Adibo
MF'er
- 27 jul 2014
- 194
- 1
Duh.....
Is een Honda jonguh !
Zekers! Zoals je in mijn onderschrift kan lezen ben ik uiteraard een honda fan, jonguh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Duh.....
Is een Honda jonguh !
Hoi Hey,
Stond dat ding niet op Speurders?
Ik vind die witte letters op banden toch eigenlijk best wel super vet rete cool hoor.
Ga je nog iets doen aan die super goedkope look Pick Up getallen op de tank doen? Want dat doet echt afbraak op het geheel. Heel jammer.
Weet iemand hoe je een koplamp lampje moet vervangen. Ik had de koplamp afgehaald maar lampje kon ik niet uittrekken. Deze leek vastgelijmd/geplakt te zijn.
Bouwjaar 1985.
Klopt ik heb een sealed beam. Als de koplamp nooit vervangen is dan heeft ie een goeie lamp
TE KOOP
Bokje wat altijd gebruikt is voor mijn CMX 450.
Ideaal als je de ketting wilt smeren.
[afbeelding]
Het is zover, het sleutelen aan m'n CMX450 is begonnen. Wat later dan gepland maar die vervelende griep hield mij wekenlang uit de garage. De spatborden zijn roestig en moeten worden gespoten. Ze zijn nu zilvergrijs en dat is niet zo mijn kleur.
Ondanks de waarschuwing van Leejow is me toch een bevestigingsbout van het voorspatbord afgebroken. Het draad steekt nog een stukje uit de voorvork misschien heb ik geluk..... Vandaag ook nog de draden naar het achterspatbord genummerd en losgenomen. Zaterdag gaat het verder. Intussen uitvlooien hoe alles achter gemonteerd zit.
[afbeelding]
Kon je ook echt zien dat ie kapot was? Of hard geworden?
Ja, het zijn beste blokken! Loei zwaar, lomp, en veel te gecompliceerd. Als je deze 450 vergelijkt met bijvoorbeeld de techniek van een moderne CRF 450, dan is er de laatste 30jaar toch wel wat veranderd.
Ik dacht dat een Rebel 450 ongeveer 32Pk geeft, terwijl de laatste CRF450 er onderhand een ruwe 60Pk uit bralt/pompt/perst/schreeuwt. Uit een bijzonder compact blokje. Maar buiten de cylinderinhoud zijn ze eigenlijk ook niet te vergelijken, maar goed. Ik blijf nou eenmaal een fan van cross en Enduro.
Even een vraagje;
ik heb bij aankoop van mijn CMX de voorrem laten reviseren, want deze piepte aardig. Maar nu na ongeveer drie keer rijden heb ik hetzelfde weer. Eerst kon nog even in de voorrem knijpen en dan was het even weg. Maar nu is het constant.
Nu vroeg ik me dus af of dit een bekend probleem bij een CMX is? Niet dat als ik hem weg breng dat ik dan iets aangesmeerd krijg en daarna weer terug moet....
Vandaag de karterpan er eindelijk vanafgehaald. was indedaad het o ringetje. Echter geen stabilisatie as maar het asje waar de sartmotor op staat. Wel handig je blok uit elkaar halen, weet je eindelijk eens hoe het werkt. (nu maar hopen dat ik het in elkaar krijg.
[afbeelding]