Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Vreemde vraag... Aangezien ik mijn blackbird al 6 jaar heb of zo. Maar die draaiwieltjes bij je hendels (koppeling hendel). Waar zijn die nou eigenlijk voor? Stellen hoe ver je hendels naar buiten staat of zo?
 
Daarmee regel je waar je hendel staat tov je handvat.
Zodat je het hendel kan afstellen voor het formaat van je handen.
 
Ahhhh okee bedankt. Las laatst een vaag verhaal over stemproblemen bij een Triumph, iemand had t daarin over remcupjes en dat draaiwieltje en dat het compensatiegaatje niet vrijkomt en zo. Ik denk nou, volgens mij snap ik het niet meer nu. Maar puur voor de grootte van je handen dus. Bedankt.
 
en deze
full
 
Ahhhh okee bedankt. Las laatst een vaag verhaal over stemproblemen bij een Triumph, iemand had t daarin over remcupjes en dat draaiwieltje en dat het compensatiegaatje niet vrijkomt en zo. Ik denk nou, volgens mij snap ik het niet meer nu. Maar puur voor de grootte van je handen dus. Bedankt.

:?
 
Ja hoor, vind t wel stoer 8-)




En ze rijdt er eigenlijk heel erg goed op, vanaf de eerste keer al. Dus ben er nog trots op ook *D


Alleen is er nog 1 puntje waar we nog aan moeten werken: ik stelde laatst voor om een van de andere motoren eruit te doen om plaats te maken voor tweede BlackBird.
Als het aan mij ligt neemt ze m dus vaker mee... O-)






[afbeelding]



Hij staat dr goed :Y :+


niet vragen gewoon doen :9
(valt die ktm niet bijna uit mekaar :+ )
 
Ik heb nou een paar keer de bird van MBM gepikt.

En begin hem steeds leuker te vinden. :P

Ik vond het eerst wel "heel veel motor" voor mijn postuur.... maar eigenlijk rijdt het heerlijk soepel.

Hij gaat m vaker kwijt zijn. O-)
Ik heb er nog eentje te koop....... Vier Blackbirds is zelfs voor mij te veel......
 
Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken om een Blackbird aan te schaffen.
Zijn er nog specifieke dingen waar je bij een Blackbird op moet letten?

Al (deels) eerder genoemd:
- spanningsregelaar
- nokkenaskettingspanner (CCT)
- balhoofdlager
- wiellagers
- dynamo
- Wire Loom Fix (vooral 1999/2000-modellen)

Verder zijn ze vrijwel probleemloos.
 
Het was 287 op de teller. Volgens flitsmeister heb ik 261 gps kilometers gereden. Had mijn tanktas erop en kon mijn hoofd niet goed kwijt achter het ruitje. Je kop wordt er bijna afgerukt als je dan boven de ruit hangt. :o

Maar wel mooi hoor, heb alleen maar meer waardering voor mijn single shade of grey gekregen. Machtig!
Uit eigen ervaring even een tip: boven de 260 km/u niet meer zwaaien naar andere motorrijders...... :+
 
Vloeistof al ververst, sindsdien 1x mee gereden. Kon niet echt zeggen dat er verschil was...
Bougies vandaag opgehaald €140 bij motorport. Te makkelijk geweest met bestellen bij hen; ben er ondertussen ook wel achter dat het goedkoper kan. Heb nu voorlopig geen nieuwe meer nodig.
Vind de interval trouwens belachelijk klein. Zit zelf in de auto's en daar is de standtijd 90.000-120.000. Ik snap wel dat een motorfiets het dubbele toerental draait maar dan nog.

Maar goed nu moeten ze er nog in en de rest van de beurt uitvoeren. Koppeling even snel tussen door ververst.

Wat betreft het ruitje. Zal eerst het originele eens proberen. Op zich €88 voor een puig ook nog best te doen.

Thanks voor jullie input
Hoezo belachelijk klein? De Iridium-bougies kunnen 48.000km mee.......
En m.b.t. de koppeling: waarschijnlijk is het dan de hoofdcilinder van de koppeling die niet goed functioneerd. Ik heb er wel een paar (gebruikt) liggen mocht je het willen proberen.
 
Laatst bewerkt:
had ik deze al eens geplaatst?

waarschijnlijk nog het originele luchtfilter en bougies 93.000km

[afbeelding]

die opstaande rand herken ik niet, jij hebt ook model 98 ?
aangezien de bb gevoelig blijkt te zijn voor het luchtfilter, althans het verhaal dat een K&N niet altijd zorgt voor beter lopen.

misschien dat frank hier uitsluitsel over kan geven en wat jouw ervaringen hier mee zijn?
alsook een foto van bb nr 4 die weg mag ;)
 
die opstaande rand herken ik niet, jij hebt ook model 98 ?
aangezien de bb gevoelig blijkt te zijn voor het luchtfilter, althans het verhaal dat een K&N niet altijd zorgt voor beter lopen.

misschien dat frank hier uitsluitsel over kan geven en wat jouw ervaringen hier mee zijn?
alsook een foto van bb nr 4 die weg mag ;)
Een K&N luchtfilter nooit op een carb-model plaatsen zonder dat je ook met de carburatie aan de gang gaat. Hij staat anders echt te arm.....

BB nummer 4 moet eerst opgeknapt worden. Hij heeft 2 jaar onder een hoes gestaan en is echt smerig. Het kuipwerk is mooi (alleen helaas zwart), maar de metaaldelen zijn aangeslagen. Eerst dus wat uurtjes werk er in steken......
 
Een K&N luchtfilter nooit op een carb-model plaatsen zonder dat je ook met de carburatie aan de gang gaat. Hij staat anders echt te arm.....

BB nummer 4 moet eerst opgeknapt worden. Hij heeft 2 jaar onder een hoes gestaan en is echt smerig. Het kuipwerk is mooi (alleen helaas zwart), maar de metaaldelen zijn aangeslagen. Eerst dus wat uurtjes werk er in steken......
Hoezo helaas zwart ?
Het had ook een rooie kunnen zijn :+


Ps wat is het verschil met iridium bougies en gewone ?
 
Laatst bewerkt:
Hij staat dr goed :Y :+


niet vragen gewoon doen :9
(valt die ktm niet bijna uit mekaar :+ )


KTM ??




zal wel over een piano gaan.

o nee dat was yamaha :')

:+




Ik heb er nog eentje te koop....... Vier Blackbirds is zelfs voor mij te veel......

8 motoren is voor ons ook teveel :+







Ik denk remprobleem i.p.v. stemprobleem.

:+





Inderdaad kunnen de iridium-bougies erg lang mee. Echter, dit zijn NIET de originele bougies, af fabriek zijn er normale bougies geleverd. Ze zijn dus minimaal 1x vervangen.

:^
 
Iridium bougies

Iridium bougies van NGK zijn momenteel de technisch meest hoogwaardige oplossing. Ze beschikken over een iridiumlegering-punt aan de middenelektrode. Deze punt wordt met behulp van een speciale methode met een laser vastgelast.

Het edelmetaal iridium is een van de hardste metalen ter wereld. Het smelt pas vanaf 2450 °C en is heel resistent tegen vonkerosie. Door dit metaal te gebruiken wordt de levensduur van deze bougies in vergelijking met standaard bougies verdubbeld.

Door dit edelmetaal kan de middenelektrode bovendien met een dikte van 0,6 mm, dus wezenlijk dunner uitgevoerd worden. Deze maatregel zorgt voor een duidelijke vermindering van de noodzakelijke ontstekingsspanning en draagt er toe bij dat de uitbreiding van het vlamfront in de verbrandingsruimte verbeterd wordt.

Platina bougies

Bij deze bougies zorgt een platina plaatje op de middenelektrode gedurende de hele levensduur voor een constantere prestatie van de bougie - zelfs onder moeilijke omstandigheden. Deze bougie heeft vanwege de slanke middenelektrode maar weinig ontstekingsspanning nodig, ontlast de bobines en zorgt voor een optimale verbranding tot in de uiterste gedeelten van de verbrandingsruimte.
.



Het zelfreinigend effect bij iridium bougies


Onafhankelijk van de bedrijfstemperatuur vinden er in de ringopening tussen de middenelektrode en de isolator elektrische ontladingen plaats. Ze verwijderen eventueel aanwezige roetpartikels en garanderen daardoor dat de ontstekingsspanning niet afgeleid wordt.
 
Inderdaad kunnen de iridium-bougies erg lang mee. Echter, dit zijn NIET de originele bougies, af fabriek zijn er normale bougies geleverd. Ze zijn dus minimaal 1x vervangen.

Deze vlieger gaat niet altijd op. Vanaf 2001 heeft Honda het volgende gemonteerd. Als dat 48k meegaat, dan is vervangen nogal een voorzorgsmaatregel bij de helft van die km-stand zoals Riv69 van plan is.

New Iridium Spark Plugs
The Super Blackbird’s high-accuracy
ignition system fires a set of slim
new, iridium-tipped spark plugs that
feature narrow 0.4mm tips and
platinum-tipped electrodes for faster,
hotter ignition and a higher performance
spark.
 
die opstaande rand herken ik niet, jij hebt ook model 98 ?
aangezien de bb gevoelig blijkt te zijn voor het luchtfilter, althans het verhaal dat een K&N niet altijd zorgt voor beter lopen.

misschien dat frank hier uitsluitsel over kan geven en wat jouw ervaringen hier mee zijn?
alsook een foto van bb nr 4 die weg mag ;)


ik heb 2000 model

heb hem met 37000km gekocht en zelf nooit bougies of luchtfilter vervangen.
bougies die er ( los ) in zaten waren niet van ngk maar van denso
en er zat origineel filter in, heb ik er nu ook weer ingedaan
 
Pas vervangen als je problemen krijgt. Degene die je banden monteerd zou daar op moeten letten, maar je hoort en/of voelt het zelf ook als je alert bent.
Het zijn standaard lagers, dus overal goed verkrijgbaar.
Bij de dealer betaal je 15 tot 25 Euro per stuk (afhankelijk van de maat en de dealer).
Het is goed zelf te doen als je hadig genoeg bent en wat gereedschap hebt. En anders laat je het door mij doen...... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan