Honda Dominator NX650 '88

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyber--

Die hard MF'er
1 aug 2007
895
1
Alphen aan den Rijn
Wegens overcompleet: een Dominator uit 1988.

Ik heb de dominator vorig jaar van de eerste eigenaar (Eigenaar had bouwjaar 1942) gekocht die de fiets het grootste deel van haar leven in zijn schuurtje in Spanje had staan. Toen ik de fiets kocht zat er ook nog een oud kenteken (zonder EU sticker) op. Deze is natuurlijk al vervangen en voorzien van een MF sticker. Afgelopen winter heeft ze mijn zusje door weer, wind en plakken ijs en sneeuw elke dag naar haar werk gebracht!

De fiets heeft zo'n 19.500 kilometer gemaakt en ziet er voor de leeftijd best aardig uit. Hier en daar kleine schade, meest noemenswaardig:

-Het is de versie met het kleine ruitje, deze is door gebroken (in de schuur gevallen), zit momenteel met tape in elkaar. Ik heb een hoog ruitje erbij gekocht, maar nog niet gemonteerd.
-Een bout waarmee de beschermer van de uitlaten mee vast zit is afgebroken, deze probeer ik nog te vervangen!

Voordelen:

-Genoeg profiel op de banden (wel oud)
-Nieuwe kettingset
-Roestgaten in uitlaten dichtgelast met RVS (beetje Ducati aan deze fiets! RVS kwam van een oude Ducati demper) en met uitlaatverf overspoten.

Momenteel liggen de uitlaten nog in de schuur, dus testritjes moeten even op zich laten wachten. Remschijven zijn nog goed, blokken zit - volgensmij - genoeg voering op voor een winter. Hele remmerij is wel nog anno 1988, dus waarschijnlijk wel de moeite waard om even na te kijken! Remklauw voorkant heeft een revisie gehad, remt weer als nieuw! Blokjes kunnen nog makkelijk een seizoen mee.

Vraagprijs: als ik mijn fiets vergelijk met de andere fietsen op marktplaats, denk ik dat €1250,- €1100 €998 een best redelijk bedrag is. Bieden mag natuurlijk ook!

Reden van verkoop: had de motor als pekelfiets, maar een warme leaseauto met tankpas is toch aantrekkelijker als het buiten koud is..

Pics!

Rechterkant:
dsc0078tx.jpg


Linkerkant:
dsc0090g.jpg


Dash:
dsc0080l.jpg


Voorkant:
dsc0079tu.jpg


Achterkant:
dsc0084wn.jpg


Blok aan de rechterkant, notice de missende bout van de uitlaatbeschermer:
dsc0083bj.jpg


De inmiddels gemonteerde uitlaten:
dsc0085z.jpg


Achterband:
dsc0081za.jpg


Voorband (droogtescheurtjes!):
dsc0082fd.jpg


Typeplaatje:
dsc0092ap.jpg


Stuurgebeuren:
dsc0096ty.jpg


Edit: vraagprijs aangepast, bieden mag nog steeds!
 
Laatst bewerkt:
Best prijzig voor een motor uit 88

Prijs is nog wel over te praten (blijft een vraagprijs) maar zoals ik in de startpost al aangeef: ik heb gewoon gekeken wat anderen er voor vragen, en daar een prijs op bedacht.

Het blijft natuurlijk een bijna volledig originele motor met een hele mooie kilometerstand, die je voor minder dan 50 euro een jaar kunt verzekeren.
 
hallo Cyber -- GTS1000

ik heb voorig jaar ook een honda nx 650 dominator geckocht van het bouwjaar 1991 met 25.500 km op de teler en heb betaald 1.000 eur nie te veel he .
ik betaal toch wel meer dan 50 eur perjaar aan verzekering , hoe komt ?
je moter die je te koop heb staan ziet er op het eerste zicht goed uit .
het is aleen spijtig dat wij belgen voor een moter uit NL rond de 900 eur in voer moeten betalen .

groetjes en sukses met de verkoop .
 
Vraagprijs ondertussen aangepast naar €1100. Misschien dat dat beter in de buurt komt. Ze staan duurder op marktplaats, met veel hogere kilometerstanden, maar misschien zijn die dan belachelijk geprijsd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan