Honda SH 350

Grappig, zojuist filmpjes bekeken van mijn Beverly 2013 van 0-100 km. De SH350 is toch iets sneller dan de Beverly 350, destijds een van de rappere sprinters

. Dit gevoel had ik ook wel, nu goed kunnen vergelijken.... De SH350 wordt met optrekken ook wat losjes aan de voorkant, ik weet niet of de andere rijders dit ook ervaren?
 
Laatst bewerkt:
Ja maar met de Beverly was je volop een bocht aan het nemen (je verklikkerlicht brandt heel de tijd), dus dat zal hem wel iets trager gemaakt hebben.
 
Op mijn Honda ADV 350 zijn, standaard, ook Metzeler banden gemonteerd. Ze Jin wel geproduceerd in Indonesië
 
Ja maar met de Beverly was je volop een bocht aan het nemen (je verklikkerlicht brandt heel de tijd), dus dat zal hem wel iets trager gemaakt hebben.
10 jaar geleden op exact dezelfde weg opgenomen, zal misschien het moment zijn. Ik heb 2 filmpjes, tijden zijn exact hetzelfde. Heb 100k op de Beverly gereden, Honda is rapper, maar is natuurlijk bijzaak. Beverly was ook een prima ding.
 

Bevestiging dat de SH de eerste meters ontzettend snel is.. Na de 50 km is de Bv sneller.
 
Beste SH forumleden, ik heb een goede inruilprijs voor mijn Honda SH 350 gekregen. Ben overgestapt naar een Yamaha XMax 300. De Honda is mij uitstekend bevallen, met name de lage instap en wendbaarheid staat mij uitstekend bij. Uiteindelijk wint de hoeveelheid opties, bagageruimte en connectiviteit van de Honda. Volgende week stap ik op een zwarte XMax.
 
Beste SH-ers,
Ben benieuwd naar jullie brandstofverbruik. Ik reed 1:24 en vond dit wel wat tegenvallen, maar ok. De X-Max300 heeft wel iets minder vermogen, maar het verbruik is daarentegen veel beter; 1:34. Ben benieuwd of de 1:30 wordt gehaald met de SH.
 
Bij rustig touren rijd ik 1 op 30 ofzo. Bij woonwerk ,Is 11 km,1 op 28. Ik denk dat het aan je rijstijl ligt. Je rijd nu rustig op de Yamaha en nu haal je 1 op 34. Dat haalde ik nog niet eens op de sh300 destijds.
 
Ja, zou kunnen. Moet wel aangeven dat de Honda vanaf het begin niet zo zuinig was als de Yamaha. 1:28 heb ik met inrijden nooit gehaald, terwijl ik echt wel rustig aan deed. Maar goed, het is dus wel mogelijk.
 
Beste allemaal ,
Heb nu ruim 1 1/2 jaar een Honda Sh350i en bevalt nog steeds erg goed !!
Het brandstofverbruik ligt wel hoger dan mijn vorige scooter , de Honda Sh300i.
Daarmee reed ik meestal 1 op 30 , bij deze is dat meer zo'n 1 op 26-27.
Heb wel gemerkt dat tijdens de opwarmfase je wat in te houden , dit wel een aanzienlijke verbetering van het verbruik oplevert.
Heb de originele ruit er meteen bij aanschaf op laten zetten , evenals handvatverwarming , hoewel als het echt heel koud is
ik toch de voorkeur geef aan verwarmde handschoenen.
Heb enige tijd geleden de originele ruit zo'n 5,5 cm ingekort zodat ik er ten alle tijden goed overheen kan kijken ( ben zelf 1m93 )
Ook deze scooter is , net als mijn vorige Sh300i , standaard uitgerust met Metzeler banden.

Maar nu heb ik een vraagje : mijn scooter heeft inmiddels ruim 12000 km gelopen en sinds gisteren is de achterband lek geraakt.
Ik ga vanwege de km stand er gelijk maar een nieuwe achterband opzetten maar het loshalen van de uitlaat en diverse kapjes is toch wel wat gecompliceerder dan bij de Honda Sh300i.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan ik ergens een filmpje vinden op welke manier ik alles los moet maken ???
Groetjes , Raymond
 

Bevestiging dat de SH de eerste meters ontzettend snel is.. Na de 50 km is de Bv sneller.

He, die knakker heeft mijn filmpje gestolen (onderste ben ik). Totaal niet representatief. Dan moet ook ik die SH350 rijden op hetzelfde stuk.
En daarnaast GPS erbij houden wat de echte 100 km/u is.
 
Grappig, zojuist filmpjes bekeken van mijn Beverly 2013 van 0-100 km. De SH350 is toch iets sneller dan de Beverly 350, destijds een van de rappere sprinters
Bekijk bijlage 1894971
. Dit gevoel had ik ook wel, nu goed kunnen vergelijken.... De SH350 wordt met optrekken ook wat losjes aan de voorkant, ik weet niet of de andere rijders dit ook ervaren?
Blijft dat ik beide filmpjes onder vergelijkbare omstandigheden heb opgenomen. De SH350 is gewoon super snel. De acceleratie mis ik wel een beetje bij de X-Max 300. De X-Max 300 is meer geciviliseerd en verbruikt minder brandstof (1 op 33 vs 1 op 23).
 
Maar je moet echt met GPS meten als je wil vergelijken. Loopt een SH350 1 op 23? Dat is erg stevig.
Om het tot in de puntjes te kunnen vergelijken zal je in een laboratorium moeten testen. Nee, het is geen wetenschap. Ik heb beide scooters gereden en gemeten, ik kan en durf het vergelijk wel te maken. De SH350 is tot de 50 sneller dan de BV350, mogelijk zelf tot de 100 km. :). De X-Max 300 is langzamer dan beide.

@ Klopt, het verbruik is net als de Beverly best stevig. Ik heb het vermoeden dat de motorloop wel hier iets mee te maken heeft. De Honda SH350 en de Beverly 350 zijn sneller en klinken rauwer en bokkiger dan de X-Max 300. Zeker het koppelmoment voelt van de SH350 best ruw in vergelijk met de X-Max300. De motorloop van de X-Max 300 doet mij eerder denken aan het Quasarblok (Piaggio groep), alleen dan wel met meer vermogen. Het Quasarblok loopt niet alleen fluweel zacht, maar is ook heel zuinig. Misschien verklaart dit het hoge verbruik van beide 350cc motorblokken?

@ Ik hoor en lees verschillende ervaringen over het plaatsen van een snellere vario (Dr. Pulley, Malossi, J.Costa) bij de X-Max300. Wie heeft hier ervaring mee?
 
Om het tot in de puntjes te kunnen vergelijken zal je in een laboratorium moeten testen. Nee, het is geen wetenschap. Ik heb beide scooters gereden en gemeten, ik kan en durf het vergelijk wel te maken. De SH350 is tot de 50 sneller dan de BV350, mogelijk zelf tot de 100 km. :). De X-Max 300 is langzamer dan beide.

@ Klopt, het verbruik is net als de Beverly best stevig. Ik heb het vermoeden dat de motorloop wel hier iets mee te maken heeft. De Honda SH350 en de Beverly 350 zijn sneller en klinken rauwer en bokkiger dan de X-Max 300. Zeker het koppelmoment voelt van de SH350 best ruw in vergelijk met de X-Max300. De motorloop van de X-Max 300 doet mij eerder denken aan het Quasarblok (Piaggio groep), alleen dan wel met meer vermogen. Het Quasarblok loopt niet alleen fluweel zacht, maar is ook heel zuinig. Misschien verklaart dit het hoge verbruik van beide 350cc motorblokken?

@ Ik hoor en lees verschillende ervaringen over het plaatsen van een snellere vario (Dr. Pulley, Malossi, J.Costa) bij de X-Max300. Wie heeft hier ervaring mee?

In een laboratorium is wel heel wat, maar ik zou graag wel willen weten wat 100 op de teller doet op GPS. Of wat dan wel 100 km/u is en dan testen op dezelfde weg met dezelfde persoon, liefst met zelfde weerstype/windrichting.

Wel knap dat die SH350 sneller is dan een Bev 350. Een Bev 350 is nog Euro3 en later Euro4. Meestal met Euro5 presteren ze minder, dat zie je ook aan de Bev 400, die doet onder aan de 350 ondanks 69cc meer. Maar met een vario kan je natuurlijk veel oplossen. Ik vond een XMAX 300 niet eens heel traag, maar weet wel dat de Bev 350 sneller was. En dat waren dan beide Euro4-scooters. Geen idee hoe de XMAX 300 nu loopt met Euro5. Ik zou dit jaar een demo meenemen, maar die was er helaas achteraf toch niet. Een laag verbruik vind ik wel prettig als ik een ~300 zou kopen.
 
De teller op mijn Sh350i wijkt 10% af t.o.v. de gps. 100 teller is 90 gps.
 

Bevestiging dat de SH de eerste meters ontzettend snel is.. Na de 50 km is de Bv sneller.
Dit is natuurlijk toch wel een raar vergelijk.. Je kunt niet zomaar 2 willekeurige filmpjes naast elkaar zetten en dan dat als objectief vergelijk presenteren.
Misschien reed de ene heuvel af en had de ander wind tegen.. Lagen er misschien nog lijnresten van extinction rebellion op de weg 🤣
De BV400 heeft (als ik me niet vergis) 9pk meer dan de SH. De SH, daarentegen, is een stukje lichter. Maar goed, is de chauffeur ook lichter?
Je snapt het: testen kan alleen onder gelijkwaardige omstandigheden
 
Dit is natuurlijk toch wel een raar vergelijk.. Je kunt niet zomaar 2 willekeurige filmpjes naast elkaar zetten en dan dat als objectief vergelijk presenteren.
Misschien reed de ene heuvel af en had de ander wind tegen.. Lagen er misschien nog lijnresten van extinction rebellion op de weg 🤣
De BV400 heeft (als ik me niet vergis) 9pk meer dan de SH. De SH, daarentegen, is een stukje lichter. Maar goed, is de chauffeur ook lichter?
Je snapt het: testen kan alleen onder gelijkwaardige omstandigheden
Ik heb dit filmpje niet gemaakt, allen het filmpje met de BV350 vs Honda SH350 waarvan ik kan zeggen dat dit onder soortgelijke omstandigheden is opgenomen. :)
 
Dit is natuurlijk toch wel een raar vergelijk.. Je kunt niet zomaar 2 willekeurige filmpjes naast elkaar zetten en dan dat als objectief vergelijk presenteren.
Misschien reed de ene heuvel af en had de ander wind tegen.. Lagen er misschien nog lijnresten van extinction rebellion op de weg 🤣
De BV400 heeft (als ik me niet vergis) 9pk meer dan de SH. De SH, daarentegen, is een stukje lichter. Maar goed, is de chauffeur ook lichter?
Je snapt het: testen kan alleen onder gelijkwaardige omstandigheden

De chauffeur zal vast lichter zijn, ik ben geen lichtgewicht. Maar daarom zei ik al, geef die SH350 aan mij, dan kunnen we een goed vergelijk maken.
Dat Bev 400 filmpje is dus van mij en die hebben ze netjes gestolen zonder credits. Misschien dat ik ooit weer eens een poging bij Honda ga doen om wat mee te mogen nemen.
 
Mijn sh300 liep vrij makkelijk 1:30 .
M'n huidige crf250 al 3 keer achter elkaar 1:33.
Aangezien ik die net heb krijg ik het niet voor elkaar om gelijk super voorzichtig en zuinig te rijden. Dan mag je al haast wel op het fietspad blijven 🤐 .
Als een Tracer 900 al 1:22 doet op de snelweg zou ik van een 350 toch verwachten boven de 1:25 te blijven.

Overigens geloof ik veel meer in de invloed van hoe uitdagend iets rijd en stuurt op de invloed van het verbruik, dan echte grote mechanische verschillen.
Bij grotere motorblokken qua inhoud zullen die verschillen wat meer opvallen, een 1098 liep irritant veel zuiniger dan de andere aanwezigen, 4 cilinders. Maar die gast ging leunend op z'n elleboog op de tank 120 rijden op de Autobahn terwijl wij de racende hooligans uithingen, dus tja zeg het maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan