Honda Integra scooter-motor

Ik weet dat er op zowel voor als achterwiel een krans met (abs) sensor zit. Welke echter de afstand registreert is van buitenaf niet te zien.Ik heb net mijn integra op de bok gezet. Contact aan, op mijn trip meter gekeken 793,1. Achterop het zadel gaan zitten waardoor het voorwiel omhoog komt. Een vriend van mij heeft met de hand het wiel gedraaid. Wij denken zeker 100 meter ( van 793,1 naar 793,2). Maar helaas hij bleef op 793,1 staan. Toen het achterwiel draait veel zwaarder maar ook geen verandering. Kan zijn dat we niet genoeg gedraaid hebben. De motor staat binnen op een plek waar ik hem niet kan laten lopen. Dus het moest met de hand. Onze gok is dat het achterwiel de afstand registreert omdat we het voorwiel echt veel hebben gedraaid.
Ik kan je dus op dit moment niet helpen. Ik neem aan dat jij het achterwiel niet kan laten draaien op de bok.
Zou een Honda dealer het je kunnen vertellen. Of zet de boormachine tegen het voorwiel en test op die manier.
Succes
 
Rvandereem, dank voor jou ( re )actie. Ik verwacht als de motor op de bok staat en je geeft gas dan gaat volgens mij de km teller niet lopen. Testen gaat moeilijk want de motor staat in Duitsland. Heb vanmorgen wel een stukje op gereden en direct verliefd. Wil hem graag kopen zit alleen met de km's. Zou maandag is bellen met Honda om het eea te vragen.
 
Ik moet toch aannemen dat een Honda dealer weet van welk wiel het signaal opgepakt wordt.
Ik kan morgen wel mijn motor naar buiten brengen en kijken of je verwachting juist is. Dus ik zet hem op de bok en laat hem draaien. Als hij inderdaad niet telt dan kan het dus alleen maar op je voorwiel zitten. Morgen hoor je van me.
 
als ik het mij goed herinner gaat de achterwiel niet draaien als hij op zijn bok staat.
bij de andere scooters wel.
maar honda had hier meende ik een beveiliging ingebouwd maar ik zal het wel horen.
 
de integra doet er standaart 5,3 sec over met schaken als je perfect schakelt van 0-100 automaat 5.7 net zo snel als de gp800 standaart d modus trager.
 
Mijn Beverley had tractiecontrol en daar draaide inderdaad het achterwiel niet op de bok. Te groot snelheidsverschil tussen voor en achter schakelt de control in. Ik dacht dat de Integra alleen maar abs heeft. En nu ik daarover nadenk is dat zo want een van de redenen dat andere banden heb is omdat mijn achterwiel te vaak spinde bij nat weer of gruis op de weg.
Ik zocht dus een band met meer grip.
 
ja de integra heeft inderdaad geen tractie controle.
maar daar heeft het ook niet mee te maken.
honda heeft naar mijn weten bij de integra een beveiliging ingebouwd dat hij op de bok de achterwiel niet mee draait bij gas geven.
maar daar is maar 1 manier om daar achter te komen of mijn veronderstelling juist is.
want volgens mij kon je een integra ook niet op een testbank zetten om dezelfde reden.
en nu weet ik ineens de reden haha.
de beveiliging zit hem in de voorwiel.
zolang de voorwiel niet draait gaat de achterwiel niet mee dus kun je wel gas geven maar er gebeurd niks.
op een testbank draait normaliter ook alleen de achterwiel en staat de voorwiel vast dus doet de motor van de integra niet mee. zonder een draaiende voorwiel.
succes morgen dus.
 
@ rvandereem

ik zou toch zweren dat we eerder eens hebben doorgenomen dat de
sensor voor de snelheid wordt weggepakt bij het motorblok... ik dacht ergens in de buurt van het kleine tandwiel?
Discussie was dacht ik ergens in 2014 (kan zelf even niet checken)

De V/A wiel sensors gaan in eerste instantie naar ABS modulator, vanaf daar wordt het via schema moeilijk inschatten, maar acht persoonlijk de kans dat ze de snelheidsmeter en of kilometerteller aansturen niet al te hoog in.
 
Laatst bewerkt:
Webengine
Je hebt helemaal gelijk. En het kwam van mijzelf. Had te maken met mijn vergroten van achterkettingwiel ( dus rotatiesnelheid achterwiel) en toerental motor/uitgaande as van pignon. Dit alles om te bepalen waar kilometertellerafwijking vandaan komt. Omdat op die uitgaande as de fietssnelheid gemeten wordt middels pignon toerental en vaste Honda pignon/ kettingwielverhouding zal daar vanuit logischerwijs ook de afgelegde afstand gemeten worden.
Dit betekent dat de vraag van Donnie met nee beantwoord moet worden. Km teller staat alleen in verbinding met achterwiel (middels ketting naar pignonas) en niet voorwiel.
Dank voor mij wakker maken. Dat krijg je van een een slapend forum.
Ciao
Roland
 
Dank voor mij wakker maken. Dat krijg je van een een slapend forum.
Ciao Roland
Morguhh,
geen probleem we zij er om elkaar aan te vullen.


@Donny
ondanks dat het bij het blok wegkomt durf ik het niet met zekerheid te zeggen, mogelijk dat iemand het in de komende dagen even kan proberen.

Mvg. Jan
 
nee donnie want als het goed is draaid het wiel niet als je hem op de bok zet en maak je dus ook geen meters
 
Nou Sossa en Donnie , heb hem net op de bok gezet , gestart in de versnelling en..... het achterwiel draait als een tierelier. Dat verklaart ook wat ik eerder meegemaakt heb bij optrekken vanuit stilstand op gladde ondergrond spinde mijn achterwiel. Paar keer meegemaakt.
Ik kan dus alleen maar concluderen dat er geen blokkering is bij stilstaand voorwiel. Mijn conclusie is ook dat de Integra een basis motor is met alleen sbs als extra. Helemaal niks mis mee. Kan er ook niks stuk gaan.
 
AH top !!!! Ik dank Jullie vriendelijk. Knoop door gehakt. Morgen de verkoper mailen voor akkoord.
Zaterdag integra ophalen !!
 
cool dan betekend het gewoon de de tuners geen flauw idee hebben wat ze met een integra aan moeten op de testbank haha.
ik had het toch echt gelezen vandaar.
alleen maar mooi
 
Kortom Donny koop een 750 en prak er uiteindelijk in plaats van een 39 een 41 tand achter tandwiel op om lekker een beetje meer te kunnen genieten van wat wars staat op de opa aka Honda filosofie :]
 
ja dat roep ik altijd hier haha.
koop de 750 en doe daar de tandwiel van de 700 onder .
dan is die sneller dan de standaart gp800 of aprilia srv850 van 0-100
 
Ik kan ook het tandwiel achter vervangen toch ?? Verwacht dat ik achter wel zelf kan vervangen. Voor denk ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan