DEE-MAN
MF veteraan
Ik ben 1,73m en heb last van windgeruis misschien dat dit beter is
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Das raar. Mijn staat bijna wekelijks langs de weg tussen Nijkerk en putten na 17:30. Als je binnendoor rijdt moet je m kunnen zien staan.ik rijd ook bijna ieder weekend bij nijkerk richting putten maar nog nooit een andere bb gezien
De katalysatoren (1 per demper) zitten alleen in de voorste sectie van de dempers, dat stukje pijp dat dus dikker is op de modellen vanaf 2001. De O2-sensor zit in de collector vlak voordat deze in tweeën splitst naar de dempers toe. Dan is er ook nog sprake van luchtinjectie in de uitlaatkanalen, maar dat was ook al bij de 1999/2000 injectie-modellen.Mocht je een blackbird met digitaal dashboard willen met vol vermogen, dan moet je zoeken naar een 2001 of later waarvan de uitlaatbochten en uitlaten zijn vervangen door aftermarket exemplaren zonder katalysator. De katalysatoren zitten namelijk deels in de uitlaatbochten/collector en deels in de standaard dempers.
Heb een 2000 model met een hec3 sticker zal eens kijken hoe het framenummer begint.Ok laten we dit misverstand dan voor eens en altijd recht zetten.
Elke oorspronkelijk in Nederland geleverde Blackbird is een 164 pk versie. In het begin gaf Honda het vermogen op in DIN pk, daarvan krijg je er dus 164, ofwel 121 kW. Vanaf 2000 ging Honda het vermogen ook opgeven in '95/1/EC' pk's en dat zijn er naar verhouding minder (zoals het verschil tussen het Amerikaanse HP en Britse BHP). Nu dus nog maar 152 pk voor je geld, ofwel 112 kW.
Vanaf 2001 noemt Honda alleen nog maar 112 kW en krijg je helemaal geen pk's meer. Het digitale dashboard kwam dus in 2001 tegelijk met de algemene Europese versie inclusief 3-weg katalysator en O2-sensor. Ook is het kuipruitje iets hoger en hebben de knipperlichtglazen in de spiegels nieuwe meervoudige reflectoren. Voor de volledigheid zal ik ook vermelden dat er nu nieuwe smalle iridium bougies (0,4mm punt) in zitten en een 'natte' i.p.v. 'droge' batterij. Al deze info komt uit de Honda documentatie voor 2001.
Hier een stukje spec sheet van het jaar 2000, de G-type is Duitsland met kat. Vanaf 2001 kregen dus alle Europese Blackbirds een kat, maar nam het vermogen van de versie met kat toe tot het vermogen van de voormalige versie zonder kat, d.w.z. 152 E-pk = 164 DIN-pk!
Specifications CBR1100XX Super Blackbird (ED & G types)
Engine Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4
Bore ´ Stroke 79 ´ 58mm
Displacement 1,137cm3
Compression Ratio 11 : 1
Carburation Electronic fuel injection
Max. Power Output 152PS/9,500rpm (95/1/EC) (112kW/9,500min-1)
164PS/9,500rpm (DIN) (121kW/9,500min-1)
G-type 150PS/9,500rpm (95/1/EC) (110kW/9,500min-1)
160PS/9,500rpm (DIN) (118kW/9,500min-1)
Max. Torque 12.1kg-m/7,250rpm (95/1/EC) (119Nm/7,250min-1)
12.7kg-m/7,250rpm (DIN) (124Nm/7,250min-1)
G-type 11.9kg-m/7,500rpm (95/1/EC) (117Nm/7,500min-1)
12.5kg-m/7,500rpm (DIN) (122Nm/7,500min-1)
Duitse motoren herken je (tot 2001) aan de HECS of HECS III sticker op het frame (Honda Evolutional Catalyzing System). En zover ik heb kunnen analyseren een framenummer met SC35D i.p.v. SC35A. De motor in de advertentie heeft ook een HECS sticker, maar is wel origineel in NL geleverd en heeft SC35A in het framenummer. Ik heb het idee dat ze de HECS stickers vanaf 2002 of 2003 hebben gestaakt. Mijn 2003 heeft er namelijk geen en ik heb ze ook niet op andere motoren gezien vanaf die bouwjaren.
ik rijd meestal binnendoor ik ga zaterdag ochtend direct door uit de nachtdienst dus +- om 07. 15 uur bij nijkerk en dan door naar putten (garderenseweg)Das raar. Mijn staat bijna wekelijks langs de weg tussen Nijkerk en putten na 17:30. Als je binnendoor rijdt moet je m kunnen zien staan.
Heb een 2000 model met een hec3 sticker zal eens kijken hoe het framenummer begint.
Staat denk ik ook op dat zwarte plaatje ?
Mocht de mijne gisteren trouwens weer ophalen nokken asketting plus tandwielen laten vervangen.
O ja en een nokken as(gelukkig een goeie 2de hands) de vorige monteur had iets scheef gemonteerd waarschijnlijk.
Dus bij het los draaien van de tandwielen knapte er een montage punt.
je kon ook zien dat het schroefdraad iet goed was zaten rare oneffenheden in.
Hij loopt waar als een beest
Trillingen zijn nu voor 90% afgenomen resterende kan ik opzicht wel mee leven voor nu.
Rekening voor dit geintje 1085 euro
maar hij is wel gepoetst
Normaal kost het rond de 700.aar kwamen later nog een set tandwielen bij van 150 en een kapotte nokkenas die vervangen moest worden.Duur geintje... is vervanging altijd zo duur?
Hoe kom je er achter of hij versleten is?