RebelPeter
MF veteraan
ATTENTIE: DEZE MF-link is (bijna) vol: ga voor nieuwe berichten naar:
en doe wat ik aan het eind van het eerste bericht vraag: zet dus voorlopig 1x precies 1 berichtje er in van jou achter mijn eerste bericht of achter andermans 1e bericht.
Zijn er nog meer berijders van deze motor: Honda Rebel, liefst de 450 en in het candy glory red (rood) zoals ik er één van heb? Laat dan wat horen hier. Punt is dat de mijne nu (aug 2005) even stil staat vanwege een technisch mankement maar straks weer moet gaan rijden en dan zou het leuk zijn om contacten te hebben. (NB: sept 2005 motor rijdt weer .. en hoe!)
Ik heb een foto in mijn profiel staan. Verder ben ik de motor aan het repareren en daarvan plaats ik fotos hier bij het onderdeel "Brikken en Klassiekers". Daar staan ook oudere 'motoren' die ik ooit bereden en onderhouden heb: een zundapp, een cb125 (K?) en een cb400f. Resp. in 1970, 1972, 1978 - 1986, daarna dus de rebel, dus vanaf mei 2005. Daartussen alleen maaar auto's ...
Intussen (oktober 2006) bezit ik een tweede (zwarte) rebel 450 en die probeer ik berijdbaar te maken. Ik zit er dicht bij maar mis nog wat zaken: lees vanaf ca. pagina 5 wat ik nodig heb! Vooral de tank blijkt de verkeerde te zijn: HELP ME!!
Ook intussen heb ik ook nog eens 2 extra blokjes open gemaakt: dus ik kom ruimer in mijn spare parts te zitten. Als je ook een rebelrijder bent en samen iets wil ondernemen, ritten maken of rebels onderhouden .. laat het me weten. Samen is altijd leuker.
Per juli 2007 heb ik zelfs 4 rebels(-frames) op mijn naam staan, waarvan 1 rijdend, 1 bijna rijdend, 1 schademotor en 1 die helemaal uit elkaar is gegaan en deels in onderdelen al weer is doorverkocht of hergebruikt: zo gaat dat! Het is mijn bedoeling om een werkpaardje te hebben (daar rijd ik woonwerk mee als het zo uitkomt) en een showpaardje, die zoveel mogelijk origineel is en vooral alle mogelijke blingbling heeft.
Laatste status is: nieuw (rood natuurlijk!) gespoten tank en spatborden, poedergecoat frame en achterbrug, mooi wielen, nieuwe knipperlampjes, meerdere blokjes waaruit ik nog een optimale moet samenstellen, dito de carburateurs, redelijk mooie set uitlaten. Met dank aan al mijn rebelvrienden die ik intussen (aug'08) heb gevonden hier op het net en die me hebben geholpen al die dingen te vinden.
Wat ik vooral nog zoek is een mooie originele accubak met de witte letters Rebel 450
ik leer de weg in rebelland al aardig kennen nu. Alle soorten reacties zijn welkom, technisch of gewoon voor de gezelligheid of een rit, dus kom maar met commentaar en misschien tot ziens!
Als je nieuw bent en deze site ontdekt hebt, neem contact op met me, ik zet je er met alle plezier bij. En of het nu een 250 of een 450 is maakt me niet uit: van beide heb ik ook service manuals en instructieboekjes die altijd ter inzage beschikbaar zijn en soms heb ik dubbele en kun je ze van me over nemen. Maar neem ajb contact op en sluit je aan.
Mijn droom is een toertocht maken met een zo groot mogelijke sliert rebels en die dan ook op één foto zien te krijgen in een 'line-up' op een mooie lokatie .... het record staat momenteel (aug'08) op 6 maar daar moet snel eens wat aan gedaan worden, dames en heren!!! Zegt het voort ..... !!!
(Rebel)Peter
'87 Rebel 450
Arnhem (NL)
PS: deze pagine heeft al meer dan 80 vervolgpagina's, die je linksbovenaan kunt selecteren. Omdat er steeds meer rebels bij komen (en helaas er enkele weer weggaan) zal een kaart met waar de rebelrijders wonen steeds bijgewerkt moeten worden. Dit is de meest recente Rebelmap:
en doe wat ik aan het eind van het eerste bericht vraag: zet dus voorlopig 1x precies 1 berichtje er in van jou achter mijn eerste bericht of achter andermans 1e bericht.
NB: per 22 aug 2008: het nieuwe deel 2 is voorlopig op slot gegaan tot we hier aan het maximum aantal van 2500 berichten zijn gekomen ! Dus dat je niet kunt posten tot dan op die nieuwe is dan hierbij helder !
Zijn er nog meer berijders van deze motor: Honda Rebel, liefst de 450 en in het candy glory red (rood) zoals ik er één van heb? Laat dan wat horen hier. Punt is dat de mijne nu (aug 2005) even stil staat vanwege een technisch mankement maar straks weer moet gaan rijden en dan zou het leuk zijn om contacten te hebben. (NB: sept 2005 motor rijdt weer .. en hoe!)
Ik heb een foto in mijn profiel staan. Verder ben ik de motor aan het repareren en daarvan plaats ik fotos hier bij het onderdeel "Brikken en Klassiekers". Daar staan ook oudere 'motoren' die ik ooit bereden en onderhouden heb: een zundapp, een cb125 (K?) en een cb400f. Resp. in 1970, 1972, 1978 - 1986, daarna dus de rebel, dus vanaf mei 2005. Daartussen alleen maaar auto's ...
Intussen (oktober 2006) bezit ik een tweede (zwarte) rebel 450 en die probeer ik berijdbaar te maken. Ik zit er dicht bij maar mis nog wat zaken: lees vanaf ca. pagina 5 wat ik nodig heb! Vooral de tank blijkt de verkeerde te zijn: HELP ME!!
Ook intussen heb ik ook nog eens 2 extra blokjes open gemaakt: dus ik kom ruimer in mijn spare parts te zitten. Als je ook een rebelrijder bent en samen iets wil ondernemen, ritten maken of rebels onderhouden .. laat het me weten. Samen is altijd leuker.
Per juli 2007 heb ik zelfs 4 rebels(-frames) op mijn naam staan, waarvan 1 rijdend, 1 bijna rijdend, 1 schademotor en 1 die helemaal uit elkaar is gegaan en deels in onderdelen al weer is doorverkocht of hergebruikt: zo gaat dat! Het is mijn bedoeling om een werkpaardje te hebben (daar rijd ik woonwerk mee als het zo uitkomt) en een showpaardje, die zoveel mogelijk origineel is en vooral alle mogelijke blingbling heeft.
Laatste status is: nieuw (rood natuurlijk!) gespoten tank en spatborden, poedergecoat frame en achterbrug, mooi wielen, nieuwe knipperlampjes, meerdere blokjes waaruit ik nog een optimale moet samenstellen, dito de carburateurs, redelijk mooie set uitlaten. Met dank aan al mijn rebelvrienden die ik intussen (aug'08) heb gevonden hier op het net en die me hebben geholpen al die dingen te vinden.
Wat ik vooral nog zoek is een mooie originele accubak met de witte letters Rebel 450
ik leer de weg in rebelland al aardig kennen nu. Alle soorten reacties zijn welkom, technisch of gewoon voor de gezelligheid of een rit, dus kom maar met commentaar en misschien tot ziens!
Als je nieuw bent en deze site ontdekt hebt, neem contact op met me, ik zet je er met alle plezier bij. En of het nu een 250 of een 450 is maakt me niet uit: van beide heb ik ook service manuals en instructieboekjes die altijd ter inzage beschikbaar zijn en soms heb ik dubbele en kun je ze van me over nemen. Maar neem ajb contact op en sluit je aan.
Mijn droom is een toertocht maken met een zo groot mogelijke sliert rebels en die dan ook op één foto zien te krijgen in een 'line-up' op een mooie lokatie .... het record staat momenteel (aug'08) op 6 maar daar moet snel eens wat aan gedaan worden, dames en heren!!! Zegt het voort ..... !!!
(Rebel)Peter
'87 Rebel 450
Arnhem (NL)
PS: deze pagine heeft al meer dan 80 vervolgpagina's, die je linksbovenaan kunt selecteren. Omdat er steeds meer rebels bij komen (en helaas er enkele weer weggaan) zal een kaart met waar de rebelrijders wonen steeds bijgewerkt moeten worden. Dit is de meest recente Rebelmap:
Laatst bewerkt: