Honda CBR600F PC25 rijklaar maken

Splendid

MF'er
24 apr 2006
204
0
Drachten
Hallo allemaal,

Hoewel ik niet nieuw ben op dit forum, maar het wel een eeuwigheid geleden is dat ik hier ben geweest, zal ik me even opnieuw voorstellen. Mijn naam is Sjoerd, ik ben 28 jaar en ik kom uit Drachten. Sinds een tijdje ben ik dan toch éindelijk bezig met mijn motorrijbewijs.

Al een tijdje was ik aan het kijken naar een leuke beginnersmotor. De beginnersmotor moest ook nog een redelijk formaat hebben, aangezien ik 1,94m lang ben. Mijn oog is gevallen op een Honda CBR600F en dan één van de "oudere" modellen. Afgelopen week deed zich een leuke aanbieding voor en sindsdien ben ik dan ook de trotse eigenaar van een CBR600F PC25 uit 1994.

De motor heeft een tijdje (1,5/2 jaar) stilgestaan en wil dan ook niet starten. De vorige eigenaar heeft hem lopend weggezet en aangezien het een bekend adres is heb ik er in dit geval wel vertrouwen in dat dit ook daadwerkelijk zo is.

Hieronder staan de dingen die ik graag wil doen om de motor weer rijklaar te krijgen. De remmen en banden zijn nog in goede staat. Mochten jullie nog aanvullingen hebben, dan hoor ik het graag!

- Accu vervangen
- Bougies vervangen
- Carburateurs aftappen
- Oude benzine vervangen
- Oliefilter vervangen
- Olie verversen
- Luchtfilter vervangen
- Koelvloeistof verversen

Het leek mij een goed idee om de carburateurs ook even schoon maken te maken. Als ik straks eindelijk het rijbewijs heb wil ik geen slecht lopende motor omdat er vergomde benzine in de vlotter zit. Nu is dit de eerste keer dat ik een motor heb met meer dan 1 cilinder en ik las net voor het eerst iets over het synchroniseren van de carburateurs. Is dit feitelijk gewoon het afstellen, zoals je normaal gesproken ook doet met een luchtschroef en stationairschroef? En moet zoiets gebeuren na het loshalen en schoonmaken van de carburateurs, als de afstelling daarvoor al goed was?

En als ik de carburateurs schoonmaak, is dan het schoonmaken van de vlotterbakjes genoeg? Of moet echt alles uit elkaar.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Overigens is het niet de bedoeling om zo’n oud topic uit het graf te halen.
Wie weet, de motor lijkt nog steeds in bezit.
En zo te zien in goede staat.
Al wordt het misschien wel een GS….


Overigens is het niet de bedoeling om zo’n oud topic uit het graf te halen.
Oma draait zich nog eens om….
Tijd om er een grote steen voor te rollen O-)
Ach, soms gaat iets goed, soms wat minder…topic was niet dicht dus dan kan je reageren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan