Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wordt mijn Rebel nu nog zeldzamer als ie ook nog eens met een GOOS embleem voorop rondrijdt?

Of zal er gewoon Honda komen te staan?

Mijn motor is voor controle en hoognodige reparaties (voorband, ketting+tandwielen, olie verversen) weggeweest en is nu zo goed als veilig.

Ik heb al ergens een Service Manual gedownload en geprint en wil de rest, indien mogelijk nu zelf gaan doen.

Als iemand interesse heeft in een Service Manual in pdf moet hij/zij het me maar laten weten.

Probeer nog even te ontdekken hoe ik afbeeldingen kan posten...
 
Laatst bewerkt:
Een indruk van mijn motor op dit moment...

full


Omdat hij klonk als een Harley ging ik op onderzoek uit.

De verbinding tussen beide uitlaten bleek te ontbreken, dit is reeds verholpen met een douchestang en daarna Gun Gum.

full

full

full


Waarom noemen ze een tanktas geen TANKKRAS???

full


De spiegels hebben reeds al iets van mijn poetsliefde meegekregen...

Wordt vervolgd, nog ERRUG veel onderdelen om te poetsen.

Ga binnenkort een paar weken op mijn Zundapp naar m'n werk zodat ik de Rebel eens met veel zorg kan gaan behandelen.
 
Laatst bewerkt:
s-de bruin dat harley geluid heb ik ook maar dat komt door mn open uitlaat dempers
( vind ik een prachtig geluid ) vooral als je wat toeren maakt
en wat die kras betreft mischien kun je m er nog uit polijsten anders mischien een spot repair ( plaatselijke reparatie zonder de gehele tank te hoeven spuiten )als t tenminste geen inktlak is
zou dat denk ik wel moeten lukken
 
auw, dat is wel een rebeltje die wat aandacht kan gebruiken. Welkom s_debruijn. ik denk dat je inderdaad hier een boel (zo niet alle voor de rebel bekende) informatie kan vinden.
Dat honda plaatje waar je het over had. Goos is een van de forumleden hier. Hij heeft een aantal verschillende plaatjes voor forumleden gemaakt. Volgens mij rijd er echter maar 1 rebel rond met goos op de voorkant want er is tenslotte maar 1 goos (oef. inkoppertje . .. . . . . nee ik doe het niet) ;-)
Proost goos
 
Nou ja, 't gaat om 't idee. Goos kán ze maken wilde ik maar zeggen. En ja s_debruijn, 't ziet er naar uit dat je nog veel uurtjes zoet bent. Succes daar mee!
Nou heb ik nog een vraagje: de hoeveelheid olie in de voorvork.
Het beroemde Clymer-handboek geeft op pagina 66 aan 114 cc per vorkpoot, op pag. 318 maar liefst zo,n 365 cc, terwijl ze mij bij de motorwinkel vertelden dat 't 235 moest zijn. Wie heeft dat klusje al eens gedaan en kan me meer vertellen?
 
het blijkt dat mijn probleempje met de snelheid begrenzing hoogstwaarschijnlijk ligt aan te weinig compressie.. moet dus eens snel mijn kleppen gaan stellen!
 
Ik heb al ergens een Service Manual gedownload en geprint en wil de rest, indien mogelijk nu zelf gaan doen.

Als iemand interesse heeft in een Service Manual in pdf moet hij/zij het me maar laten weten.
Ik heb wel interesse in een service manual, mijn emailadres staat in mijn profiel.
Alvast bedankt! :)
 
wie heeft ervaring met een grote beurt voor een rebel 450,het gaat mij vooral om de kosten hier van.
Ben zelf niet sleutelvaardig,dus begin erzelf niet aan.

bvd voor jullie reacties

Evert
 
Hey mensen, wat een drukte hier!

@S de bruin --> WELKOM. 'k heb in het verleden inderdaad wel eens van die logoos gemaakt. maar ik werk ondertussen bij een ander bedrijf. dus ff tussendoor wordt lastig. maar misschien zijn er mensen die een kunststof versie over hebben...?

@ Veus--> hoeveel exact zou ik niet meer weten ik weet wel dat het heel veel is vergeleken met de meeste motoren en ik moest een blikkie olie bij kopen omdat één niet genoeg was.
maar als je de poot vult tot ongeveer 100mm onder de rand dan is het meestal wel goed.
En je kunt het testen door de poot in te drukken, als er te veel in zit gaat de poot niet ver in. als er te weinig in zit dan voel je geen/weinig weerstand.

@ etpwn--> geen idee, k doe alles zelf. Maar reken maar op €65 euro per uur + materiaal.

@ de rest!! HALLOOO het motor seizoen is al sins 1 januari weer begonnen hoor!!!

Goos + rebel met vers rubber er op!
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen, wat een drukte hier!

@S de bruin --> WELKOM. 'k heb in het verleden inderdaad wel eens van die logoos gemaakt. maar ik werk ondertussen bij een ander bedrijf. dus ff tussendoor wordt lastig. maar misschien zijn er mensen die een kunststof versie over hebben...?

@ Veus--> hoeveel exact zou ik niet meer weten ik weet wel dat het heel veel is vergeleken met de meeste motoren en ik moest een blikkie olie bij kopen omdat één niet genoeg was.
maar als je de poot vult tot ongeveer 100mm onder de rand dan is het meestal wel goed.
En je kunt het testen door de poot in te drukken, als er te veel in zit gaat de poot niet ver in. als er te weinig in zit dan voel je geen/weinig weerstand.

@ etpwn--> geen idee, k doe alles zelf. Maar reken maar op €65 euro per uur + materiaal.

@ de rest!! HALLOOO het motor seizoen is al sins 1 januari weer begonnen hoor!!!

Goos + rebel met vers rubber er op!


Uhhhh..dat is 10 cm. :Y

En ja...ik heb het stof al van de Rebel gepoetst dus het seizoen is van start gegaan :]

* Ergens in het voorjaar ook maar weer eens een meetingkje met Duitsland rit organiseren ... mits er wat animo voor is of course *O*
{de zgn. NATTE CAKE RACE :o }
 
Laatst bewerkt:
Stof, heb het Handboek naar je mail gestuurd via Sendthisfile.

Via de downloadlink in je mailbox kun je het binnenhalen, is zo'n 37 MB.

Veel plezier ervan, ga zo het windscherm, kilometerteller en wat chroomdelen op de voorvork demonteren om ze te gaan poetsen.

Doe het graag... Zal er zeker niet slechter van worden!

Bedankt voor je reactie GOOS, wordt dus een serieuze zoekactie naar een front cover.
 
Stof, heb het Handboek naar je mail gestuurd via Sendthisfile.

Via de downloadlink in je mailbox kun je het binnenhalen, is zo'n 37 MB.

Veel plezier ervan, ga zo het windscherm, kilometerteller en wat chroomdelen op de voorvork demonteren om ze te gaan poetsen.

Doe het graag... Zal er zeker niet slechter van worden!

Bedankt voor je reactie GOOS, wordt dus een serieuze zoekactie naar een front cover.


Deze man op marktplaats heeft veel onderdelen liggen, heb al het een ander van hem gekocht! betrouwbaar en snelle levering!

bella uit Goes - Advertenties op Marktplaats.nl
 
Bedankt Goos,
Zal de pootjes bijvullen tot 0,1 m onder de rand...zoiets. De man die mij de olie verkocht had enkel 1-literverpakking, dus dat is altijd goed. Was trouwens handiger weest om te meten hoeveel eruit kwam, je weet hoe dat gaat.
 
Meten hoeveel er uitkomt is ook niet alles, want het kan zijn dat er al iets gelekt is...
of dat er de vorige keer al niet genoeg in zat.
 
Uhhhh..dat is 10 cm. :Y

En ja...ik heb het stof al van de Rebel gepoetst dus het seizoen is van start gegaan :]

* Ergens in het voorjaar ook maar weer eens een meetingkje met Duitsland rit organiseren ... mits er wat animo voor is of course *O*
{de zgn. NATTE CAKE RACE :o }
Jep, goed idee ;) maar moet het toch eerst wat warmer zijn 8-)
 
Hey luitjes,

Na tijden van meelezen mijn eerste bericht in dit thread. Ik ben Pim, 22 jaar en sinds 25 Januari 2008 (jaja..) de trotse bezitter van een CMX 450 uit 1986. In de zomer van 2009 heb ik de motor tot mijn grote spijt de vernieling ingeholpen (vastloper) :( Kort daarna ben ik voor mijn studie naar het buitenland vertrokken dus is er niets meer aan gebeurd.

Sinds deze week ben ik weer (tijdelijk) in het zuiden van het land. A.s. maandag gaat mijn motor dan ook naar de reparateur en wordt er een donormotor ingeplaatst. Alhoewel ik het een fijne motor vind, vind ik 'm eigenlijk toch ook wat braaf, met name de standaard uitlaat.

In de komende tijd zou ik er dus graag turnouts onder leggen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen? De voetsteunen voor de voor evt medepassagiers zijn bv aan de muffler vastgelast. Ook wil ik graag een sidemount kentekenplaat net als Pink-y en bagagerek als henkozzy (wil nml graag van de duoseat af maar dan zit je weer met de kabels voor het achterlicht en de schroefgaten in het frame)..

Het wordt een beetje een budgetproject en helaas is mijn vader NOG minder technisch aangelegd dan ik zal de komende tijd ongetwijfeld nog wel vaker langskomen met de meest uiteenlopende (en ongetwijfeld) domme vragen. Heb aub geduld, ik probeer t snel te leren O-)

Groeten

ohja, en als ik er het geld voor heb wil ik 'm graag laten spuiten (zie: welke kleur voor een chopper) Evt metallic zwart met een donkere mat oranje streep afgebiesd met antraciet.. Dromen mag altijd toch? *O*
 
Laatst bewerkt:
volgens mij begint het seizoen: dat wordt steeds duidelijker! En de nodige nieuwe mensen: allemaal van harte welkom! Het is nog vroeg in het seizoen dus het zal wel af en toe wat te koud zijn om te rijden maar leesvoer genoeg hier: snuffel alles maar eens door we hebben intussen al een behoorlijk reservoir aan berichten en foto's hier en dit jaar gaan we er weer een heel stel bijmaken en niet te vergeten de nodige leuke ontmoetingen regelen.

Traditioneel is dat toch wel Harderwijk, op een zondagochtend op een mooie zonnig dag mag ik hopen ... even uitwaaien op de boulevard daar. (Nou ja we gaan heus wel binnen zitten als het meer waaien dan uit is ;) ). In ieder geval kijk ik daar naar uit en we zoeken nog een gaatje.

En tjonge Don, je weet ze weer goed te vinden die mooie plaatjes: fantastisch. dat oranje kanon! Of ik er op zou durven rijden .... mwaaahhh maybe not: te kostbaar voor mij, maar wat een droommotor! *O*
 
Laatst bewerkt:
@ Baarts: Bedankt voor de Marktplaatstip, heb een verzoek bij ChiefdeLuxe ingediend.

@ Wim: De downloadlink voor de manual staat vandaag in je inbox!
 
@: S_DEBRUIJN, ik heb ook nog wat rebel onderdelen liggen waaronder een bijna nieuwe kettingbeschermer ik weet niet of de jouwe in slechte staat is.
En ik woon nie zo ver bij jou vandaan nie
 
@: S_DEBRUIJN, ik heb ook nog wat rebel onderdelen liggen waaronder een bijna nieuwe kettingbeschermer ik weet niet of de jouwe in slechte staat is.
En ik woon nie zo ver bij jou vandaan nie

Volgens mij is deze makkelijk te verwijderen en onder handen te nemen.

Daarna zal pas duidelijk zijn in wat voor staat hij is, ik denk dat het wel meevalt.

Ik onthoudt echter je aanbod, bedankt voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Pim als inspiratie voorbeeld
Fel oranje metalflake. Met mat zwart en chroom is super chic
Heb voor mijn rebel ook nog zeer mooie Idee,en qua spuitwerk
Eind dit jaar ben Bv ook met mn airbrush aan t oefenen op n oude tank

Grt Marco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan