Honda Deauville Topic

Ik kijk er echt naar uit om mee te toeren. Ik heb alleen nog maar een proefritje en een tochtje naar huis gereden. Vanavond startte hij niet vanwege lege accu, dus daar ga ik morgen maar even een druppelladertje voor halen bij een vriend. Voor mijn scooter heb ik die nooit nodig gehad vanwege gewoon doorrijden met weer en wind.

Misschien even goed je accu nakijken en eventueel of hij bijlaadt. Mijn 650 startte altijd, ook na een paar weken stilstaan. Mijn 700 had een nog jonge accu, maar die was zo ver ontladen geweest dat ik een nieuwe moest kopen. Goed zoeken, dan heb je rond de 50 euro een onderhoudsvrije.
 
Misschien even goed je accu nakijken en eventueel of hij bijlaadt. Mijn 650 startte altijd, ook na een paar weken stilstaan. Mijn 700 had een nog jonge accu, maar die was zo ver ontladen geweest dat ik een nieuwe moest kopen. Goed zoeken, dan heb je rond de 50 euro een onderhoudsvrije.

Volgens mij laadt hij bij, maar ik neem vandaag wel startkabels mee. Fingers crossed.
 
De batterij is in redelijke staat want hij start voorlopig wel. :) Ik heb een helder hoog scherm van Puig besteld die vandaag aankomt. Verder heb ik via Marktplaats een bevestiging voor topkoffer gevonden en mijn GIVI E450 Simply II bevestigd.

Wat ik verder nog wil is een telefoonhouder (Lampa of Ram Mount), handvatverwarming (of toch verwarmde handschoenen, twijfel), en alle sapjes/filters vervangen.

Ik vind de zit wel wat te sportief trouwens. Gebruiken jullie bar risers/stuurverhogers? En zo ja alleen verhogers of ook offset?
 
Laatst bewerkt:
Onlangs m’n rijbewijs behaald en de mogelijkheid om een Deauville 650 uit 2003 voor een nette prijs over te nemen vrij onverwachts van een familielid.

Wat zijn aandachtspunten specifiek aan dit model?
 
Enige is de brandstofpomp, is bij voorkeur vervangen of gemodificeerd. En zo niet, geen drama. Kost je onder 100 euro en is gemakkelijk zelf te doen. En check de sluiting van de kofferdeksels. Voor de rest geen specifieke zaken. Algemeen onderhoud is belangrijk.
 
Heb jaren de deauville 650 uit 2003 van mijn vrouw rond gereden.
Een fijne motor weinig onderhoud aan.
De brandstofpomp dacht 3x vervangen in 12 jaar, op eBay genoeg nieuw te krijgen rond 50 euro.
Accu is voor deze motor wel prijzig zou wel voor een originele accu gaan.
Remblokken achter vervangen is een drama. Heb dit laten doen bij de dealer gelijk met een set nieuwe banden.
Wat de koffers betreft.
Als de motor op de middenbok staat gaan ze makkelijker open dan op zijstandaard.
Als je de motor overneemt rij eerst een tijdje rond en leer de motor kennen.
Dan in het voorjaar bougies en oliefilter en olie vervangen eventueel remolie dan kun je nog vele jaren ermee rond rijden.
Mocht het toch gebeuren dat tijdens het rijden de brandstofpomp niet meer werkt.
Een snelle oplossing zorg dat je een koppelstuk en 2 slangklemmen bij je hebt.
Pomp los koppelen en koppelstuk ertussen klaar.
Mits je genoeg benzine in de tank hebt rij je weer.
 
Enige is de brandstofpomp, is bij voorkeur vervangen of gemodificeerd. En zo niet, geen drama. Kost je onder 100 euro en is gemakkelijk zelf te doen. En check de sluiting van de kofferdeksels. Voor de rest geen specifieke zaken. Algemeen onderhoud is belangrijk.
Heb jaren de deauville 650 uit 2003 van mijn vrouw rond gereden.
Een fijne motor weinig onderhoud aan.
De brandstofpomp dacht 3x vervangen in 12 jaar, op eBay genoeg nieuw te krijgen rond 50 euro.
Accu is voor deze motor wel prijzig zou wel voor een originele accu gaan.
Remblokken achter vervangen is een drama. Heb dit laten doen bij de dealer gelijk met een set nieuwe banden.
Wat de koffers betreft.
Als de motor op de middenbok staat gaan ze makkelijker open dan op zijstandaard.
Als je de motor overneemt rij eerst een tijdje rond en leer de motor kennen.
Dan in het voorjaar bougies en oliefilter en olie vervangen eventueel remolie dan kun je nog vele jaren ermee rond rijden.
Mocht het toch gebeuren dat tijdens het rijden de brandstofpomp niet meer werkt.
Een snelle oplossing zorg dat je een koppelstuk en 2 slangklemmen bij je hebt.
Pomp los koppelen en koppelstuk ertussen klaar.
Mits je genoeg benzine in de tank hebt rij je weer.

Top dank voor de info!
 
En wat de brandstofpomp betreft, ik had die van mij met een diode bewerkt en vervolgens van 40.000 naar 120.000 gereden zonder problemen.
 
Jaaa, ik mag sinds vandaag ook in dit topic meedoen.

IMG_20240120_100558.jpg


Een 700 uit 2009 met 37k km er op. Het is blijkbaar een import, als ik het goed begrijp:

Untitled.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel mooi uit. Die van mij is rood, omdat ik dat een mooie kleur vind. Maar ik vind zo’n zwarte zo mooi dat ik bijna spijt heb. Gefeliciteerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ziet er heel mooi uit. Die van mij is rood, omdat ik dat een mooie kleur vind. Maar ik vind zo’n zwarte zo mooi dat ik bijna spijt heb. Gefeliciteerd.
Kijk, dat heb ik nou andersom. Ik had bijna een rode met meer kilometers gekocht omdat ik die rode zo mooi vond, maar deze reed toch ietsje lekkerder.
 
Laatst bewerkt:
En toch maar niet ruilen, denk ik 😉. Die van mij is uit 2008 en heeft nu 23.000 op de teller.
 

Bijlagen

  • F213FD80-98AD-4FF1-9EC7-D815BDBAA50D.jpeg
    F213FD80-98AD-4FF1-9EC7-D815BDBAA50D.jpeg
    335 KB · Weergaven: 0
  • Geweldig
Waarderingen: Lert
Men zegt dat het een lelijke motor is. Van achter misschien, ja - maar verder vind ik het wel een geslaagd ontwerp.
 
Men zegt dat het een lelijke motor is. Van achter misschien, ja - maar verder vind ik het wel een geslaagd ontwerp.
Tja, nu trek je bij mij een beerput open 😉. Maar ik zal het kort houden:

Ik heb in 1986 een CX500 gekocht. Werd toen door andere motorrijders uitgelachen: lelijk, ‘plastic maggot’, te weinig vermogen. Fast forward naar 2024: heb een hoop mooie ritten gemaakt op die CX, ben al meer dan 20 jaar voorzitter van de Nederlandse club, hoop vriendschappen aan overgehouden en de CX is inmiddels geliefd bij de jeugd als basis voor een caféracer.

Daar heb ik van geleerd me niet al te veel van meningen van anderen aan te trekken. Smaken verschillen nu eenmaal. En ik zie een grote schare fans van de Deauville. Lelijk vind ik beide modellen zeker niet.
 
Laatst bewerkt:
Jemig ik heb een probleem aan de Deauville gevonden...

Je kan 'm geen jaar laten staan zonder voorbereiding..... Wat een Kl*t* ding...:(

Even in het kort:
Mijn brommert kwam van het ene op het andere moment stil te staan zonder enige voorbereiding en met goedkope supermarkt E-10 benzine in de tank. Door diversen omstandigheden is die een half jaar lang niet 1x gestart. Tijdens een kort probeersel liep die nog wel stationair maar kwam niet meer op toeren en als je al weg kon rijden met veel slippende koppeling of bergje af zat er totaal geen puf in.
Weer in de hoek gezet en al met al een hoop andere dingen en weer een dik half jaar verder.

Maar na een beetje zoeken ook weer goed nieuws.:)

Ik heb de tank verwijderd en de brandstofomp unit verwijderd en dat zag er ook allemaal nog haar fijn uit.
Tank leeggemaakt en geconstateerd dat deze er na 14 jaar nog prachtig uit ziet van binnen.
De hele brandstofpomp en alles er om heen even flink nat gespoten met CarbCleaner en weer in elkaar gezet.
Daarna de Airbox verwijderd en de sproeiers/verstuivers ( denk ik) er uit gehaald en ook helemaal afspoten met CarbCleaner.
Alles weer in elkaar gezet en 5 liter benzine er ingekiept en Voila daar deed ie het gewoon weer.👍
Naar de pomp gereden dit keer een Total station en halve fles van Carb/Injectie reiniger in de tank geleegd en vervolgens volgetankt.

Ik heb daarna een flink rondje gereden en 'm daarbij lekker door getrokken.
Alles weer als vanouds.... :]

Wat een h**rlijk ding *O*


Om even in te haken op 1 vd vorige topics; Nee het is niet een spannende motorfiets, maar wel een heerlijke toerbrommert. Niet supersnel maar naar mijn idee voldoende snel voor dagelijks gebruik. Waar mag je nog harder dan 120/130 km/h?
Hoewel je af en toe even op je kiezen moet bijten over hoe al dat plastic in elkaar zit en hoe je voor sommige kleine dingen eerst 3 andere dingen moet loshalen. Maar gelukkig gaat hij niet zo vaak kapot dus hoeft het er ook niet heel vaak af. Blijkt nu wel weer, letterlijk zo in de hoek gezet, ff brandstof systeem schoonmaken en niks aan het handje. Volgende keer als ik m voor langere tijd parkeer zal ik m beter verzorgen...
Volgende keer kan je er ook motor forte ingooien, werkt het ook weer. Ik kan mij dit ook herinneren van de deauville, die vond oudere benzine niet zo leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan