Honda CM400 81 Caferacer

Ben nu wel benieuwd waar je vandaan komt eigenlijk .middelburg is niet ver van mijn woonplaats iig
Cm meeting op de boulevard tegen de tijd dat de fietsen klaar zijn. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ben nu wel benieuwd waar je vandaan komt eigenlijk .middelburg is niet ver van mijn woonplaats iig
Cm meeting op de boulevard tegen de tijd dat de fietsen klaar zijn. 8-)


Haha.. Oost-Brabant in de buurt van Eindhoven. Maar voor een meeting kunnen we best wel een stukje rijden :] ;)
 
Ik zie wel dat alle puzzelstukjes op zijn plekje beginnen te vallen! Slimme oplossing van de accu, zit je er iig niet mee te klote onder je zitje! Betreft de voetsteunen, NR.1 no doubt about it! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat (maar nog meer naar de prestaties en het geluid :Y)!
 
Laatst bewerkt:
Rondje op de boulevard en toertje zeeland is super tof, mooie planning! Eerste prioriteit is toch wel de fietsjes klaar krijgen.
Had gehoopt al weer bezig te zijn maar is erg druk op mijn restaurant (dat had je al wel ontdekt) dus de tijd is schaars.
Ben alleen nog opzoek naar iemand in de buurt hier die een aardig stukje rvs kan lassen. Zelf kan ik het niet maar heb wel een gaaf idee.
Weet iemand van het MF uit Zeeland een adresje.

Verder stop ik met het vervuilen van je topic en wacht ik weer de gave plaatjes af!
 
Vandaag een nieuwe voorband ontvangen, classic look. Achter komt dezelfde op.. vanzelfsprekend. :+ Mooi bandje.



 
Laatst bewerkt:
Ringen gedraaid om de Mikuni carbs goed passend te maken. Past perfect.





Mooi met rvs spannen
 
Laatst bewerkt:
Echt prachtig zo die carbs.
Is dit een hele verbetering ndg? Voor de prestaties of is het meer voor de looks?
En arent er moet ergens iets mis zijn gegaan denk ik maar kan jou ook niet pm en
 
Echt prachtig zo die carbs.
Is dit een hele verbetering ndg? Voor de prestaties of is het meer voor de looks?
En arent er moet ergens iets mis zijn gegaan denk ik maar kan jou ook niet pm en

EN EN, het ziet er zeker beter uit dan de originele carbs, maar zal hopelijk ook betere prestaties opleveren. Het zal sowieso heel anders rijden zijn, hoger in de toeren. Er is nagenoeg niets meer origineel aan de motor, dus dit stukje kunnen we niet laten gaan.

Als we zeker willen weten of en wat het scheelt, moeten we de originele carbs erop zetten, afstellen en testen en vervolgens hetzelfde doen met de Mikuni's. Misschien doen we dat ook. Zal niet heel handig zijn, omdat alles nu gefabriceerd wordt op basis van de Mikuni's. Wordt vervolgd.

Om het nog mooier te maken hebben we (ipv een stuk draad met moeren eraan) het volgende gemaakt om de carbs met elkaar te verbinden. Een foto van het geheel komt nog.

 
Echt prachtig zo die carbs.
Is dit een hele verbetering ndg? Voor de prestaties of is het meer voor de looks?
En arent er moet ergens iets mis zijn gegaan denk ik maar kan jou ook niet pm en

Yo, gaat allemaal door achter de schermen. Niet allemaal even spannend om te updaten. ;) Kleine onderdelen, bevestiging van de elektra (verborgen onder de tank) en voorbereiden van de het motorblok voor de spuiter.. schuren en nog een schuren... :Z Heb een andere koppelingdeksel gezocht, omdat de letters toch teveel beschadigd waren.

Zal zo een paar fotootjes erbij plaatsen.
 
De letters en vlakken eromheen blank, de rest wordt zwart gespoten.


Elektra onder de tank.


Classic bandjes en een geperforeerde remschijf voor.


Teller is erg fraai aan het worden.
 
Mooi project, maar nu je toch bezig bent, misschien is het handig om even de specs op te zoeken van de nokkenas van een CB tov. een CM. Denk dat je daar het meeste kan halen, en zoals gezegt, het vliegwiel.
 
wat een project zeg pakt het toch wat beter aan als mij! ben benieuwd hoeveel het scheelt met orgineel.
heb die van mij op de dyno bij Abco gehad voor het afstellen van de carbs en daar kwamen schrik niet toch wel 36.2 hele Paardenkrachten uit. Met open uitlaat en k&n filtertjes.
Een bak herrie maar het uitlaatje word toch nog anders en wat meer gedempt. Top snelheid was rond de 120 maar is meer dan genoeg met de remmerij orgineel.

enig idee wat de machine van jou als eind doel moet gaan hebben qua pk en toeren bereik?

@Fighterfeytel ik zal je via mail benaderen later op de avond want ben nu aan het werk!
 
heb die van mij op de dyno bij Abco gehad voor het afstellen van de carbs en daar kwamen schrik niet toch wel 36.2 hele Paardenkrachten uit. Met open uitlaat en k&n filtertjes.
Een bak herrie maar het uitlaatje word toch nog anders en wat meer gedempt. Top snelheid was rond de 120 maar is meer dan genoeg met de remmerij orgineel.
Wat voor motor heb je dan?
36pk moet toch veel harder gaan dan 120?
Mijn cb400n moet ook nog op de testbank,eerst balanspijp er tussen en misschien K&N filters ipv Chinese filters.
 
Wat ga je gebruiken als ontsteking? Of ga je de originele ontsteking hergebruiken?
Ben absoluut geen fan van caferacers, maar vind dit toch wel een mooi project :)

(:edit: iets genuanceerder want mijn stelling was misschien wat bruut: dit is niet een uit catalogus bij elkaar geshopte caferacer maar echt een uniek project, en het resultaat mag er wezen O-) )

Je doet ook behoorlijk goed voort, met knappe resultaten!
 
Laatst bewerkt:
De originele ontsteking is goed genoeg ,lijkt mij.

Maar er is altijd ruimte voor verbetering.

Ik heb je site bekeken en vroeg me af of er merkbaar verschil in zit of is dat alleen merkbaar met verdere tuning?
 
Terug
Bovenaan Onderaan