Honda Rebel 250cc afstellen

Baarts

MF veteraan
28 aug 2010
2.561
0
Utrecht
Facebook
Hallo allemaal!

ik kan een honda rebel 250cc kopen van een vriend van mij.

Ding heeft een aardige tijd stil gestaan de accu is ook aardig dood. Na hem met startkabels gestart te hebben duurde het een hele tijd voordat die stationair wou blijven draaien zonder choke en gas bij.

Uiteindelijk kon ik er een rondje op rijden maar het gas reageerde niet lekker en als je ff doortrok en weer afzakte dan zakte die onwijs terug in het gas en valt die (bijna) uit. Hij blijft alleen goed lopen als je het gas er goed op houdt en hem flink in de toeren laat hangen. Het gas reageerd ook niet constant en altijd even goed, er zit aardig wat speling op.

Hij ratelt verder niet, klinkt goed, rookt niet en schakelt prima.

Het lijkt mij dus dat de carburateur en het gas schoongemaakt/afgesteld moeten worden!
Nu dus de vraag of dit gemakkelijk is om te doen? Ik heb jaren aan brommers gesleuteld en de carburateur vaak genoeg in mijn handen gehad. Heb dus wel enige kennis van carbarateurs, gasschuifjes, pakkingen en gashendels.

Maar ik ben bang dat motoren toch hele andere koek zijn en ik straks alles verknal?

Het gaat om 1 carburateur.

Kan iemand mij wat tips en tricks geven over wat ik wel moet doen en absoluut niet.

Bij de garage zou het 150-200 euro kosten om te laten fixen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Groetjes

Baarts
 
Ik zou je carburateur gewoon ultrasoon laten reinigen. Dat kost de wereld niet en je weet dan zeker dat alle kanaaltjes gekuist zijn. Als je 'em dan weer netjes terug monteert en een verse luchtfilter in propt dan loopt 'ie vast al een stuk beter :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan