honda pcx 125 in europa in 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een vraagje over kleur van het Ermax +25 scherm:
je kunt het in 4 versie krijgen:
010101P18
Clear
010102P18
Smoked (bruin doorzichtig)
010103P18
Light Black (?)

Ik heb zelf de 25 cm light black
Scherm is geheel zwart maar je kan er nog wel doorheen kijken
Past goed bij een zwarte pcx vind ik persoonlijk
010104P18
Gray (grijs dorzichtig)

de 3e variant is 101 euri. de overige 92.

Ik vroeg me af of alle schermen dat zwarte onderste gedeelte hebben, of niet?
Ik zou zelf een grijs scherm willen, maar dan zonder zwart gedeelte.
 
Ik was het volgende plaatje kwijt in de OP, toch wel zonde aangezien die best interessant is:

full


edit: bron: BaoThi_1647's Library
 
Laatst bewerkt:
Beste PCX rijders. Ik heb ze op voorraad. Topkoffer, met topkofferdrager en bagagedrager speciaal voor de Honda PCX. Inclusief montagehandleiding. Zeer eenvoudig zelf te doen. Complete set € 110,50 Voor interesse en foto's even een pb'tje mailen. In de topkoffer past 1 integraalhelm.
full
 
Vandaag heb ik m opgehaald, mn zwarte pcx125 en meteen 170km naar huis gereden. Heerlijk om mee te rijden en meteen al leuke reacties!

De bobbel in t zadel zorgt ervoor dat je niet goed en te dicht op het stuur zit. Toen ik later uit vermoeidheid (170 km in 1 ruk gereden) bovenop de bobbel ging zitten, zat ik plots wèl goed: armen en benen gestrekt. Dus die schroef ik er snel vanaf.

De scooter went snel, want na 40 minuten ging ik al langs rijen auto's heen en hup langs een treuzelaar op n 70km/pu weg.

Heerlijke bochtige wegen met prachtig asfalt door het lentebos met de geur van dennenappel, ik rijdend met een enorme smile op mn bek. Dat heb ik al die jaren gemist, bedacht ik me. Top ding :)
 
Vandaag heb ik m opgehaald, mn zwarte pcx125 en meteen 170km naar huis gereden. Heerlijk om mee te rijden en meteen al leuke reacties!

De bobbel in t zadel zorgt ervoor dat je niet goed en te dicht op het stuur zit. Toen ik later uit vermoeidheid (170 km in 1 ruk gereden) bovenop de bobbel ging zitten, zat ik plots wèl goed: armen en benen gestrekt. Dus die schroef ik
De scooter went snel, want na 40 minuten ging ik al langs rijen auto's heen en hup langs een treuzelaar op n 70km/pu weg.

Heerlijke bochtige wegen met prachtig asfalt door het lentebos met de geur van dennenappel, ik rijdend met een enorme smile op mn bek. Dat heb ik al die jaren gemist, bedacht ik me. Top ding :)

Deel je bericht wat kan scooter rijden leuk zijn
Veel plezier met pcx
 
Het viel me op dat het klepje van het dashboard niet goed sluit. er zit een halve cm speling op. Misschien niet veel, maar toch slordig. Hebben jullie dit ook?
full
 
Vandaag een stuk gereden met mn vrouw achterop en het was dik genieten. Wat rijdt die pcx smooth zeg!

Heb de bobbel van t zadel gehaald en dan zit je ècht goed, king of the (smaller) roads. Heb nu alleen 2 gaten in de buddy :( s ff een mooie oplossing voor vinden.

En eh nogmaals: in hoeverre zal je bij het Ermax +12cm daadwerkelijk door t ruitje kijken?
Ik heb t licht zwarte in bestelping, maar denk dat donkerzwart mooier is. Daar zal je echter nauwelijks doorheen kunnen kijken.

Ook ik moet s gaan kijkeh voor eeh stuursteun voor mn htc hd2 smartphone, want ik heb al n paar keer naar de goede weg moeten zoeken en stukken met mn smartphone in mn hand gereden (tomtom staat erop), omdat ik dan alleen de snelwegen ken.

Zou zo'n fietsstuurklem wel stevig genoeg zijn? Zag iets op de site van halfords.
Ook heb ik geen flauw idee hoe je een oplader kunt inbouwen. Hebben jullie gewoon n sigarettenlader ingebouwd?
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een ermax ruit maar het laag model ( vond ik veel mooier ) zit goed uit de wind en ziet er sportief uit doet de scooter ook wat groter lijken.

Heb ook mijn garmin op het stuur gemonteerd zie foto 2.

[afbeelding]

[afbeelding]

Door middel van dit steuntje.

[afbeelding]

Ben nog opzoek naar Xenon lampen of Xenon look voor de PCX maar aan het HS5 model is niet te komen. Heb wel al mooie led stads lichten gemonteerd .


Deze oplossing voor de navi vind ik erg fraai, maar ik zoek er dan eentje met n uitschuifbare houder, zodat mn htc erin past


Ermaxscherm (25 cm) zoals gezegd gemonteerd maar vond het niet mooi dat de cockpit vanaf boven zichtbaar werd
Heb dit opgelost door het Ermax scherm over het orgineel te plaatsen
Wel even bezig geweest met het terug plaatsen van sierstrip maar over resultaat tevreden
Holland motor sport een email gestuurd of zij al gebruikerservaringen hadden over de jcosta vario
Zij hebben deze ook in hun programma


Heb je wat foto's van je dubbele ruit?? Zou ik erg op prijs stellen :)

En ik kan niet vaak genoeg zeggen: wat een enorm verschil met de zithouding, nu ik die bobbel van het zadel heb gehaald. Ik zit echt heel lekker nu!!
 
Laatst bewerkt:
Het dashboard-klepje heb ik inmiddels opgelost door het sluitmechanisme los te halen opnieuw vast te zetten. Het sluit nu wel netjes.

Voor degenen die het steuntje van de zitting gehaald hebben:
Zit je nu op de gaten of er nog net voor?

Waar de gaten zitten loopt de zitting omhoog waardoor er dus ook een (kleinere) bult overblijft. Als je ervoor blijft, dan zouden de gaten redelijk eenvoudig af te dekken zijn met een bout met een platte kop en eventueel een grote ring eronder of zo.
 
ik zat ook aan zoiets te denken ja. Volgens mij zit ik wel precies op die gaten, maar denk niet dat ik t zou vielen. s ff kijken welke maat bout.
 
Ik heb de boutgaten afgeplakt met sterk ducttape en daaroverheen een antislipmatje gedaan van het merk Booster. Zelf zit ik net iets voor de gaten, Zie foto.
full
 
ik wist dat, maar 2 bouten met bijv een plastik dopje erover lijkt me mooier. hopelijk kan er n bout ingedraaid worden vanaf de andere kant.

Welke maat bout is t?
 
Ik was op zoek naar een routeplanner-steun voor op de motor. Ik heb een TomTom GoLive, en zag daar zo even geen motorsteun voor, of heel duur. Op ebay vond ik dit: ME-USDM: 4.3" 5" 6" Dash Beanbag Friction Mount for TomTom ONE XL XXL VIA START | eBay

Ik zag dat dit een universele houder was voor meerdere merken. De hoes is waterdicht tijdens lichte regen, zeggen ze... Nu rijd ik toch alleen met mooi weer, dus voor mijn niet zo belangrijk, maar gezien de prijs incl verzending van ruim 16 euro, was het te proberen.

De 15e besteld en vandaag de 27e binnen, en dat is ook wat hun beloven, ruim twee weken besteltijd voor Europa. In 10 minuten was hij gemonteerd en moet zeggen, het ziet er allemaal prima uit. De rits in de hoes in een waterdichte uitvoering en door het plastick heen laat de tomtom zich prima bedienen. In de hoes zitten rubber vulplaatjes om de routeplanner strak te monteren Tot nu toe denk ik, zeker voor die prijs, een aanrader. En nee het is niet mijn broer, en ik heb ook geen aandelen
134246632.jpg


134246643.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat zijn nog eens leuke tips. Heb er direct ook één besteld.

Ps, nog liefhebbers voor een topkoffer incl bagagerek en alle bevestigingsmaterialen speciaal voor de Honda PCX? Ik heb er nog een paar op voorraad. De goedkoopste aanbieding die er is. Voor info ff mailen naar j.berg25@chello.nl
full
 
ik heb deze ook, maar dan bij Halfords vandaan. ook voor rond de 15 euro. ( ook ik geen aandelen)Ziet er op de foto hetzelfde uit en bevalt goed( op de reflectie na en tegen de zon in rijden) en heb hem op mijn spiegelsteun gemonteerd omdat er een kap zit over mijn stuur(SW)
En de stroomvoorziening komt uit een sigarettenaansteker uit het opbergvakje, wat weer sluit nadat ik er een hoekje uit had gezaagd voor het snoer.
groet.
 
Goede morgen allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn vader heeft een pcx125 gekocht en is opzoek naar wat onderdelen om hem te verfraaien.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een vervangingsuitlaat? en scheelt dat nog in vermogen?

Alvast bedankt
 
ik lees weer goeie ideeën hier :)
sigarettenaansluiting in t opbergvakje zal ik gaan doen, pda houder is besteld, topkoffer net bezorgd op mn werk (zeer snel motorkleding zaanstad!).

ben nog wel benieuwd naar meer ervaringen met zo n jcosta koppeling en dan vooral topsnelheid, acceleratie, benzineverbruik, schakelgedrag tijdens rijden.
 
staat zo n ding bij zaanstadmotoren te koop, (althans daar heb ik m zien staan), weet niet zo goed wat ik er van moet vinden....
 
ik lees weer goeie ideeën hier :)
sigarettenaansluiting in t opbergvakje zal ik gaan doen, pda houder is besteld, topkoffer net bezorgd op mn werk (zeer snel motorkleding zaanstad!).

ben nog wel benieuwd naar meer ervaringen met zo n jcosta koppeling en dan vooral topsnelheid, acceleratie, benzineverbruik, schakelgedrag tijdens rijden.

Ik rij nu ongeveer 2 weken met een jcosta en ben zeer tevreden
Vooral in gebied van 30 tot 90 trekt de pcx sneller op dan orgineel
Bezineverbruik lijkt het zelfde ( blijft moeilijk meten met een kleine tank)
Topsnelheid wind tegen gelijk maar wel makkelijker tussen de 90 en 100
Met wind mee nu 1 keer 120 op de teller ( vind dat eigenlijk niet belangerijk)
Gekocht bij holland motor sport
Tevens een 25 cm ermax raam erop en scheelt veel wind op borst maar vind de pcx wel onstabieler op het voorwiel misschien heeft iemand ervaring met de 12 cm ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan