Honda nsr 125 Uitlaat

19 okt 2023
20
8
Beste allen!
ik heb recent een Nsr 125 gekocht, rijdt er met veel plezier op en loopt als een tierelier. Echter valt mij op dat hij wel heel erg weinig kracht heeft op lage touren, opkomen op 3-4000 touren gaat lastsig en het duurt lang voordat ik tegen de powerband aan kom. als hij eenmaal hoogtourig zit dan is hij erg rap. weet iemand hoe dit kan komen? heb op andere 2t 125 motoren gereden en die trokken wel allemaal gewoon prima laagtourig weg.
verder zit er geen inlaatgebrenzing meer in en nog wel een std uitlaat. loopt nu rond de 130. Ben dus opzoek naar een leuke vlotte uitlaat voor als het mogenlijk is onder de €200... heeft iemand suggesties? en ook wat ik verder nog kan doen naast de cdi en rc controller om hem Vlotter te krijgen (in dus zowel optrek als top).
En welke sproeiers moet ik gaan gebruiken na de nieuwe uitlaat en inlaatbegrenzing eruit, wat kan ik hbet beste proberen qua gasnaald en sproeiers etc,
Alvast bedankt!

Mvg
Martijn
 
Laatst bewerkt:
Ik ken deze motoblokken specifiek niet, maar kan het niet zijn dat je powervalve vast zit?
Eerste stap bij dit soort klachten is even de powervalve en carburateur schoonmaken.
 
Ik ken deze motoblokken specifiek niet, maar kan het niet zijn dat je powervalve vast zit?
Eerste stap bij dit soort klachten is even de powervalve en carburateur schoonmaken.
ik vond dat hij ook erg vervuild was toen ik de uitlaatport in keek, dus zal deze binnenkort schoonmaken, dank!
 
De standaard uitlaatbheeft een restrictie. Volgens mij heb ik je ook links gestuurd naar een Engelse site waarop o.a. een handleiding staat om die restrictie eruit te halen. Dat is wel laswerk. Het blijft wel een oude tweetakt, natuurlijk. Zal nooit een koppelmonster worden.
 
De standaard uitlaatbheeft een restrictie. Volgens mij heb ik je ook links gestuurd naar een Engelse site waarop o.a. een handleiding staat om die restrictie eruit te halen. Dat is wel laswerk. Het blijft wel een oude tweetakt, natuurlijk. Zal nooit een koppelmonster worden.
Ik had naar de uitlaatbegrenzing gekeken, echter zit dit plaatje bij mij niet direcht aan het einde van de uitlaat. online lees ik dat deze ±20 cm verder in de bocht zit. ik twijfel eraan om deze hier met een sleuf open te slijpen(dus niet doormidden) en dan dit plaatje lis te krijgen door de laspunten door te boren. ik weet alleen niet of dit dan wel de moeite waard is. Zal er een groot vermogenverschil in zitten? of is het dan echt wel eigenlijk nutteloos en beter om een snellere lichtere pijp te kopen?
 
,,
hij loopt goed en de cdi is ontgrenst en de pv controller niet. Nu heb ik laagtourig weinig kracht en bij 7,500 of hoger gaat hij als een malle.
Ik dacht misschien zit mijn pv vast op de open stand, maar ik had de servo losgemaakt, en door dan aan de kabels die de pv besturen te trekken gaat de powervalve goed dicht(en hoorbaar geluid dat hij open en dicht klapt). Als ik de powervalve servo kabel los maak, en dan op de volledig open stand zet. Dan heb ik voor mijn gevoel redelijk dezelfde power(laagtourig weinig en hoogtourig veel). En als ik de PV handmatig dicht zit, dan heb ik eigenlijk nogsteeds hetzelfde, terwijl ik lees dat met de pv dicht dat hij in princype niet goed in de powerband zou moeten komen. Maar hij heeft op 7000-7500 touren moeite(soms licht gestotter) en daarna komt hij goed op gang.,,

Ik heb achter het probleem gekomen, ik had de uitlaat eraf gehaald om even naar binnen te kijken, en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat er een van de twee powervalve kleppen mist???!?. ik heb deze niet terug gevonden in de uitlaat, het lijkt alsof hij afgebroken is. gelukkig, want dit verklaart een hele hoop over mijn power probleem. Maar nu zat ik een beetje te zoeken naar zo een klepje en kwam ik er achter dat deze niet veel te vinden zijn, terwijl ik zelf zou denken dat het een universeel onderdeeltje is?. Heeft iemand enig idee of dit een universele is die wel nog te vinden is? of iemand diehem toevallig heeft liggen?

ik ben benieuwd, alvast bedankt
IMG_1534.JPG
 
Ik heb destijds toch verbazend veel gewoon via een (enthousiaste) dealer kunnen kopen. Deze man is helaas gestopt. Ik zou het eerst daar proberen.
Ik zie dat cmsnl de flapjes op voorraad heeft. 1998 - france, heb ik gevonden. B
 
ik heb ook eigenlijk alelen de flap op ebay kunnen vinden, ik zal vanmiddag even langs leertouwer in soest rijden in de hoop dat zij er toevallig nog eentje hebben liggen, anders moet het denk ik maar ide van ebay worden. Dank voor het meedenken!
 
Helaas is die op ebay de verkeerde, ik kan verder tot nu toe niks vinden. Wel eentje voor de nsr150sp maar ik lees dat deze uitlaatport vrij anders is helaas..
 
Tja ik heb verder ook niks kunnen vinden helaas….is er geen forum of een Facebookgroep van deze motoren?
 
Dank voor het mee denken. Vind een extra kopen voor onderdelen een beetje duur, al helemaal aangezien de motor met een jaartje ingewisseld zal worden. ik zal kijken of ik het daar kan vinden. dank
 
De standaard uitlaatbheeft een restrictie. Volgens mij heb ik je ook links gestuurd naar een Engelse site waarop o.a. een handleiding staat om die restrictie eruit te halen. Dat is wel laswerk. Het blijft wel een oude tweetakt, natuurlijk. Zal nooit een koppelmonster worden.
Ik heb de uitlaat eraf gehaald. en ik heb met een stuk ijzerdraad gevoelt of bij de tweede lasnaad een ring zit, echter voel ik deze niet en lijkt de uitlaat volledig glad. ik denk dat ik dan een ontgrensde uitlaat heb? of kan hij ook ergens anders zitten? (ben er in eidergeval achter dat ik een powervalve flap mis, dit zorgt natuurlijk voor de lage koppel op lage touren.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan