die mij wat beter accommodeert.

In de tijd dat ik dr gehad heb (als ik het goed zeg vanaf augustus 2007) heb ik er aardig wat aan versleuteld;

middenbok vervangen (was doorgeroest)
remblokken rondom vervangen voor gesinterde blokken
remschijven voor vervangen ferodo (deze schijven waren door moto73 getest, ergens in het stenen tijdperk, lagen sindsdien bij Huybers op zolder, heb ik voor een mooi prijsje gekocht :P)
voor en achter nieuwe BT-45's (110 en 140, standaard maten) aan de voorkant ook een haaks ventiel en voor en achter honda ventieldopjes
nieuwe tank (oude zat vol met roest)
Alle vloeistoffen vervangen en kleppen gestelt
lagers achterwiel laten vervangen bij huybers
ventilatorswitch in radiateur vervangen
thermostaat vervangen
nieuwe kettingset
alle remklauwen uit elkaar gehaalt, schoongemaakt, cilinders opgepoest en nieuwe rubbers geplaatst
B-gaskabel vervangen
vacuum afgesteld
bougies vervangen
luchtfilter vervangen
benzinefilter vervangen
oliefilter vervangen
radiatordop vervangen

Verder zitten er staalomvlochtend remleidingen op en een Nexxus uitlaatsysteem (4-1-2 RVS, "mild steel" dempers) en zijn de velgen grijs gepoedercoat

Hoewel dit slagschip al 20 jaar oud is is het nog steeds een kanon en stuurt hij ook niet onaardig (welke schaamrand?) Echter verbruikt het blokje een beetje olie als je vol aan het gas gaat hangen maar dat is meteen het enige dat me naast het lelijke plastic nog stoorde aan de motor. Om dit probleem op te lossen krijg je er een volledig motorblok in onderdelen bij, inklusief een volledige pakkingsset. Ook heb ik er een schadevrije achterbrug en achtervelg bij, en een hoopje ander spul, zoals bijvoorbeeld remklauwen en een toeter.

Ook krijg je er een set zadeltassen bij.

Pic's post ik vanavond even.

Vraagprijs: 1000 euro's. Ik heb er nog geen jaar geleden 950 voor betaald, en gezien alle kosten die ik gemaakt heb in het afgelopen jaar vind ik dit aardig realistisch.

Kilometerstand is tegen de 90.000 aan, net ingelopen dus :]

Edit: het gaat trouwens om een onbegrensde 135 pk (100kW) versie :)
 
Laatst bewerkt:
.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan